ACCIÓ SINDICALGeneral

EL PLA DE CARRERA: LA TRAÏCIÓ CONTINUA CONTRA ELS MOSSOS D’ESQUADRA

9/2026

Des de l’any 2016 fins avui, tots els governs de la Generalitat han fallat als Mossos d’Esquadra. Canvien les sigles, canvien els presidents i consellers, però el resultat és sempre el mateix: incompliments, dilacions i promeses buides.

En aquest període han governat:

PDeCAT / espai convergent (CDC – Junts)
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC)
• i actualment el Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC).

Cap d’aquests governs ha desplegat ni aplicat realment el Pla de Carrera Professional, tot i existir des de fa anys sobre el paper.

Només s’han impulsat comissions, anuncis i calendaris ficticis, sense voluntat real de complir.

És cert que ERC és qui ha estat més a prop d’executar-lo, però també és cert que no ho ha fet.

Ara, en el marc d’uns pressupostos encara no aprovats, el Govern anuncia que els Mossos d’Esquadra no començaran ni tan sols a treballar el Pla de Carrera Professional fins a l’any 2028, i que la seva aplicació real no s’iniciaria fins al 2031.

Això suposa dilatar novament un dret professional durant anys, condemnant promocions senceres a no veure mai reconeguda la seva carrera professional.

El Pla de Carrera Professional no és cap privilegi ni cap regal. És un reconeixement merescut als companys i companyes que, durant anys, van aixecar comissaries des de zero, amb mitjans i recursos limitats , sense que mai ningú negociés l’enorme sobreesforç que això va suposar.

Són els mateixos Mossos que van recórrer milers de quilòmetres amunt i avall de Catalunya per fer possible el desplegament del cos, complint amb responsabilitat i vocació de servei allà on l’Administració els enviava.

Avui, aquests professionals són condemnats a l’oblit, menystinguts, maltractats institucionalment i ignorats pels mateixos governs que es van beneficiar del seu sacrifici.

Des d’USPAC i USCOP no acceptarem de cap manera aquesta negativa a implementar el Pla de Carrera Professional, ni tampoc més puntades de peu a la pilota cap endavant. Ja n’hi ha prou d’ajornar drets que fa anys que corresponen als Mossos d’Esquadra.

Al final, tot plegat no és res més que una qüestió econòmica per al Govern: com més es retarda l’aplicació, menys anys el cobraran aquells que més se’n beneficiarien, especialment els companys amb més trajectòria i antiguitat.

Fixar l’horitzó en l’any 2028 és, a més, una irresponsabilitat política: ningú pot garantir quin Govern hi haurà aleshores ni evitar que, un cop més, un nou executiu torni a trair els Mossos d’Esquadra i a deixar el Pla de Carrera en un calaix.

Des d’USPAC i USCOP ho diem clar i sense embuts: El Pla de Carrera Professional no necessita més estudis, ni més grups de treball, ni més calendaris a deu anys vista. Necessita voluntat política, dotació pressupostària i aplicació immediata.

Ja n’hi ha prou de riure’s del futur dels Mossos d’Esquadra.

Per la nostra part, continuarem amb la batalla a tots els fòrums possibles per fer sentir la veu del cos i defensar allò que és just i imprescindible per als Mossos d’Esquadra.

El Pla de Carrera Professional continuarà essent una prioritat de primer ordre per a nosaltres.

Barcelona, a 26 de gener de 2026