RESUMS REUNIONS

RESUM REUNIÓ ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA COMISSARIA GENERAL DE MOBILITAT 20-05-24

61/2024

  • Efectius; Curs; Nou Concurs: ens diuen que tothom ha fet les pràctiques al destí que hauria guanyat al concurs. Així mateix, dels sergents en funcions, ens diuen que han pogut “repescar” els que eren operatius, els quals s’han quedat a trànsit. Pels “caporables” ho demanaran a la Prefectura i esperen aconseguir-ho.
    Davant la petició d’un nou concurs per a finals d’any, ja que tenim sectors envellits o amb manca d’efectius, ens diuen que en son conscients i que ells també ho voldrien, però la DGP/SGRH va deixar clar que els concurs serien cada dos anys.
  • Volta ciclista: vàrem fer diverses aportacions sobre uns criteris més objectius. Alhora, vam deixar constància d’un seguit d’incongruències en la tria dels efectius. El Comissari ens diu que sempre hi haurà gent descontenta, però que aquesta nova cúpula de la CGMO vol una total transparència en allò que fan i uns criteris clars.
    Ens diuen que s’ha fet un grup de treball amb agents i caporals de les 8 ART’S i dels criteris que surtin d’allà, són els que seguiran. Volen que el territori hi participi i per això han fet aquest sistema “assembleari”.
  • Conejat i VAR15: ens diuen que gràcies a la modificació de la instrucció del Var-15, s’ha afegit un 4rt punt, el qual dona per demanar hores extres per fer els dispositius Tascó i, altres esdeveniments especials, que sempre s’havien fet en torn ordinari. Celebrem que la CGMO, finalment, hagi fet cas al col·lectiu de trànsit i puguem aconseguir aquestes millores pels moss@s. Així mateix, es podrà cobrir dispositius com Sant Joan o Cap d’any amb VAR15. En breu estarà confirmat.
    Llista unitària que vagi més enllà del territori on s’està destinat: El Comissari ens diu que ho està treballant amb els Caps d’ART, ja que hi ha molta descompensació entre les ART. Per exemple a Girona es van oferir 10.000 hores extres; mentre a ARTMS van fer 2500h; i 2300 hores MN. Altres territoris quasi bé no en tenen d’hores.
    Així mateix, també es puntualitza que per a què hi vagi un comandament a un operatiu, hi ha d’haver un mínim d’agents. Que no pot haver un binomi únicament i que aquest sigui un sergent i un Sots Inspector (per posar un exemple).
    Comunicació VAR15 per correu corporatiu: el comissari diu que és el sistema més transparent possible, però cal definir com es farà aquest accés al correu.
    Des de la USPAC deixem constància que aquest nou sistema només beneficia a qui fan horari d’oficina i estan treballant davant d’un PC. Per contra, els operatius poden estar en un accident, controls, torn de festa,… i no poder respondre en 1h. On queda allò de la desconnexió digital quan un es troba lliure de servei ?. Val a dir que si la gent es negués a visualitzar un correu corporatiu des del mòbil personal, això s’acabaria ben aviat. Quin sentit té que un mosso o mossa hagi de suplir les mancances de l’administració?
  • Adaptacions laborals/2a activitat i queden fora de trànsit: la CGMO ens diu que en son coneixedors de la problemàtica i que ells fan i faran tot el possible per no perdre efectius i donar una feina digna a tothom, però que les ART’S depenen orgànicament de les Regions i aquestes son les que tenen la darrera paraula.
  • Funcions de rang superior. Demanem uns criteris clars sobre les funcions a realitzar, ja que hi ha una disparitat de criteris entre ART’S. Ens donen la mateixa resposta que l’anterior reunió. Ens diuen que no és una problemàtica exclusiva de trànsit, per la qual cosa ells no passaran per davant de la CSUTER/Prefectura.
  • Vector: ens diuen que la CGMO ha traslladat a la Prefectura la proposta per la modificació de les RLT’S i que la DGP ho validi. Prèviament, varen passar per totes les ART’S i varen escoltar totes les opinions dels components dels grups i dels seus Caps d’unitat. Així mateix, volen crear una unitat central a Egara i que totes les ART tinguin Vectors a una única localitat per Regió, ara bé tots els sectors aportaran algun efectiu per compensar la càrrega de treball. Tot va encaminat a què l’horari marc sigui el Q3. Insistim, novament, en el reconeixement de la figura del Cap de Vectors, futurs Caps de les Unitats Regionals d’Investigació i Sinistres Viaris.
  • No ens cansarem de demanar que necessitem més formació, que estigui actualitzada i al territori. No n’hi ha prou amb la de l’ISPC, per la qual cosa s’ha de fer per ART’S. La CGMO diu que ho treballaran perquè saben de la manca que hi ha i assenteixen que és un mal endèmic del CME. A més, hem traslladat la queixa sobre errades al temari del curs i altres. Ens diuen què siguem ho concretem i que els fem un correu amb la informació.
  • Cobertura torn de nit: demanem, novament, que ha d’existir un mínim de 4 agents per donar seguretat a aquest torn i als sectors més grans els efectius proporcionals (6, 8,…). Tenim alguns caps que vetllen més per les estadístiques que per la seguretat dels moss@s 24h/365 dies de l’any a peu de carretera.
  • Torn ordinari: A algunes ART tenim molta més gent a les oficines que al carrer. Cal revertir la situació i disposar de més patrulles operatives. El Comissari comparteix aquesta opinió i manifesta que estan treballant per revertir aquest mal endèmic. Alhora, es planteja eliminar certes figures instaurades durant anys a les ART, les qual s’han “pervertit” fins arribar a l’absurd. Aprofitem aquest punt per denunciar que hi ha sectors on únicament hi ha un Quasar operatiu, ja que la resta dels efectius d’aquell torn eren Espiell, radar, transports, Pentax operatiu, Bòxer, formació,… Ens diuen que la CGMO vol potenciar els grups específics, dins de la pròpia especialitat, ja que està demostrat La força dels Mossos que el volum de feina i d’infraccions captades augmenten exponencialment. I aposten per encara potenciar més aquests grups, i augmentar-los quan es disposi de més efectius a Trànsit. Així mateix, reconeixen que no hauria de succeir el fet que vàrem denunciar. I que per tant el servei ordinari s’ha de cobrir correctament.
  • Uniformitat; material i parc mòbil: aquest és un punt on sempre xoquem contra un mur, ja que portem mesos i anys denunciant la situació precària que patim a la nostra especialitat. La CGMO ens trasllada aquestes qüestions a la reunió de materials i equipaments (on també portem tots els punts que afegirem a continuació i on no ens donen cap solució). En resum, per a ells és “qui dia passa any empeny”.Vehicles en propietat amb reparacions mensuals/anuals que ascendeixen a xifres indignants. Entren fums als habitacles, els ponts s’espatllen constantment, problemes de motor, de suspensions i un llarg etc. En definitiva, s’està allargant la vida de vehicles que no haurien d’estar operatius.

 

    • Bòxers de l’any 2006 (de propietat), les quals tenen milers de kms i d’hores de motor. Ídem al punt anterior. I afegirem que, moltes d’aquestes, no son aptes per realitzar patrullatge, ja que no garanteixen la seguretat dels moss@s. Sobre les motos noves que s’estan provant arreu del territori. Ens diuen que es provaran 5 models diferents i després es farà una recollida d’informació per triar la moto més adient i complementària a la BMW RT 1250.
    • Vehicles espiell i radar: ídem als punts anteriors. A més, afegirem que en alguns sectors (ex. Lleida) s’estan utilitzant els vehicles vells pel torn ordinari, per contra pel VAR15 o per desplaçament dels Caps s’utilitzen els nous.
    • Tarraco: entren i surten constantment del taller, ja que per rènting ens entra uns llocs (sobretot al Rodi) que diuen haver arreglat l’avaria, però al cap de poques hores torna a sortir l’avís i el vehicle és evident que ningú l’ha arreglat.
    • Lots nous de recanvi: és una evidència que no disposem de material adequat a l’any i segle actual. Es trenca un lot dels nous i no hi ha recanvi al sector/ART. Per contra, tenim els mateixos carregadors i lots de 26 anys enrere, els quals no fan llum i posen en perill als moss@s que estàn regulant.
    • Retirar totes les carpetes metàl·liques dels vehicles i substituir-les per les de plàstic dur, per la nostra seguretat i protecció.
    • Els lectors de matrícules quan arribaran i qui portarà aquests vehicles? ja que només s’han comprat 8. Els “USB” per descarregar dels camions a la tauleta n’hi ha pocs i alguns d’ells donen errors de connexió. TPV (29) de transports espatllats i ningú havia donat solució a la problemàtica. Estem col·lapsant l’emissora i l’operador fent cobraments. El Comissari assumeix l’error i diu que s’ha enviat tot a reparar.
    • Connexions dels cascs nous i les bòxers. És lamentable i patètic que a l’any 2024 haguem de fer NYAPS per “solucionar” amb cinta americana i brides.
    • Fundes d’armilla i peces trencades del paquet balístic (per desgast) sense estoc i sense cap solució. Més enllà de rebre resposta que en uns mesos ens donaran armilles noves per caducitat. Tenim companys/es que porten 1 any esperant. Està clar que la seguretat dels moss@s no és prioritat de la DGP.
    • Demanen una jaqueta paravent de pluja i impermeable. És reconegut pels Caps de la CGMO i per tothom, que la jaqueta actual no és suficient per estar hores sota la pluja (regulant un accident o altres). A més, acabes moll i no tens cap altra de recanvi, per la qual cosa t’obliguen a fer el servei totalment xop.
    • Jaqueta motorista i altres que no arriben als nous agents de l’especialitat. Ens diuen que abans que s’iniciï la 2a part del curs de conducció, ho tindran.
    • Manca d’actes auto copiatives als sectors. Així mateix, tornem a demanar que s’adapti el sistema d’actes per imprimir-les des de les tauletes, les quals han de tenir accés a la plataforma on hi ha les actes en format digital. Convé actualitzar les maneres de treballar al segle que estem!!
    • Els pantalons operatius que portem anys esperant. 2+2 pels motoristes i 4 per a la resta ens diuen que s’està començant a repartir el 1r pantaló operatiu per als motoristes. Al setembre se’ns donarà el 2n pantaló.
    • Necessitem unes botes operatives per a l’estiu i unes per a l’hivern. Portem anys demanant-ho. No té lògica disposar del mateix calçat a una temperatura de -20 graus a l’hivern a diferents punts; a una de l’estiu on l’asfalt pot arribar als 60-65 graus i els mossos s’hi passen hores trepitjant-lo!!
    • Manca de material i el poc que hi ha és molt vell. Digitals petits que donen mesures errònies. Evidencials que fallen constantment. Manca de paranys i s’han de fer immobilitzacions verbals… i així un llarg etcètera. Així mateix, demanem més evidencials Drager 7510 (la maleta), ja que és molt pràctic per al Pentax operatiu, per als espiells i per a les Bòxers.

 

Exigim, , en definitiva, una adequació de tot el material que tenim a la especialitat a l’any i segle que estem. El Comissari està totalment d’acord amb nosaltres i afegeix que la CGMO està treballant amb el SCT per disposar de nou material innovador: per exemple càmeres GoPro per enregistrar infraccions i posteriorment denunciar-les, drons per a Trànsit; evidencials nous; radars nous… tot això ho esperen en un futur immediat.

Aquesta manca de resposta dels punts de materials és una autèntica vergonya. Val a dir, que aquestes reunions de les Comissaries Generals són poc “productives”. S’aporten diversos punts de tota mena i sempre ens donen excuses com a resposta.

Aprofitem per recordar-vos que davant de qualsevol manca de material, avaria de vehicles, cascs… ho traslladeu al vostre Cap de la unitat o al servei d’administració de referència (N.I). Així mateix, teniu a la vostra disposició els telèfons dels delegats/des i el correu transit@uspac.cat per fer-nos arribar totes les incidències que succeeixin.

 

USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S

24 de maig de 2024

 

OBRIR XAT
Bon dia! Aquesta és un missatge automàtic del whatsapp del despatx de la USPAC.
El nostre horari d'atenció al whatsapp és de dillums a dijous de 8h a 20h i divendres de 8h a 14h.
En cas d'atemptat amb lesions i baixa fora d'aquest horari, truca'ns.
Digues-me en que et puc ajudar i en breu et respondrem.