RESUM REUNIÓ REGIONAL SINDICATS I CAPS RPG 14-06-22
154/2022
Aquest dimarts 14 de juny s’ha celebrat la reunió regional entre sindicats representatius i Caps de la Regió Policial de Girona.
Us informen dels punts més rellevants:
• Pla d’estiu
Els Caps ens informen que estan preocupats per l’augment de fets que es preveu per l’estiu, i que no s’ha cobert l’oferiment que es va fer, tot i que s’estan fent els càlculs en base als efectius que es disposaven a l’any 2019.
El que ens confirmen és que només hi haurà hores extres per Sala, Trànsit i per aquelles que perdin efectius que marxen a cobrir el Pla de Costes.
Un dels greuges que hi haurà aquest estiu, envers l’anterior, serà que no es disposarà de comandaments fent el seu període de pràctiques, i que va suposar un augment d’efectius.
• Comissaria de Portbou
Encara estan pendents totes les obres de millora que s’han de fer en aquesta oficina, el servei d’Administració ens informa que van fent requeriments a l’Ajuntament per tal que es realitzin. La realitat és que a dia d’avui no s’ha fet res, continuarem insistint i denunciant a Inspecció de Treball la situació en la que es troben els efectius allà destinats.
• CD de Lloret
Ens informen que ja estan pràcticament finalitzades les obres que han permès millorar el sistema de desaigües de la comissaria, i evitar els vessaments d’aigües fecals pel terra. Després de tants anys patint aquesta situació, i del comunicat on denunciàvem el lamentable estat en el que es trobaven, finalment els efectius allà destinats podran fer ús dels lavabos i de les dutxes.
• ACD de l’ABP de Girona
Hi ha una petició feta per part de l’ABP per substituir els mòduls de les guixetes i així reduir l’espai que ocupen ara, queda pendent a que s’obri la comanda de mobiliari per poder incloure’ls. Pel que fa la porta de les garjoles, tenen coneixement d’incidents a diferents ACD’s del territori i s’està valorant un canvi del model de porta, però que es desconeix quan es farà efectiu, i que miraran amb l’empresa de manteniment si es pot fer alguna mesura provisional. És a dir, sabem que les garjoles no són segures pels detinguts, perquè es poden autolesionar, però nosaltres al nostre ritme…
• Menjador de l’ABP de Girona
El canvi del terra està demanat a l’empresa de manteniment, que està pendent de pressupost, quan el tinguin es farà la planificació per fer-ho i inutilitzar el mínim temps possible el menjador. La zona de les màquines del vènding es farà en una segona fase.
• Imputació de la formació. Instrucció 5/2020
Ja fa temps que vam informar a la Cap d’Administració que no s’estava fent una imputació correcte de la formació. Quan van comprovar que era cert, van enviar un mail a totes les caps de negociat i oficines de suport, recordant que tota la formació s’ha de fer en jornada laboral. Tots aquells company@s que no se us hagi imputat correctament, poseu-vos en contacte amb el vostre delegat de referència.
També s’ha detectat errors a la imputació dels efectius de l’AIC, tal i com ha reconegut el propi Cap de la Secció de Gestió i Planificació Horària de la SGRH.
• Sistema de protecció visual de les comissaries
Ens informen que a les dependències de l’ARRO ja s’estan col·locant lones de protecció.
A la Comissaria de l’Escala es van col·locar, però amb la tramuntana es van trencar i es va fer malbé la tanca. Actualment ja s’ha aprovat el nou model de tanca corporativa per a instal·lar a totes les dependències policials, i s’ha demanat pressupost a l’empresa de manteniment per tal que es repari seguint aquest model.
Pel que fa a la Comissaria de Salt, és l’Ajuntament l’encarregat de fer-ho i segons han informat, ja disposen del pressupost i està pendent d’executar.
Administració ens informa que no hi ha cap previsió per col·locar noves lones o canviar les tanques actuals pel nou model.
Continuarem insistint per tal que aquest nou model de tanca es col·loqui arreu del territori.
• Comissaria de l’Escala
Ens informen que Infraestructures ja ha informat de quines han de ser les característiques dels panys de seguretat que s’han d’instal·lar, aquestes dades ja han estat facilitades a l’empresa de manteniment, que està pendent de rebre el material i col·locar-lo.
• Comissaria de la Jonquera
Ens informen que les obres de la nova comissaria han estat un temps aturades per problemes en els fonaments, però que tenen previst recuperar aquest temps i que l’obra
pugui ser finalitzada segons la previsió. Pel que fa a la col·locació de la mampara de separació per l’agent de recepció/OAC, encara no hi ha data, i desconeixen quan es podrà realitzar.
Aquest punt ja s’arrossega des de la reunió del febrer, costa molt entendre com pot ser que una mesura de seguretat tant bàsica i necessària com aquesta no estigui ja feta, sinó que no hi hagi ni data de quan es farà efectiu.
• Sector de Trànsit d’Olot
El Cap de la Regió ens informa que de les tres comissions de serveis que s’han demanat per anar als sectors de trànsit d’Olot i Sant Feliu, només s’ha autoritzat una, ja que les altres dues, suposaven deixar el servei sota mínims i no eren factibles.
La regió no pot assumir enviar més efectius a aquests sectors, i s’haurà d’esperar als oferiments i/o concursos que es puguin fer. De moment i al tractar-se d’un servei regional, s’hauran d’anar desplaçant i donar la millor cobertura possible.
Pel que fa al parc mòbil vell i degradat, en són plenament conscients, però fins que no arribin els nous vehicles, no poden fer més, que reparar i/o distribuir els que hi ha entre els sectors de la regió.
• Pàrquings de les comissaries
El Cap de la Regió ens informa que en aquelles dependències on és possible per espai, ja es permet l’estacionament dels vehicles particulars, la majoria en torns de nit, però que els espais són els que són.
Pel que fa als vehicles “abandonats” als pàrquings d’algunes comissaries, Administració ens informa que són vehicles donats de baixa, i que s’està pendent que es faci un expedient de subhasta a nivell global, per tal d’incloure’ls i poder ser retirats, però que es desconeix quan es farà, per tant, els vehicles han de continuar “custodiats” a les dependències policials.
És a dir… ja no només tenim problemes amb els dipòsits de substàncies, que ara anirem acumulant els vehicles vells i de propietat fins a saber quan, amb els problemes d’espai que tenim a les comissaries.
• Parc mòbil de l’ARRO
Administració ens confirma que hi ha una furgoneta al taller, pendent de reparació, des de fa un any!! Les explicacions de l’empresa de rènting són manca de peces, problemes de subministrament.. i cada setmana ho reclamen, mitjançant un mail, però els hi donen llargues. Això ens obra molts dubtes.. tota una Subdirecció General d’Administració i serveis de la DGP no és capaç de resoldre aquesta situació durant TOT UN ANY? I durant aquest temps.. s’està pagant per aquest servei a l’empresa del rènting?
Pel que fa a la distribució dels nous vehicles, es desconeix com es farà.
• Conferències de treball
Els Caps de la Regió són conscients de la problemàtica amb la Sala de Reus.
Els han informat que s’augmentaran els 8 operadors actuals a 10 i això suposarà passar de les 4 conferències actuals a 6, i la previsió és que l’Alt Empordà i el Baix Empordà treballin amb conferències separades i una altre per Selva Litoral.
• Climatització de la comissaria d’Olot
Segons Administració, s’ha revisat el sistema i funciona correctament sense cap incidència, només els hi consten 2 a l’hivern i que ja es van solucionar.
Estarem atents als que ens expliquin els companys que hi treballen in situ.
• Petició d’un auricular per ús exclusiu dels detinguts quan exerceixen el dret de la trucada
El Cap de la Regió ens informa que faran les gestions per intentar facilitar un segon auricular a les ACD’s. I ens emplacen a que fem la sol·licitud a la Subcomissió de Materials.
• Manca de vehicles de paisà
Són molt conscients de la manca de vehicles, però fins que no arribin els nous, no poden fer res mes, que redistribuir els que hi ha a la regió i gestionar que es puguin fer cessions dels vehicles comissats, cosa que el servei d’Administració manifesta que no és tant fàcil.
• Neveres als menjador
S’ha demanat al servei d’Administració que es col·loquin 2 neveres, allà on només es disposa d’una. Ens informen que han fet una ronda a totes les caps de negociat i es demanarà una segona nevera per les comissaries de Santa Coloma, La Bisbal i Olot.
Pel que fa a les fonts d’aigües, es va fer el requeriment a l’empresa del vènding que un cop reobertes es fes una revisió dels filtres.
Pels companys celíacs o que pateixen algun intolerància alimentària, poden contactar amb el seu servei d’administració per tal que el servei de vènding col·loqui menjar adaptat a les seves necessitats, ja que el contracte de l’adjudicació així ho disposa. Hem demanat que gestionin la col·locació de màquines d’aigua de 1.5 litres a les comissaries, i ens diuen que això ho ha de demanar cada ABP.
• ABP de Sta Coloma de Farners.
Des de la Regió són conscients de l’increment del volum de feina en aquesta comissaria respecte a la previsió inicial quan es va fer la planificació i disseny, especialment pel canvi de tipologia de la població i dels fets delictius.
Això s’ha elevat al CSUCOT i la Tècnica per tal que es tingui en compte per la RLT.
Tot i que ens informen que actualment hi ha 11 efectius per sobre de la RLT, potser caldria valorar en aquestes dades l’edat mitjana de la comissaria, efectius en segona activitat, amb adaptacions laborals…
S’ha modificat la RLT i ja està previst que els caps de torn siguin sergent/a, però desconeixen quina és la previsió per cobrir-les.
• Petició de més Tassers i Càmeres per les ABP.
Ens reiterem en aquesta petició, especialment per aquelles comissaries amb extensions de territori més grans, on el recolzament i temps de resposta és més gran.
Els caps de la Regió ens emplacen a fer la petició a les diferents subcomissions i/o grups de treball.
• Problemàtica generalitzada amb els comisos de marihuana.
Els Caps de la Regió són conscients de la problemàtica, però el seu marge de maniobra és el que és, i no poden fer més que elevar el problema a Prefectura.
Actualment el laboratori on s’analitzen les mostres està desbordat, la qual cosa només fa que endarrerir la gestió de la destrucció dels comisos.
Certament és un problema generalitzat al cos, i és per aquest motiu continuarem reclamant la seva solució, a totes les instàncies implicades.
USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S
Girona, 15 de juny de 2022