RESUMS REUNIONS

REUNIÓ ENTRE SINDICATS I CAPS SCC (SALES) II PART

136/2024

Avui, 29 d’octubre de 2024, ha tingut lloc la segona part de la reunió entre les organitzacions sindicals representatives i els caps i servei administració central de la SCC. Aquests han estat els punts tractats a la sessió d’avui que quedaven pendents:

Recursos Humans:

  • Formació: Hi haurà dues edicions aquest primer trimestre de 2025, un al febrer i un altre al març, de 25-30 efectius, per gent que s’incorpora i gent que encara no té el curs. Si poden també hi haurà una altra edició a l’octubre-novembre. Es prioritza normalment aquells que no tenen cap mena de formació, però es demana que hi ha molts companys i companyes que fa anys treballen a Sales, estan formats i amb experiència i encara no tenen el curs, ha d’haver-hi algun tipus de solució al respecte.
  • Salut Laboral: Insisteixen en que es comprova sistemàticament i tot és correcte, que s’ajusten al Decret actual que marca la normativa pel que fa a espais, llum, clima… Pel que fa a cadires, estan mirant d’incorporar una cadira més adient de la que hi ha ara al catàleg per tal de substituir-les, igual que pel que fa a les pantalles, que s’estan substituint i mirant de trobar-ne de millors. Insisteixen que si hi ha material trencat o que no s’ajusta a normativa fem la reclamació pel conducte reglamentari. Us recordem que en aquest cas feu sempre NI i ens la traslladeu mitjançant el vostre delegat/da de referència i ho elevarem on pertoqui.

També teniu el correu electrònic del delegat de la USPAC de Riscos Laborals habilitat per aquestes problemàtiques riscoslaborals@uspac.cat.

Instal·lacions:

  • Seguretat edifici 112 Reus: Per raons òbvies no serem massa explícits en aquest tema, però s’ha demanat a la gerència de l’edifici l’ampliació del contracte actual amb l’empresa i per part del Cap de la Sala també s’ha traslladat una revisió del Pla de Seguretat davant una possible emergència a l’edifici.

Informàtica:

  • Canvi ordinadors. Incidència programa: A RPMS i Girona ja s’han canviat ordinadors, està en marxa a totes les Sales, la pròxima serà a Reus (previsiblement pel primer trimestre de 2025). Entre el primer i segon trimestre de 2025 es preveu material informàtic nou a totes les Sales. També s’està treballant buscant aplicacions per substituir l’actual Fènix, ens traslladen que no serà fàcil i que és un projecte a mig-llarg termini per les dificultats que té.
  • Tauletes PL i vigilants: Com ja ens van dir en l’anterior reunió, està en fase de presa de decisions, la proposta s’està madurant i durant l’any que ve és probable que es faci una prova.

Material:

  • Substitució de material. PTT trencats. Qualitat dels aparells de so, ordinadors, tauletes, cadires: Com s’ha comentat en el punt anterior en que es fa referència a la Salut Laboral, directament relacionat a aquest, i com també s’ha tractat en reunions anteriors s’està revisant el material i treballant per millorar-lo i anar substituint. Insisteixen que sobretot en cas de material trencat es faci la petició corresponent.

Altres:

  • Reobertura de Sales: Davant la proposta que va fer el PSC de reobrir la Sala de Lleida, els caps de la SCC manifesten que no en tenen coneixement si es durà a terme o no , ni com ni quan , si és el cas. Només ens traslladen que la decisió era obrir Girona i amb la possibilitat més endavant de reincorporar a Girona (Sala Nord) la RPC, però manifesten que s’ha de veure com va tot perquè de ser així, actualment hi ha una manca d’espai.
  • Alarmes: Incidències amb les comunicacions, són conscients que genera molta feina. Quan l’empresa truca a la SCC i aquesta no pot assumir directament passa al 112 i aquest no filtra i genera automàticament un incident. S’està treballant en aquesta problemàtica en diversos àmbits: el primer en incrementar els requisits perquè es generi l’incident, segon per incrementar la plantilla de la SCC que és qui rep els incidents i els filtra (i fa que es minimitzin les altes que no són correctes) i per últim, ens demanen que els mateixos operadors/operadores els facin arribar les incidències amb algunes empreses que no actuen correctament per tal de poder-los obrir un expedient.
  • Procediments. Unificar criteris: Continuen treballant en una intranet corporativa de Sales per millorar i facilitar la tasca als operadors i operadores. Insisteixen també en la figura de Cap de Torn Regional Operatiu que és qui hauria d’assumir aquestes funcions en cada cas concret de presa de decisions. La idea és anar unificant criteris però són també conscients que cada territori té temes específics que fa que s’hagin de gestionar de manera diferent.
    Ens demanen que si hi ha cap incidència en algun cas concret els hi fem arribar als Caps de la SCC per poder-ho gestionar amb la Regió corresponent de manera immediata.

Totes les problemàtiques, incidències, i qualsevol tema de material o referent a riscos laborals que tingueu us demanem que la traslladeu al vostre delegat/da de referència per tal de traslladar-la de manera prioritaria i no esperar a aquestes reunions, perquè moltes es poden solucionar abans.

 

USPAC, EL SINDICAT DELS MOSSOS

Sabadell, 29 d’octubre de 2024

 

OBRIR XAT
Bon dia! Aquesta és un missatge automàtic del whatsapp del despatx de la USPAC.
El nostre horari d'atenció al whatsapp és de dillums a dijous de 8h a 20h i divendres de 8h a 14h.
En cas d'atemptat amb lesions i baixa fora d'aquest horari, truca'ns.
Digues-me en que et puc ajudar i en breu et respondrem.