RESUM REUNIÓ REGIONAL 18/06/25 SINDICATS I CAPS TERRES DE L’EBRE
107/2025
COMISSARIA AMPOSTA I TORTOSA
- Polsador per obrir les portes
- Ens comenten que el polsador d’obrir les portes que hi ha a la peixera no funciona gaire bé. Igual seria convenient canviar-ho per un polsador tipus fabrica que tenen més aguant.
Solució:
- S’ha passat a infraestructures.cat, que son els propietaris, i aquests valoraran si posar un polsador nou o canviar tota la centraleta. Degut al desgast per part de la comissaria s’opta per posar centraleta nova.
TRANSIT
- Trencament de paranys
- En l’últim any ha augmentat els trencaments de paranys i això ha fet que quasi no en quedin. Quina es la previsió de reposició?
USPAC informa que estem pendents de que ESGAS faci la compra i els subministri per tot el territori, ells ja ens son coneixedors de la problemàtica existent.
A la última reunió amb la Comissaria General de Mobilitat van dir que s’estaven comprant i que estava previst que arribarien aviat, sense especificar data, però que serien entre 10 i 20 paranys per ATR.
- Bateries de etilòmetres
- Les bateries de etilòmetres portàtils no aguantes gaire, esta previst reposició?
USPAC informa que tots els aparells elèctrics a mesura que es carreguen perden capacitat de càrrega, que no en teníem constància de la problemàtica i per tant, ho traslladem.
- Les bateries de etilòmetres evidencials donen molts problemes quan estan connectats a vehicles i la bateria d’aquest no està al 100%, hi ha previsió que arribin de nous?
USPAC informa que tots els aparells son heretats de la Guardia Civil i amb els nous vehicles, els quals porten Start&Stop integrat fa que doni molts problemes, tot i això ens han dit que han d’arribar de nous però sense data especifica de previsió.
RPTE
1. Parc mòbil USC
- Us han comunicat si hi haurà renovació del parc mòbil USC o altres? I si es el cas, quina previsió hi ha?
S’està fent renovació però previsió no tenen, ells tenen l’avís quan els han d’anar a buscar.
2. Nova promoció de l’ISPC
- En breu sortirà nova promoció de ISPC. Teniu coneixement de quants agents en practiques vindran a la RPTE i com aniran distribuïts per comissaries?
USPAC informa que a hores d’ara es fan aproximacions però fins el dia 30 de juny no ho sabrem ja que poden haver modificacions, el gruix anirà a les zones que tenen costa. Tan aviat CSUTER els hi confirmi faran la comunicació.
ADMINISTRACIÓ
1.Greus febleses organitzatives i falta de protocols
- Durant l’apagada recent es va evidenciar una inexistència de protocols operatius.
- No es va garantir alimentació ni avituallament bàsic als agents que van haver de perllongar torns.
- En algunes comissaries es van desendollar màquines i neveres per estalviar llum, afectant la salut del personal.
Des de USPAC, informem que la SERSECO ha passat per totes les comissaries i s’han revisat que es el que no va funcionar. Avui mateix els ha arribat l’informe però encara no se l’han pogut mirar. La norma de la casa es que els menjadors, neveres i microones no estiguin connectats al grup electrogen excepte la màquina de vending per a detinguts.
Amb la revisió han vist coses que haurien d’estar connectats al grup electrogen. El tema dels menjadors ho han elevat ja que l’única comissaria que els té connectats al grup electrogen es l’ABP Montsià.
- Proveïment de vehicles
- No hi ha alternativa pròpia de proveïment, a diferència del cos de Bombers que disposa de dipòsits propis d’emergència.
Des de la regió desconeixen si bombers disposa de dipòsits. Les benzineres tenen un protocol que no poden tenir grup electrogen. A Terres de l’Ebre sols la benzinera de Horta de Sant Juan té grup electrogen i utilitza Solred, ja que es va autoritzar per problemes de subministrament elèctric.
- Exigim:
- Informe detallat sobre el fons de maniobra d’emergència a cada comissaria.
- Quines millores s’han fet o es preveuen?
- Mesures específiques sobre proveïment i protocols de crisi energètica.
Fons de maniobra el té administració de regió i serveix per despeses que no es puguin fer amb contractació. Els vehicles que van haver de proveir aquest dia després es va pagar amb aquest fons.
Pel que fa a altres temes com pot ser menjar es té que demanar autorització al Subdirector i si aquest ho autoritza es pot fer.
Aquest punt serà traslladat al Director General de la Policia, però USPAC vol saber amb quins recursos reals compta avui la RPTE.
- Mascaretes i equips EPI per incidents químics
- A partir de l’incendi químic de Vilanova i el precedent d’IQOXE (2020), USPAC exigeix:
- Relació de mascaretes disponibles per comissaria, temps d’ús i estat de conservació.
- ART Tortosa 22 mascaretes 16 EPI
- ART Mora 12 mascaretes 9 EPI
- Tortosa 10 mascaretes 14 EPI
- URMA 2 mascaretes 2 EPI
- Amposta 6 mascaretes16 EPI
- Gandesa 8 mascaretes 10 EPI
- Ametlla de Mar 8 mascaretes 8 EPI
- Mora d’Ebre 6 mascaretes 34 EPI
- Cap de Torn Regional 0 mascaretes 2 EPI
- ARRO cada un té la seva mascareta (40)
-
- Informe sobre formació rebuda pels agents en el seu ús. No hi ha informe
- Protocol d’actuació si no hi ha unitats suficients per totes les patrulles. No s’ha respost
Problemes freqüents amb els vehicles ATECA USC amb dies festius o caps de setmana.
Molts cops surt l’indicador d’emergència i es per manca d’oli. Hi ha la possibilitat de tenir una garrafa d’oli per aquest vehicles i poder posar-ne un poc quant toqui?
En tota la Regió sols ha passat amb un vehicle. S’han de fer les revisions dels vehicles quant pertoca per evitar que pugui passar això amb cap de setmana.
Ens comenten que a altres comissarien no hi ha rodes de recanvi com es el cas de Tortosa i quant punxen tenen el vehicle inoperatiu. Es pot fer extensiu tenir rodes de recanvi a les altres comissaries de la Regió?
Hi ha un pneumàtic d’Ateca a cada comissaria de la Regió. S’ha d’activar la grua i serà aquest qui canviï el pneumàtic i al següent dia hàbil s’ha de portar al taller per a que ho revisin.
Ens poden informar de com esta la reposició d’armilles antibales. Pareixia que un cop s’iniciés la cosa seria ràpida però no es el cas.
Ens responen que van molt poc a poc, cada setmana els diuen el que arriba i a mesura que arriben les entreguen tot i que hi ha unitats que no les van a buscar i demanen que per espai les vagina buscar.
Es va passar una problemàtica amb els crans que es donen ja que a les armilles noves talla 1 i 2 es solta el velcro i la càmera i la emissora van mig penjant. Sabem si s’està fent res al respecte?
El sotscap de la CSUTEC en data 23/04/25 fa un comunicat en que deia que s’havien repartit crancs fastclick per al sistema molle de les noves armilles. A la Regió s’han repartit segons les peticions rebudes.
Aquests han sigut els punts més rellevants de la reunió. Per qualsevol dubte/suggeriment, posa’t en contacte amb el teu delegat.
USPAC; L’ESCUT DELS MOSS@S