TANCAMENT DE SECTORS DE TRÀNSIT, SEGURETAT VIÀRIA EN RISC

Esteu aquí

COMUNICAT (PDF)

123/2020

 

TANCAMENT DE SECTORS DE TRÀNSIT, SEGURETAT VIÀRIA EN RISC

 

El 4 de març de 2020 USPAC va registrar un escrit pel tancament dels sectors de trànsit a la Subdirectora General de Recursos Humans, Sra. Cartiel, del qual no hem obtingut cap resposta. Cansats dels seus silencis administratius avui hem tornat a registrar un escrit i volem denunciar públicament el que està passant a diversos sectors de Trànsit arreu del territori.

 

El 20 de setembre de 2016, el Comissari Esquius, en aquell moment Cap de Mobilitat, va comunicar un nou plantejament per trànsit dins el Cos de Mossos d´Esquadra que es faria efectiu progressivament, pel qual dels 22 sectors actuals es passaria a 16 i que per aquest motiu no sortirien més places a concurs als destins de: Sant Feliu de Guíxols, Olot, Mataró, Igualada, Montblanc i Móra d´Ebre.

 

USPAC sempre s´ha posicionat totalment en contra, i creiem que amb aquesta gens encertada decisió la tasca de prevenció tan ben feta durant tots aquests anys d´especialitat, desapareixerà en aquest territori.

 

Així mateix, el 14 de novembre de 2019 se´ns va convocar per part de Subdirecció de Recursos Humans a una reunió per tal d’abordar els canvis a les bases del concurs oposició per a la provisió de llocs de treball de l´especialitat de trànsit. En aquesta mateixa reunió ja ens va avançar la Subdirectora que el tancament d´aquests sis sectors es faria efectiva, sense cap data concreta. No va sortir cap plaça a concurs a aquests sectors afectats.

 

USPAC, un cop més, s´oposa a aquest tancament que va en contra de la prevenció i el bon servei al ciutadà, als quals ens devem. L´augment de la sinistralitat no fa més que visualitzar la importància de la prevenció en l´àmbit d´aquesta especialitat, i això  passa pel patrullatge preventiu i diari arreu de les carreteres del territori. Els temps de resposta en cas d´accident, amb el tancament de sectors i reducció d´efectius, també s´incrementarà.

 

També significarà una disminució del patrullatge al territori afectat (tant a nivell de Trànsit com USC, per la minva d´efectius als territoris afectats en còmput general) tenint conseqüències negatives  directament amb la ciutadania que pagarà un cop més les males decisions que es prenen des d´un despatx.

 

Preguntem als batlles dels territoris afectats si són coneixedors d´aquesta decisió i de no ser així que parlin tant amb caps policials com polítics i s´informin  respecte a com afectarà aquesta decisió als seus territoris i als seus ciutadans.

 

AMB LA SEGURETAT NO S´HI JUGA, EXIGIM RESPECTE PEL NOSTRE TREBALL

 

Barcelona, 15 de setembre de 2020

Categories: 
Newsletter category: