73/2015
Sr.Albert Batlle i Bastardas
Director General de la PGME
Assumpte: Emmagatzematge de substàncies i altres proves
Benvolgut Sr,
USPAC ha denunciat públicament i a través d’escrits anteriors la manca de “diligència” en l’emmagatzematge de substàncies (marihuana) i altres proves.
El problema ja fa anys que s’arrossega sense solució, i hem hagut de ser especialment contundents en les nostres declaracions per tal d’evitar més molèsties i malestar als companys/es que han de suportar les conseqüències d’aquest emmagatzematge, especialment a comissaries de territori.
Aquestes declaracions no són infundades, ja que la inhalació continuada, del procés biològic de les plantes, genera problemes de salut (mals de cap, marejos, etc). Sense entrar molt en profunditat, li adjuntem un article de premsa, que relata la situació patida per una familia en un fet similar.
Hem pogut llegir i escoltar declaracions del Departament, que lluny de donar una resposta definitiva al problema, al·lega: Problemes puntuals i no tenir constància formal de les queixes.
Doncs amb el present escrit li volem transmetre, que el problema NO es puntual i que té sobradament constància del que hem exposat. Li adjuntem respostes que hem rebut a denúncies idèntiques presentades pel nostre sindicat: 0261S/8964/2012 de 26-6-2012, 0261S/10923/2012 de 21-09-2012 i 0261S/10422/2013 de 19-11-2013.
Som conscients de les obligacions com a agents de l’autoritat en la preservació i custòdia de proves.
Per tot això, li demanem que prioritzi una solució EFICAÇ que faci que aquesta custòdia no pertorbi les condicions laborals dels membres del CME, ni que els ciutadans i altres persones que hagin de fer ús de les instal·lacions policials s’emportin una imatge distorsionada de la realitat.
Catalunya, 7 de setembre de 2015.
Agentes del Cuerpo Nacional de Policía procedieron a la detención de Bernardo R. M., de 38 años de edad y nacionalidad española, acusado de un delito contra la salud pública.
Gracias a la colaboración ciudadana, la central del 091 recibió numerosas llamadas alertando que del garaje de un domicilio de la urbanización del Secar de la Real, de Palma, se podía percibir un intenso olor a marihuana.
De hecho, el vecino del piso de arriba, un varón que reside junto a su esposa e hijos menores de edad, precisó ser atendido en el PAC (Punto de Atención Continuada) de urgencias aquejado de una intoxicación provocada por la inhalación de dichas plantas.
El paciente, explicó a los facultativos que lo estaban atendiendo, que la situación que estaba padeciendo él y su familia era insoportable. El fuerte olor y el estrés al que estaban sometidos, especialmente los niños, era muy grave. Los informes médicos que han sido aportados en la causa judicial vienen a decir que los síntomas presentados por el paciente son los propios de un consumidor de droga, el denominado 'colocón'. De hecho, nada más iniciarse la investigación por parte del Grupo de Estupefacientes del Cuerpo Nacional de Policía, los agentes se percataron de inmediato que el olor que desprendía la plantación no era normal.
Tras algo más de un mes de investigación, el juez autorizó la entrada y registro de la vivienda.
Se trataba de un garaje particular en cuya rampa había un coche estacionado y una gran acumulación de sillas para tratar de cubrir las plantas. Una vez realizado el registro, la Policía Nacional ha informado que en su interior se incautaron de un total de 720 gramos de cogollos de marihuana y unos 500 euros en efectivo en pequeñas cantidades.
Se trata de un importante y, muy activo, punto de venta de droga al menudeo. Al detenido, Bernardo R. M., le constan doce antecedentes policiales anteriores. En las próximas horas será puesto a disposición judicial.