MOTIUS DE LA NO ADHESIÓ I SUBSCRIPCIÓ DEL "II ACORD DE LA VERGONYA"

Esteu aquí

FONT: TV3

 

92/2015

Sr.Jordi Jané i Guasch

Hble. Conseller d’Interior (en funcions) de la Generalitat de Catalunya

Assumpte: NO ADHESIÓ I SUBSCRIPCIÓ ACORD HORARIS GENER 2.015

 

Benvolgut senyor,

 

El passat 29 de Juliol, USPAC obté REPRESENTACIÓ al Consell de la Policia, a través de les eleccions convocades a tal efecte.

El passat 29 de Gener de 2.015, el Departament d’Interior i les organitzacions sindicals representatives vinculades al SAP-UGT, signen un “Acord sobre condicions de prestació de serveis del personal funcionari del CME”, amb l’oposició de la resta d’organitzacions representatives, USPAC i altres.

D’aquest acord es deriven unes “comissions de seguiment” amb la PARTICIPACIÓ EXCLUSIVA de les organitzacions que SIGNIN L’ACORD, la resta té “vetada la seva participació”

Passat el primer Consell de la Policia (Octubre-2015), el Departament ens ofereix la possibilitat de signar un document d’ ADHESIÓ I SUBSCRIPICIÓ de l’acord. Entenent la direcció d’USPAC que la signatura d’aquest document comportava l’acceptació de TOT EL CONTINGUT.

Analitzats els resultats electorals del passat mes de Juliol, i amb el posicionament clar de les ORGANITZACIONS SINDICALS respecte a l’acord, extrapolem els resultats a l’acceptació de l’acord o el seu rebuig.

ESCALA BÀSICA

A FAVOR (SAP-UGT):                                                                3.855 VOTS

EN CONTRA (USPAC + TRISINDICAL + SAME)                            4.687 VOTS    

 

ESCALA BÀSICA + INTERMÈDIA

A FAVOR (SEIME/SAP-UGT):                                           4.464 VOTS

EN CONTRA (USPAC + TRISINDICAL + SAME)                            4.872 VOTS       

 

Creiem que les escales bàsica e intermèdia, són les principals destinatàries de l’aplicació d’aquest acord, i traslladant els resultats a una “enquesta simbòlica” a favor o en contra de l’esmentat acord, el resultat està clarament definit:

 

L’Escala bàsica + la intermèdia ESTAN EN CONTRA DE L’ACORD

 

USPAC arriba per a CONSTRUIR, però sense oblidar la crítica i mostrar-nos obertament en contra d’allò que considerem una pèrdua de drets en lloc d’una millora. Cal fer memòria i l’acord sorgeix de la necessitat de SUPRIMIR EL Q5M, però cal fer MEMÒRIA i recordar QUI EL VA SIGNAR I PERQUÈ S’APLICAT EL Q5M (els mateixos que ara ens “venen” com a un èxit aquest nou acord).

Aquest acord, no assoleix uns mínims perquè USPAC  arribi a signar  una proposta “d’adhesió i subscripció” a un acord que NO HA PARTICIPAT EN LA SEVA NEGOCIACIÓ.

Estem a favor de l’eliminació del Q5M i del 2-2-3 però altres continguts de l’acord són INSUFICIENTS:

-Compensació per treball en dies festius assenyalats:

El coeficient a aplicar (1,5) ÉS INSUFICIENT i està per sota del que marca el Decret 146/1996, afegint que els festius SÓN MOLT CONCRETS I NO COBREIX TOTS ELS TORNS. Proposem ampliar aquestes dates a FESTIUS NACIONALS/LOCALS I TOTS ELS TORNS DEL DIA FESTIU, MÉS EL TORN DE NIT ANTERIOR.

-Canvi de seqüència de T-M-F-N-F a T-N-F-M-F:

Tot i que s’allarga el cap de setmana (LLIURE DE SERVEI), permet ampliar la planificació de romanent durant aquest cap de setmana, però SOBRETOT aquest canvi de seqüència afecta a les parelles de mossos/es dificultant la seva conciliació de la vida personal i professional. Si s’ha d’aplicar, caldria regular la possibilitat de mantenir una seqüència o un altre, facilitant la conciliació familiar.

-USPAC creu necessari implantar un TORN FIX per a tothom, així ho vam plantejar i exposar al consell de Policia.

 

-Quadrants horaris de referència per l’APEN

S’elimina el “solapament”, generant un greuge entre els companys destinats a aquesta Àrea i la resta d’USC, tot i que calen relleus i traspàs de novetats de forma habitual, aquests resten a l’aplicació de perllongaments, degudament regulats com a “fets sobtats”.

-Canvis de planificació

Tot i que es regula l’aplicació de coeficients (ja regulat amb anterioritat a l’aplicació de l’acord) ara s’estableixen  uns mecanismes que permeten un nombre de canvis anuals SENSE APLICACIÓ DE COEFICIENTS, AMB AIXÒ NO HI ESTEM D’ACORD, JA QUE ÉS UNA PÈRDUA DE GARANTIES VERS AL DECRET.

-Nombre màxim de dies consecutius de treball i planificació en cap de setmana

L’acord regula una situació “d’incompliment del decret” i estableix un mecanismes de compensació. Tot i ser “voluntària”, el què l’acord estableix com una millora,  la praxis habitual del servei, i la MANCA D’EFECTIUS, tot allò que comportava INCOMPLIMENT DEL DECRET es compensava amb un “acord entre agent i comanament”, ara, aquest incompliment “voluntari” resta regulat i LIMITA aquests “acords voluntaris”.

-Exempció de nocturnitat

USPAC en aquest punt es mostra TOTALMENT EN CONTRA ja que estableix tenir més de 55 anys, i sobretot s’ha d’establir un percentatge màxim de nombre d’agents que per unitat poden restar exemptes del torn nocturn, sense garantir ni definir aquells casos en què se superi aquest percentatge màxim.

La proposta d’acord signada el 22-04-2008, estableix una edat mínima de 50 anys o acreditar un mínim de 25 anys de servei al cos per a poder optar  voluntàriament a un horari sense torn de nit. Resulta EVIDENT UNA PÈRDUA DE DRETS.

-Pla de carrera professional a USC e incompatibilitats

D’entrada, per a poder “participar” a la negociació, cal “signar” l’acord, tot i la importància d’aquests punts, els sindicats REPRESENTATIUS, legalment escollits el passat Juliol NO PODREM PARTICIPAR. Hauríem d’acceptar un acord que ja recull  beneficis NO RETRIBUTIUS”

-Valoració de mèrits.

Es reconeixen idiomes estrangers, els quals meriten amb més punts que l’Aranés, llengua oficial a Catalunya, per tant, no podem acceptar aquest punt.

-Formació.

Els darrers acords en matèria de formació, tot i que defensem que, la formació continua hauria de ser realitzada per l’Administració i vetllar per a incrementar-la, en canvi l’Administració, amb la “connivència” i sense la oposició d’alguns sindicats, ha regulat la CADUCITAT DE CURSOS. Actualment encara no s’aplica per manca de regulació específica i concreció de motius, però no estem d’acord en aquest punt.

-Comissió de seguiment.

Ens OPOSEM a aquesta clàusula, que limita l’acció negociadora de QUALSEVOL ORGANITZACIÓ REPRESENTATIVA, condiciona l’acceptació i signatura de l’acord. Resulta evident, com hem demostrat a les xifres inicials, que el col·lectiu s’ha mostrat EN CONTRA DE L’ACORD, exercint el seu vot a favor de les organitzacions que ens hem oposat.

 

SOL·LICITEM:

 

Entenem que podem discrepar en la lectura del resultat de les eleccions, però és el que és, una lectura INDISCUTIBLE D’UN RESULTAT, seria a través d’una enquesta a TOT EL COL·LECTIU sobre l’acceptació o rebuig de l’ACORD, l’encoratgem a iniciar una enquesta a través del portal d’intranet i on TOT EL COL·LECTIU, pugui expressar el seu parer. A FAVOR O EN CONTRA, si el resultat obtingut és A FAVOR, signarem l’Acord, però si resulta ser EN CONTRA, l’encoratgem a DEROGAR L’ACORD e iniciar una nova negociació i NO IMPOSICIÓ, d’un VERITABLE ACORD, el qual garanteixi una etapa constructiva entre sindicats i Departament.

 

Catalunya, 21 d'octubre de 2015.        

 

 

COMUNICAT PDF (CLICKA)         

 

 

COMUNICAT PDF

                                                                                                       

Categories: 
Newsletter category: