RESUM DE LA REUNIÓ REGIONAL RPMB ENTRE SINDICATS I CAPS 22-10-2020

Esteu aquí

COMUNITAT (PDF)

139/2020

 

RESUM DE LA REUNIÓ REGIONAL RPMB ENTRE SINDICATS I CAPS 22-10-2020

 

El dia 22 d´octubre es va celebrar la reunió regional entre sindicats i caps de la RPMB, juntament amb el cap d´´ Administració, aquests són els punts més rellevants que es van tractar:

 

Ciutat Vella. Ens informen en vers els desperfectes a les instal·lacions que USPAC va notificar que requerien solució només s’ha arreglat el sostre del bany de la planta que es trobava totalment embussat) i que la resta de desperfectes tant als banys com a vestuaris encara resten pendents de reparació.

 

ACD Les Corts. Ens informen que solucionaran les mancances de material a mesura que els agents vagin informant d´aquestes, posant en dubte les mateixes. Instem als companys/es a fer nota informativa cada dia que es troben sense material, el demanen i no se’ls reposa, serà la manera de demostrar que algú viu en una realitat paral·lela. Quant als desperfectes d’infraestructures ens diuen que també els van solucionant, al seu ritme...

USPAC considera que els temps de resposta per reparacions a l’ACD  informats no són els més òptims donat que són de 3.5h en el cas d’urgències a 3 dies en casos no urgents.

 

Ens informen que són conscients de la manca d’efectius i de la problemàtica que suposa que els agents del servei de reforç EQUALIS no tinguin coneixements específics de la metodologia de treball a l´Àrea de Custòdia però que un cop ja han estat al servei per a la pròxima ocasió ja hauran assolit els coneixements. Ens insten un cop més a aportar possibles solucions, solucions a les quals sempre fan oïdes sordes.

 

USPAC considera que aquests extrems no són certs i que existeix un problema tant de manca d’efectius perquè es destinen agents a cobrir ACD’s d’Horta, Gràcia i Menors, vacances, baixes.. i que el fet que un agent provinent d’EQUALIS cobreixi mancances no és la solució donat que no es troba qualificat ni format per a donar bona resposta operativa.

Insistim en el fet que es replantegi descentralitzar el servei de l’ACD i que s’apliqui el mateix sistema de la resta del territori amb ACD’s pròpies per comissaries.

 

 

URIA Les Corts. Ens informen que ja es va sol·licitar el NIVELL 2 en un informe l’estiu passat i que segueix en estudi.

 

USPAC considera que TOTS els agents que fan tasques d’OAC han de tenir reconegut aquest nivell i és per això que tenim una reclamació judicial oberta per als nostres afiliats. Si un afiliat/da encara no l’ha realitzat que es posi en contacte amb el seu delegat/da.

 

Ens informen que el material està en procés de reposició i que aniran atenent la demanda diària dels agents.

 

Davant de la nostra queixa per la poca concessió de permisos i hores acumulades, ens informen que tenen un percentatge  d’AP’s del 88% i d’HA d’un 94% com a concedits.

 

USPAC sap que aquestes dades NO SON REALS pel fet que sempre s’insta als agents a demanar aquests permisos de forma incorrecta directament de viva veu a l’Oficina de Suport per tal que no quedi reflectit a l’ATRI la denegació dels mateixos i manipula descaradament l´estadística sempre a favor de l’Administració, de veritat algú es creu que amb aquest % de concessió algú es queixaria? Com a mínim evitin insultar la nostra intel·ligència.

 

Exemple pràctic i real:

Demano per ATRI el dia 25 de desembre, me’l deneguen. Consta com a denegat.

Demano verbalment el dia 25, em diuen que no potser però que agafi el 22 que no el vull per a res, però abans de perdre hores accepto. Consta com a concedit i ni rastre de la denegació, ara jo content/a perquè m’han donat un AP.

 

RECORDEM QUE SEMPRE S’HA DE DEMANAR ELS PERMISOS PER ATRI I EN EL CAS D’ALGUNA MENA DE COACCIÓ O PENALITZACIÓ PER PART DE LES OFICINES DE SUPORT ENS HO FACIN SABER I JA ACTUAREM, els AP’s són vostres i no ens fan cap favor quan ens els concedeixin, és un dret nostre, subjecte a criteris objectius, els quals també poden ser objecte de rèplica.

 

Sol·licitarem de forma urgent una reunió amb el Cap de l’Àrea.

 

Us de les mantes de detinguts a l’ACD. Ens informen que avui dia s’utilitza una mateixa manta per cada 4 detinguts i que tenen previsió que en data 2/11 siguin d’un sol ús.

 

Desinfecció de vehicles i dependències policials. Ens informen que l’empresa que realitza la neteja, no ho fa per torn de treball, que es fa a petició del comandament de l’ABP. Les comissaries van començar a activar aquest servei directament però per no marxar del pressupost van haver de treure la directriu i ara és el servei d’administració qui ho ha d´ activar. Com sempre pals a les rodes i estalviant a costa de la salut dels moss@s!! Demanarem el responsable d’aquesta decisió a la Subdirectora de Prevenció de Riscos Laborals.

 

Sala RPMB. Ens informen que es troben a un +5 d’efectius avui dia i que les condicions laborals a la sala milloraran amb la implantació total de les tablets que resten per entregar a les patrulles.

 

USPAC considera per les dades facilitades que és necessària una revisió de les necessitats de la sala, perquè sigui un servei més equilibrat tant en condicions laborals com en càrregues de treball i que el fet que les patrulles disposin de tablets no eliminarà càrrega de feina als agents que es troben a la mateixa. És una petició que ja hem elevat a Subdirecció de Prevenció de Riscos i Salut Laboral.

És un error que els agents que es troben al carrer (recordem que ens trobem en nivell 4 sobre 5 d’alerta terrorista) hagin de destinar temps i atenció a introduir dades en un aparell informàtic  a costa de la seva seguretat... Cal afegir que si aquesta es perd, que pot passar perquè és una eina de treball i prou gestions fa un patrulla en un servei... ja enviaran a la DAI per sancionar-nos!! Esperpèntic però real!

 

Un cop més us recordem que no espereu a les reunions regionals a fer-nos arribar les queixes, davant qualsevol incidència i/o queixa no dubteu a consultar al vostre delegat/da que ho traslladarà on pertoqui de manera immediata.

 

USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S!

 

Barcelona, 25 d´octubre de 2020

Categories: 
Newsletter category: