GARANTIR LA SEGURETAT VIÀRIA A CATALUNYA PASSA PER UN CORRECTE DIMENSIONAMENT DE L’ESPECIALITAT
189/2022
No són pocs els anys que des de la USPAC treballem per millorar i dignificar una especialitat que actualment es troba en hores baixes. Males decisions han fet que poc a poc, l’especialitat vagi perdent atractiu pels seus efectius, provocant un degoteig de fugides de l’especialitat cap a altres destins. Si li sumem que ens trobem amb una especialitat de les més envellides del cos, fa que a hores d’ara la situació sigui crítica.
El nyap de l’últim oferiment, com en altres ocasions, és una mostra més de la poca previsió per part d’una Divisió i una Subdirecció General de Recursos Humans que funciona a cop de “parxes”.
Fa uns mesos vam registrar escrit al Director General de la Policia per tal de traslladar les mancances de l’especialitat, l’abandonament que havia patit la nostra especialitat en els darrers anys, i proposar solucions. La USPAC sol·licitava un concurs per aquest 2022 (s’han compromès) i demanàvem la creació de noves places arreu de Catalunya (especialment als 6 sectors que estan tocats de mort i abandonats). La minva d’efectius a trànsit és molt gran, en data 16-02-22 segons dades de la CGMO, hi havia un total de 1148 efectius (operatius al carrer un 60% aproximadament).
És una evidència que hem d’augmentar i molt la plantilla: la tasca de prevenció i de presència a les vies s’ha vist reduïda els darrers anys per la manca d’efectius i coincideix amb un augment aquest any de la mortalitat i accidents greus.
A l’última reunió de la Comissaria General de Mobilitat també exigíem més efectius durant el torn de nit, i sol·licitàvem un mínim de dues patrulles al torn de nit per sector. Perquè no es pot garantir la seguretat dels treballadors i perquè no pot ser que, sense anar més lluny, aquest cap de setmana, la nit de divendres a Tortosa hi hagi un sol efectiu i incidents tan greus com un accident amb resultat d’un motorista mort o un detingut per conducció temerària i alcoholèmia penal…
I aquesta és la realitat, i discrepem molt de les excuses que sistemàticament se’ns dona per part dels Caps amb la visió d’ART i els efectius totals de la regió: els Caps es justifiquen amb números i estadístiques per donar per bo que únicament es deixi una patrulla (o de vegades ni això) al torn de nit a la majoria dels sectors de Catalunya.
La USPAC continua lluitant per dignificar i dimensionar l’especialitat per tal de garantir també una seguretat viària de qualitat! Aquesta és la nostra prioritat des de la nostra secció de trànsit i en aquest sentit continuem treballant.
USPAC, L’ESCUT DEL MOSS@S
24 de juliol de 2022