NYAP en l'oferiment de places provisionals a trànsit Vielha

Esteu aquí

117/2015                                                                           

 

Assumpte: NYAP en l’oferiment de places, provisionals, a trànsit Vielha

 

Amb data 17/11/2015 la Direcció General de la Policia ha publicat el procés per a constituir una llista de persones voluntàries per a ser assignades de forma provisional a l’ARTPO, concretament a la localitat de Vielha, tal com va sol·licitar el sindicat USPAC en diversos escrits adreçats a la Prefectura de Policia (USPAC considera que una bona alternativa per a pal·liar aquest dèficit d’agents, seria aplicar un “pla hivernal”, seguint el model del “pla d’estiu” que s’està portant a terme aquests darrers anys, per una manca d’efectius amb període pràctiques).

 

Amb la convocatòria de places de trànsit queda palès el que venim denunciant des de fa mesos, LA MANCA D’EFECTIUS AL SECTOR DE VIELHA, passant de 17 a 12 efectius en l’últim concurs de l’especialitat. L’oferiment de places és del tot necessari, i més ara que arriba la temporada hivernal, però també és necessari dotar de les indemnitzacions  necessàries per a fer atractiva la convocatòria provisional, sinó ja sabem que passarà, quedarà deserta i sense cobrir les places ofertes.

 

Un altre cop, la Prefectura es torna a riure dels efectius de trànsit, i no fa cas, per enèsima vegada la nostra petició “molt concisa” en els nostres comunicats (que es tingui en compte com una possible solució per cobrir l’època hivernal, la qual està a punt de començar, aplicar un “pla hivernal” amb efectius de l’especialitat de trànsit voluntaris, i amb les indemnitzacions que correspongui per la prestació del servei a Vielha, “ARTPO”).

 

A la reunió dels mes d’octubre amb el Cap de la Divisió de Trànsit, es va tornar a demanar l’aplicació d’un “pla d’hivern” a la localitat de Vielha amb les indemnitzacions que corresponguin. (“Conscients de la manca d’efectius que pateix el sector de Vielha, hem sol·licitat com a primera mesura i amb caràcter d’urgència a la Prefectura que consideri  iniciar un “pla d’hivern” per a dotar de més efectius el sector, amb les compensacions que pertoquin” comunicat 96/2015).

 

Des d’USPAC sol·licitem, per enèsima vegada, a la Prefectura de Policia que s’atenguin les nostres peticions de dotar com cal el sector de Vielha amb més efectius de trànsit. Tots som coneixedors que sinó és compensa com cal aquest oferiment de places provisionals, per a anar a treballar a una de les localitats més cares del territori català i amb unes condicions climatològiques més adverses, l’oferiment de places serà paper mullat.

 

REALMENT VOLEN REFORÇAR VIELHA ?, O HO FAN PER A QUEDAR BÉ AMB USPAC, I PER TANT ÉS DE CARA A LA GALERIA ?

                           

Catalunya, 20 de novembre de 2015.       

                                                                                                                 

COMUNICAT PDF (CLICKA)

 

http://www.uspac.cat/noticia/oferiment-transit-viella-rppo#overlay=node/1236/edit

 

 

  • bases i la sol·licitud de participació del procés per constituir una llista de persones voluntàries de l’escala bàsica per ser assignades de forma provisional a l’Àrea Regional Trànsit Pirineu Occidental a la localitat de Vielha e Mitjaran (núm. registre 712/15) que avui s’han publicat a la intranet. (CONSULTA AL TEU DELEGAT)

 

http://www.uspac.cat/noticia/reuni%C3%B3-de-la-secci%C3%B3-de-tr%C3%A0nsit-uspac-amb-el-cap-de-la-divisi%C3%B3#overlay=node/1227/edit

109/2015                                                                          

Assumpte: reunió de la secció de trànsit amb el cap de la DT

 

Divendres 06 de novembre de 2015 els delegats de la secció de trànsit d’USPAC ens vam reunir, amb caràcter d’urgència, amb l’intendent cap de la Divisió de Trànsit (DT) per a tractar dos temes importants que afecten a l’ART Pirineu: la manca d’efectius al sector de Vielha i el canvi del quadrant Q-10 al sector de La Seu d’Urgell. La reunió va ser a propostes d’USPAC per a tractar aquests temes que creiem són molt importants, i veiem com els nostres comanaments superiors no ho veuen així.

Pel que fa als efectius del sector de Vielha, la mateixa DT reconeix que a l’últim concurs s’ha minvat molt la seva plantilla, passant de 17 a 12 efectius. Aquest fet provoca que es cobreixi el sector Vielha des del sector de Tremp.

Des d’USPAC hem adreçat dos escrits a la Prefectura exposant aquesta problemàtica, i el perill que comporta circular en temporada hivernal pels ports de muntanya que separen els dos sectors. La DT entén que una de les tasques principals dels efectius de trànsit és el patrullatge per les vies del territori català, i no veu problemàtic que els agents de Tremp es desplacin a Vielha per a cobrir aquest sector, i entén que si la climatologia no permet circular per aquests ports de muntanya, els agents tenen el seu criteri per a no passar, i així no arriscar-se a patir una accident de trànsit.

Per part d’USPAC hem manifestat que la responsabilitat no ha de recaure en el criteri dels agents, i per tant vam demanar que es deixi de planificar controls de trànsit en torn de nit a Vielha, els quals s’han de cobrir des de Tremp, advertint a la  DT que en el cas de succeir un accident de trànsit per aquestes condicions climatològiques adverses, prendrem les accions legals que pertoquin.

 

Conscients de la manca d’efectius que pateix el sector de Vielha, hem sol·licitat com a primera mesura, i amb caràcter d’urgència, a la DT que consideri iniciar un “pla d’hivern” per a dotar de més efectius al sector, amb les compensacions que pertoquin. La DT ha vist amb bons ulls aquesta mesura, però entén que no es competència seva i que si la Prefectura ho accepta serà benvingut.

 

Pel que fa al Sector de la Seu d’Urgell, USPAC ha demanat un canvi de la freqüència horària a l’actual (Q-10), argumentant que els efectius reals que fan torn són 23, i amb el concurs general pendent de resoldre. La DT té un punt de vista diferent sobre la quantificació dels efectius del sector, comptant els que realitzen Q-10 i els que no.

 

Per part d’USPAC hem exposat a la DT la possibilitat de realitzar al sector La Seu un torn Q-5 o un torn de 7x7. La DT s’ha compromès a traslladar la nostra proposta a la Prefectura i donar-nos una resposta abans d’iniciar el proper any policial, però ens ha manifestat que és molt complicat que es porti a terme, ja que un canvi de quadrant afectaria al patrullatge en cap de setmana, li hem recordat que molts R3 només entra un únic agent, agafant dos torns, i per tant NO reforça absolutament res.

Per part de sindicat USPAC restarem a l’espera de la contesta de la Prefectura i la Divisió de Trànsit a les nostres propostes i esperem i desitgem que les tinguin en consideració.

Catalunya, 11 Novembre de 2015.         

COMUNICAT PDF (CLICKA)

Categories: