RESUM REUNIÓ REGIONAL ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPCT 28-06-23
112/2023
Ahir, 28 de juny, vam assistir a la reunió regional entre sindicats i Caps de la RPCT. Us fem un resum dels punts aportats per la USPAC:
GENERAL:
1.Sol·licitem el nombre mínim d’efectius a les comissaries per poder demanar un AP.
Ens responen que no tenen un mínim, ni ens poden donar facilitar una dada amb un mínim d’ efectius i ens manifesten que s’esforcen en realitzar tota la mobilitat possible per tal de donar ap’s, Aquests é,s un tema que s’està tractant a la taula de negociació i es donarà trasllat a la Subdirectora de Recursos Humans ja que no es admissible que no ens faciliten aquestes dades.
2. Estat de l’inici de les obres dels vestidors de la CD Salou Vila- Seca.
Ens informen que no es farà abans de l’estiu, hi ha dues millores previstes a la comissaria i de vestidors però no tenen data d’inici, en relació al clima dels vestidors, el projecte està fet, licitat i publicat, només resta pendent la seva adjudicació durant el quart trimestre d’aquest any.
3. Contingut d’aliments més saludables a totes les màquines expenedores de Vending.
Ens diuen que es van retirar, ja que els que hi havia caducaven aviat, es tornarà a demanar la seva reposició.
4. Sol·licitud de doble pantalla a tots els GAV. La gran majoria de GAVS de la regió encara treballen amb monitors vells i petits.
Ens informen que això ho determina el catàleg de llocs de treball, per part de la regió es va fer petició a la DSIP i es va desestimar posar les pantalles per criteris TIC, USPAC farà gestions per una altra via perquè és del tot necessari i sol·licitarà aquest informe.
TARRAGONA:
1. Es sol·licita més agilitat en la reparació de vehicles logotipats i un millor manteniment. Hi ha la sensació que els vehicles van acumulant avaries fins que s’espatllen del tot i llavors passen setmanes al taller.
Ens manifesten que tenen problemes amb els tallers RODI, que aquests els responen “que per culpa de la covid i la guerra no arriben recanvis i triguen mes temps per reparar…” l’etern argumentari per justificar el lamentable estat dels vehicles. Recordeu que no és pot treballar amb vehicles amb deficiències que puguin afectar a la seguretat del mateix, en cas de que se’ns “obligui” contacteu amb el vostre delegat.
2. Queixes per mosquits, tant a la planta baixa de l’ABP Tarragona, com sobretot a Mallafré. En el cas de Mallafré, hi ha instal·lat un únic aparell de llum al menjador que els atrapa, però aquest, està apagat o no funciona. Es demanen solucions, ja que fins i tot i hi ha queixes de les persones denunciants.
Ens diuen que no tenien coneixement, han canviat la bombeta de l’aparell mata insectes, en cas que no es solucioni en breu, contacteu amb nosaltres.
3. Manca de sergents i caporals als escamots. Hi ha dos escamots sense sergents i amb dos únics caporals. Quan un dels dos té permís o fa vacances es queden amb un sol caporal que fa de cap de torn i els agents han de fer de responsables de l’OAC amb el volum de feina que hi ha i sense cap mena de compensació.
Ens contesten que és una realitat a tot el cos que hi ha una manca generalitzada i fan lo que poden amb els efectius disponibles, esperant oferiments i concursos.. una altra resposta d’argumentari..
4. Quants efectius es preveu que vinguin al Pla d’estiu. Tant d’agents com si s’espera l’arribada d’algun caporal. S’han publicat diversos oferiments en diverses destinacions i a Tarragona ni cap sergent ni cap caporal.
22 efectius al pla estiu cap caporal
UI TARRAGONA:
Sol·licitem l’estat de la petició de les calaixeres que es van demanar.
Està a SGAS pendent de rebre ordre per comprar durant el segon semestre de 2023
SALOU:
1. Els WC de l’interior del vestidor de dones fan molta pudor.
Informen que no tenien constància, i que faran seguiment..
2. Calor i fred extrem que es pateix sempre als vestidors d’homes i dones.
Ens manifesten que han instal·lat pingüins, les millores dels mòduls vestidors arribaran a finals de 2023, presentarem denuncia a inspecció de treball sempre que se superin els límits legals establerts, en cas de ser així contacteu amb el vostre delegat.
3. És sol·licita que es tornin a pintar les ratlles a terra per l’aparcament de vehicles logotipats. Aquests estan dissenyats pels antics Altea i els vehicles actuals són més grans. També és sol·lícita la col·locació de cartells amb les matrícules d’estacionament de cada vehicle.
Ens diuen que al maig es van pintar les línies a les parets i es van instal·lar topes per a les furgonetes, diuen que es tornaran a pintar les ratlles de terra.
4. És sol·licita valorar la possibilitat de posar màquines de vending i d’aigua per la gent que ve a denunciar a comissaria (encara que sigui a un altre preu ), ja que és molt habitual haver de treure productes i aigua destinada als treballadors per la gent que va a comissaria a denunciar.
Ens informen que no esta previst i no es pot fer per contracte de infraestructures ni la empresa de vending a dia d’avui.
5. Xarxa wifi a la comissaria perquè la gent pugui gestionar l’anul·lació de targetes o fer gestions amb familiars a l’estranger.
La DSIP ha respost que no està previst de dotar d’ aquest servei a les ABP’s
ARRO SALOU
1. Més agilitat en la reparació de les furgonetes. S’espatllen molt sovint i trigant molt a estar reparades.
Mateixa resposta que vehicles manca de recanvis
2. Previsió d’arribada de vehicles nous
No hi ha previsió d’arribada de furgonetes.
3. Incorporació del nou sotsinspector. Si arribarà abans o després de l’estiu.
Ens informen que es va fer oferiment, es van presentar dos i el dia 01/07 s’incorpora un d’ells.
4. Manca d’efectius. Actualment 9 caporals per 10 equips.
Ens diuen que estan pendent de nous oferiments.
5. Falta un sergent a la unitat 1.
Ens manifesten que en l’actualitat no tenen possibilitat de cobrir aquesta plaça.
6. Manca d’agents. Van marxar 3 i de moment no ha sortit cap oferiment.
Informen que no hi ha previsió d’oferiment d’agents, sols a resultes.
SALA 112 REUS:
1. Cadires blaves. Tot i complir la normativa, són cadires de molt dolenta qualitat. Moltes trencades, sense reposacaps i molt incòmodes per suportar tantes hores de feina.
Informen que no hi ha previsió de canvis de cadires s’ha d’elevar a la comissió de salut laboral si es vol fer un canvi de model de cadires, per les trencades han de rebre informe dels caps de la sala demanant la quantitat de cadires per fer la compra.
REUS
Problemàtica a la OAC de Reus en relació a gestió de detinguts de Policia Local de Cambrils.
Ens informen que en breu sortirà un comunicat intern on quedaran reflectides les tasques i responsabilitats tant d’agents com caporals de USC en relació a aquest afer, es donarà trasllat als afectats.
ADMINISTRACIÓ
Ens manifesten que estan finalitzant una negociació amb salut per tal que les visites mediques de les persones detingudes es realitzin al CAP de Torreforta i així evitar el trasllat a Sta Tecla.
Enquesta de riscos PSICOSOCIALS
Les dades actuals de les persones que l’han realitzat són:
1667 efectius a la regió
646 codis sol·licitats
El 38,75% dels efectius ha realitzat l’enquesta.
Recordem que es molt important fer-la per tal de detectar totes les mancances de l’administració ja que en el cas de superar el 60% estan obligats a aplicar mesures correctores. Us insistim la importància de fer-la.
Si teniu més incidències i/o queixes ens les podeu traslladar directament via whatsap al nostre telèfon regional o delegat/da de referencia o per correu electrònic a rpct@uspac.cat i ho elevarem immediatament on pertoqui.
USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S
Tarragona, 29 de juny de 2023