REUNIÓ REGIONAL ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPG 01-02-2021

Esteu aquí

COMUNICAT (PDF)

11/2021

 

REUNIÓ REGIONAL ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPG 01-02-2021

 

La Cap del Servei d'Administració de la RPG ens dona les següents respostes:

 

  • La previsió de distribució de la nova uniformitat està prevista entre el 2021 i el 2022, sense que s’hagin concretat dates. El problema que ens trobem és la manca de reposició extraordinària de roba que es fa mal bé i després de mesos i mesos... encara no s’ha lliurat. Hi ha companys/es que s’estan deixant pantalons davant la manca de reposició.

 

La Cap ens reconeix aquesta realitat i les explicacions que ens donen és que els contractes per la reposició de vestuari es van signar a finals del 2020 i per aquest motiu els proveïdors encara no els han subministrat, i ens els darrers 3 mesos hi ha hagut manca d’estocs en algunes talles.

 

  • Sol·licitem el nombre de vehicles nous logotipats a la Regió i previsió de noves arribades. La Cap ens informa que els vehicles que han arribat a la Regió són:

 

    • 21 turismes mampara.
    • 12 turismes no mampara.
    • 3 turismes de trànsit.
    • 6 motocicletes de trànsit
    • 2 furgonetes de trànsit
    • 1 furgoneta per a trasllats

 

I queda pendent de rebre 3 furgonetes per ARRO.

Dels NO logotipats encara no se sap quan arribaran, ni com es farà la distribució.

 

Sol·licitem als Caps de la Regió que, donat que no ha arribat cap vehicle 4x4, i actualment no hi ha cap vehicle d’aquestes característiques a l’ABP del Ripollès, gestionin una redistribució d’aquests tipus de vehicle, ja que és una comissaria amb una tipologia de terreny on és necessari disposar-ne, com a mínim, d’un vehicle 4x4.

 

  • Continuem amb els problemes de temperatura a les dutxes de l’edifici de l’ARRO, això fa que alguns companys/es s’hagin de dutxar a l’edifici de Muga-0.

La Cap ens informa que aquesta situació és deguda a les obres dels nous vestidors de la segona planta i a la millora dels vestidors de la planta baixa. S’estan fent obres, un canvi de caldera i de dipòsit d’aigua amb més capacitat i una nova instal·lació per tal que les dutxes tinguin reguladora de temperatura.

Està previst que les obres acabin aquesta mateixa setmana.

 

No sabem si alegrar-nos o no, ja que la primera vegada que es va plantejar aquest problema va ser el 26/10/15, i sembla ser que hem d’estar contents perquè al febrer del 2021 per fi es doni per solucionat.

 

  • Pel que fa a les filtracions d’aigua a la SRC, per les finestres, i que arriba a provocar basses d’aigua al terra i al costat del cablejat.

 

La Cap ens informa que ja tenen coneixement d’aquesta problemàtica, la és deguda a la carpinteria d’alumini de les finestres. Està malmesa i que, tot i que, ja es fan actuacions per millorar el tancament, no n’hi ha prou.

 

Inicialment estava previst un canvi de tots els tancaments, però des de l’Àrea de Planificació d’Infraestructures tenen previst fer una actuació a tota la façana de l’edifici, ja que és un problema de l’estructura de l’edifici, amb la qual cosa, no es farà cap canvi, només es faran intervencions de manteniment.

 

És a dir, reconeixen que està fet mal bé i que hi ha un problema estructural, però que ens quedem així fins no se sap quan... UNA VERGONYA !

 

Cablejat i les canalitzacions: un cop finalitzades les obres a l’ARRO, s’ho miraran a veure què es pot millorar i, en tot cas, mirar de deixar tancades les canals.

 

  • Obres de l’ACD de Girona: molt reclamades pels companys/es que realitzen aquest servei. La Cap ens informa que a primers de desembre de 2020, els tècnics del Departament van fer la recollida d’informació i estan elaborant l’informe amb les actuacions que s’han de fer. Això està previst que s’acabi aquest mes de febrer i a partir d’aquí s’haurà d’esperar la partida pressupostària. Sense concretar cap previsió d’inici de les obres, només ens saben dir que les obres tindrien una durada de 3 mesos.

 

És a dir, duraran 3 mesos, però no saben quin any 2021, 2022, 2023...

Mentrestant, qui ho pateix són els companys/es que dia a dia fan aquest servei.

 

  • Hem preguntat quina va ser la última vegada que es van pintar les comissaries de la Regió: no ens ho han dit. La Cap si que ens informa que el contracte actual de manteniment no inclou la millora o “rentat” de cara de les comissaries, per la qual cosa s’ha de fer la petició a Infraestructures per saber de quin pressuposts es disposa per poder fer-ho.

 

Només cal fer una passejada per les comissaries per veure l’estat lamentable en el qual es troben. No sabem qui “negocia” aquests contractes, però està clar que no surt d’un despatx per trepitjar territori.

 

  • Obres de la nova CD de La Jonquera i, que ja hem denunciat reiteradament, l’estat en que es troben aquestes instal·lacions. La Cap ens informa que l’Àrea de Planificació d’Infraestructures rebran a meitat de febrer el projecte final per a la seva aprovació. Es preveu que s’aprovi al març el procés de licitació i a partir d’aquí estarà pendent d’adjudicació de les obres.

La idea que té l’Administració és iniciar les obres al setembre, permeteu-nos ser escèptics; i tant de bo ens equivoquem.

 

  • Hem sol·licitat el canvi de les portes d’accés principal a les comissaries de La Bisbal i de Palafrugell, ja que actualment per més que s’intenten arreglar, no és efectiu. La Cap ens dona la raó, són portes molt pesades i amb molt d’ús. El desgast del material fa que arribi un punt on les reparacions ja no són eficaces. Però que cal partida pressupostària i, fins que no es disposi, no es podran canviar. En resum, ho sabem, però així us quedeu. Ni tant sols una data prevista.

 

Tant és el nivell d’alerta en que ens trobem, ni que es demani als brífings per recordatoris als agents... que amb les portes que tenim.. ens pot entrar qui vulgui i com vulgui. Això sí, la responsabilitat li demanaran al company/a que està fent servei d’edifici mentre gestiona les trucades directes, visualitza les càmeres, obre i tanca la barrera d’accés a l’edifici...

 

El Cap i Sotscap de la RPG ens donen les següents respostes:

 

 

  • Els efectius de Tèdax de Girona tenen una manca d’ordinadors per treballar. Plantejàvem la possibilitat que es pogués gestionar un terminal més. La resposta del Cap ha estat que com són un servei centralitzat i com no depenen de la Regió, no faran cap gestió, que ho gestionin amb els seus superiors.

Déu n’hi do: menysmal que estan destinats a la Regió de Girona i, sort que tots portem, de base, “el mateix uniforme”.

 

  • Tancament de la SRC, al Consell del dia 22 de gener, es va informar que la previsió pel tancament definitiu és al novembre del 2021. A partir d’aquí no tenen més informació sobre l’oferiment de places ni distribució els efectius actuals. Pel que fa a la possibilitat de fer comissions a altres unitats o serveis, el Cap ens informa que s’han donat les que estaven justificades, ja que tot i el tancament, no volen descapitalitzar la sala.

 

  • Emmagatzematge de marihuana al pati de les dependències de l’ARRO, on hi ha els contenidors d’emmagatzematge. Els Caps ens informen que estan col·locats al punt més llunyà d’on es poden col·locar i que les molèsties que poden patir els companys quan treballen són puntuals. No obstant, parlaran amb els efectius que es troben més a prop.

 

  • Desplaçaments unipersonals a la Regió Policial: és un tema que ja s’ha portat reiteradament a les reunions i encara s’estan donant casos. No pot ser que l’excusa sigui manca de personal, de vehicles o culpar als agents per demanar mesures de seguretat.

És una situació que es dona i que els Caps han de prioritzar que no es donin, i si això implica que una agent no vol anar sol, se l’hagi d’acompanyar.

 

No cal que ens expliquin com afecta al servei aquest fet. Els companys/es ho tenen clar, ja que són els primers que ho pateixen. Ni tampoc que aprofitin per “recordar” que s’han de mantenir totes les mesures en tot moment, ja en som conscients, és per això que també es demana als Caps que també ho siguin ells.

 

  • Sol·licitàvem que a la SRC és disposin de mascaretes tipus quirúrgiques i FFP2 a l’abast dels agents perquè puguin triar el tipus de mascareta que volen per poder realitzat el servei diari.

 

La SRC és un espai tancat, amb unes mesures de ventilació que són les que són, i on certament s’ha col·locat mampares entre els efectius que allà treballen, i tal i com ens recorda el Sotscap de la Regió, les mascaretes quirúrgiques són més còmodes alhora de treballar, però aquesta no és la qüestió. El tema és que els efectius destinats a la SRC han de poder decidir amb quin tipus de mascareta volen treballar i que aquest material estigui a la seva disposició.

 

No som qui ha de decidir si unes són més eficaces o no, qui ha fet la formació relacionada amb la Covid-19 ja sap quina mascareta ha de fer servir. Si ho fa o no, no ha de ser perquè no disposi de l’opció de triar sense cap problema, ni haver de donar explicacions del “perquè” vol treballar amb aquest material.

 

Us recordem que no espereu a les reunions regionals a fer-nos arribar les queixes. Davant de qualsevol incidència i/o queixa no dubteu a consultar al vostre delegat/da, qui ho traslladarà on pertoqui de manera immediata.

 

Girona, 01 de febrer de 2021

 

 

Categories: 
Newsletter category: