TRÀNSIT: El menyspreu a Vielha continua, i s'estén al sector Tremp

Esteu aquí

96/2015                                                   

Comissari Miquel Esquius 

Cap Comissaria General Mobilitat

 

Assumpte: El menyspreu a Vielha continua, i s’estén al sector Tremp.  

Sr. Comissari

Amb data 03 d’agost de 2015 USPAC va presentar escrit davant la Comissaria General de Mobilitat, on s’informava de les disfuncions detectades al sector de trànsit Tremp, originant diverses queixes dels seus efectius.

La manca constant d’efectius al sector Vielha comporta que els agents del sector Tremp hagin de cobrir serveis que s’originen a les vies de Vielha, i realitzar  controls planificats en ambdós sectors (tenim constància que des de el sector Tremp s’estan planificant controls al sector de Vielha un mínim de cops per setmana per manca d’efectius a Vielha).

La resposta donada per part de l’administració amb data 03 d’octubre de 2015 fa palès un cop més, un menyspreu total de la Prefectura cap als efectius de trànsit, i demostra un cop més que al CME som funcionaris de segona, desatenent constantment les nostres peticions i demandes.

Sí és cert, com ens diuen a la seva resposta al nostre escrit, que el desplegament de Trànsit arrel de Catalunya té una antiguitat de 17 anys, i això ha comportat adaptacions als nostres dies, però en el cas de la xarxa viària de l’ARTPO poc ha canviat, i sobretot en ela sectors de trànsit que parlem tenim les mateixes vies. Així ho recordem en el nostre escrit, els agents que han de cobrir els serveis a Vielha han de passar dos ports de muntanya que en època hivernal que molts cops pateixen afectació viària per les inclemències meteorològiques, igual que la resta de la xarxa viària, en vies com la N-230 i N-260 entre d’altres, que suporten molt trànsit en època hivernal per la temporada d’esquí, i de transport de mercaderies pesants tot l’any. 

Aquesta adaptació territorial va originar el tancament del sector Ponts. En aquesta ocasió, els agents de Ponts van anar al sector de Tàrrega, doblant pràcticament la plantilla de Tàrrega. Cal recordar que les distàncies des de Lleida i Tàrrega a Ponts no són les mateixes que des de Tremp a Vielha, i la xarxa viària que els uneix no tenen la mateixa complicació.

La manca d’efectius del sector Vielha provoca que, dilluns a dijous en torn de nit no hagi cap patrulla de trànsit per la demarcació, desatenent constantment a la ciutadania dels dos sectors (no és pot donar el servei que espera el ciutadà del nostre Cos minvant els efectius any darrera any, i cobrint dos sectors amb els efectius d’un sol sector). En definitiva, fan pujar la patrulla de Tremp a Vielha, deixant d’aquesta manera sense efectius de trànsit a les comarques del Pallars Sobirà i Jussà.

La càrrega diària de treball i patrullatge fent quilòmetres de “gratuïts” per carreteres de muntanya per a cobrir serveis i controls al sector que no s’està destinat, s’uneix molts cops als quilòmetres que els efectius fan per a tornar a casa seva al finalitzar el torn de treball, desplaçament que s’agreuja en el torn de nit, torn que més es reforça Vielha amb els efectius de Tremp.

USPAC ha denunciat altres cops la càrrega de treball i quilòmetres en males condicions que pateixen els efectius de sector Tremp, i el perill que això comporta en època hivernal amb condicions climatològiques adverses, des d’USPAC lamentaríem molt que per la desatenció a les nostres peticions, succeís un fatal accident, com ja venim avisant fa mesos.

Som conscients de la dificultat de la Divisió de Trànsit per a cobrir any darrera any els sectors de l’Àrea del Pirineu (potser això no passaria si es tinguessin en compte aquestes destinacions a l’hora de pujar complements específics com s’ha fet a (l’escala intermèdia), però per aquest fet no s’ha d’incrementar la càrrega de treball dels efectius destinats a l’ARTPO. Així mateix, el ciutadà de Tremp i Vielha ha de patir un servei de trànsit deficitari amb uns temps de resposta en la majoria de més d’una hora i mitja, fet què provoca la queixa constant dels ciutadans.

USPAC considera que una bona alternativa per a pal·liar aquest dèficit d’agents, seria aplicar un “pla hivernal” amb agents de l’especialitat de trànsit, seguint el model del pla d’estiu, el qual s’està portant a terme aquests darrers anys per una manca d’efectius amb període pràctiques. Evidentment, la solució real passa per tornar a reforçar el sector de trànsit amb els efectius corresponents:

Efectius trànsit Vielha: any 2010- 27 efectius         Tremp: 2010- 27 efectius

                                  any 2015- 12 efectius                     2015- 21 efectius

 

Amb aquests números queda palès la deixadesa de la Prefectura, una pèrdua constant d’efectius al Pirineu, arribant a una situació INACCEPTABLE, SOBRETOT A VIELHA.

Per tot això exposat, li sol·licitem un cop més:

  • Què s’atenguin les nostres peticions per a reforçar correctament el sector de Vielha amb més efectius de trànsit.
  • Què com a solució, eventual, es posi en marxa d’immediat un “pla d’hivern” per a cobrir la gran càrrega de feina durant l’època hivernal, la qual està a punt de començar, amb efectius de l’especialitat de trànsit, de manera voluntària i amb les indemnitzacions que correspongui per la prestació del servei a l’ARTPO.
  • Què es contemplin mesures retributives adequades pels agents que han d’ocupar destinacions  en sectors que, per les seves condicions esdevenen difícils de cobrir amb noves promocions de l’especialitat.

Catalunya, 26 d'octubre de 2015.             

 

COMUNICAT PDF

 

RESPOSTA ESCRIT 54-2015 JULIOL 2015

 

54/2015

Comissari Miquel Esquius

Cap Comissaria General Mobilitat

 

Assumpte: Manca efectius sector Trànsit Vielha

 

Sr. Comissari

Li comuniquem que hem rebut diverses queixes dels companys/es sobre la manca d’efectius del sector de trànsit Vielha, com ve sent de costum durant els darrers anys. Hem denunciat aquest fet en diverses ocasions i continuen fent cas omís. Aquest 2015 hi ha hagut concurs oposició de trànsit, i resulta que aquest sector en comtes de quedar reforçat amb nous agents; encara perden a diversos efectius, entre agents i caporals, quedant el sector en veritable “quadre”.

Al fet explicat li afegim que durant diverses setmanes s’ha donat el cas que NO HI HA CAP PATRULLA de trànsit al sector de Vielha de dilluns a dijous, creant un greuge a altres sectors (Tremp) que ha de cobrir els accidents greus i/o possibles proves d’alcoholèmia o drogues. Aquest fet provoca que companys/es que estan realitzant el seu patrullatge per les comarques del Pallars Sobirà i del Pallars Jussà, les quals tenen una extensió molt gran, tinguin que realitzar el trajecte de Tremp a Vielha fent un mínim de 90 quilòmetres de pujada més 90 de baixada, per una carretera de muntanya. Amb el risc que això comporta pels agents, i sobretot NO HO OBLIDEM, donant un temps de resposta d’una hora o hora i quart a qualsevol ciutadà que necessiti ser atès. Fins i tot a realitzar una prova d’alcoholèmia a un conductor accidentat, per posar un exemple.

El sector de trànsit Vielha ha de cobrir les comarques de la Vall d’Aran i l’Alta Ribagorça, amb una vies tant importants com són les N-230 i N-260, amb la quantitat de volum de trànsit que hi ha, amb tot el transport de mercaderies que hi circula, amb les restriccions que pateix aquesta via durant el període d’hivern per les nevades, i sobretot per una gran afluència de turistes que van a esquiar. Vostè creu que amb els efectius que hi ha al sector de Vielha es pot cobrir?, quin servei estem donant al ciutadà ?

Li sol·licitem que atengui les nostres consideracions, ja que és una PRIORITAT reforçar amb més efectius el sector de trànsit Vielha per a donar un bon servei al ciutadà, alhora evitar que companys/es del sector de Tremp tinguin que fer un quilometratge excessiu i perillós per a cobrir incidents, els quals han vingut per una mala planificació dels efectius del sector de Vielha.

Catalunya, Juliol 2.015

COMUNICAT PDF

 

 

Categories: