OFERIMENT TRANSIT VIELLA (RPPO)

Esteu aquí

 

 

  • bases i la sol·licitud de participació del procés per constituir una llista de persones voluntàries de l’escala bàsica per ser assignades de forma provisional a l’Àrea Regional Trànsit Pirineu Occidental a la localitat de Vielha e Mitjaran (núm. registre 712/15) que avui s’han publicat a la intranet. (CONSULTA AL TEU DELEGAT)

 

http://www.uspac.cat/noticia/reuni%C3%B3-de-la-secci%C3%B3-de-tr%C3%A0nsit-uspac-amb-el-cap-de-la-divisi%C3%B3#overlay=node/1227/edit

109/2015                                                                          

Assumpte: reunió de la secció de trànsit amb el cap de la DT

 

Divendres 06 de novembre de 2015 els delegats de la secció de trànsit d’USPAC ens vam reunir, amb caràcter d’urgència, amb l’intendent cap de la Divisió de Trànsit (DT) per a tractar dos temes importants que afecten a l’ART Pirineu: la manca d’efectius al sector de Vielha i el canvi del quadrant Q-10 al sector de La Seu d’Urgell. La reunió va ser a propostes d’USPAC per a tractar aquests temes que creiem són molt importants, i veiem com els nostres comanaments superiors no ho veuen així.

Pel que fa als efectius del sector de Vielha, la mateixa DT reconeix que a l’últim concurs s’ha minvat molt la seva plantilla, passant de 17 a 12 efectius. Aquest fet provoca que es cobreixi el sector Vielha des del sector de Tremp.

Des d’USPAC hem adreçat dos escrits a la Prefectura exposant aquesta problemàtica, i el perill que comporta circular en temporada hivernal pels ports de muntanya que separen els dos sectors. La DT entén que una de les tasques principals dels efectius de trànsit és el patrullatge per les vies del territori català, i no veu problemàtic que els agents de Tremp es desplacin a Vielha per a cobrir aquest sector, i entén que si la climatologia no permet circular per aquests ports de muntanya, els agents tenen el seu criteri per a no passar, i així no arriscar-se a patir una accident de trànsit.

Per part d’USPAC hem manifestat que la responsabilitat no ha de recaure en el criteri dels agents, i per tant vam demanar que es deixi de planificar controls de trànsit en torn de nit a Vielha, els quals s’han de cobrir des de Tremp, advertint a la  DT que en el cas de succeir un accident de trànsit per aquestes condicions climatològiques adverses, prendrem les accions legals que pertoquin.

 

Conscients de la manca d’efectius que pateix el sector de Vielha, hem sol·licitat com a primera mesura, i amb caràcter d’urgència, a la DT que consideri iniciar un “pla d’hivern” per a dotar de més efectius al sector, amb les compensacions que pertoquin. La DT ha vist amb bons ulls aquesta mesura, però entén que no es competència seva i que si la Prefectura ho accepta serà benvingut.

 

Pel que fa al Sector de la Seu d’Urgell, USPAC ha demanat un canvi de la freqüència horària a l’actual (Q-10), argumentant que els efectius reals que fan torn són 23, i amb el concurs general pendent de resoldre. La DT té un punt de vista diferent sobre la quantificació dels efectius del sector, comptant els que realitzen Q-10 i els que no.

 

Per part d’USPAC hem exposat a la DT la possibilitat de realitzar al sector La Seu un torn Q-5 o un torn de 7x7. La DT s’ha compromès a traslladar la nostra proposta a la Prefectura i donar-nos una resposta abans d’iniciar el proper any policial, però ens ha manifestat que és molt complicat que es porti a terme, ja que un canvi de quadrant afectaria al patrullatge en cap de setmana, li hem recordat que molts R3 només entra un únic agent, agafant dos torns, i per tant NO reforça absolutament res.

Per part de sindicat USPAC restarem a l’espera de la contesta de la Prefectura i la Divisió de Trànsit a les nostres propostes i esperem i desitgem que les tinguin en consideració.

Catalunya, 11 Novembre de 2015.         

COMUNICAT PDF (CLICKA)

Categories: