REUNIÓ DE LA SUBCOMISSIÓ DE INFRAESTRUCTURES SETEMBRE 2025
147/2025
El passat dia 17 de setembre es va celebrar la reunió de la Subcomissió de Infraestructures. Us fem un resum dels pocs punts que es van contestar, ja que darrerament, la tònica habitual de l’administració es xutar les problemàtiques com una pilota, a altres departaments.
– Manca de capacitat en els vestidors de l’ABP Lleida, Mataró, La Seu, Tremp, ARRO Barcelona, Sort, etc.
Ens informen que aquesta qüestió es trasllada a la CSUTEC per tal que doni resposta.
– Quines actuacions es té previst als diferents ports on es troben les unitats marítimes per dotar-los de serveis mínims, en les zones portuàries?
CSUTEC té definides les diferents necessitats que tenen totes les bases de la unitats marítimes (eixugadors, espais d’oficines, panyols/magatzems i lavabos), que es començaran a implementar quan es signi el conveni amb Ports de la Generalitat.
– Mesures previstes per resoldre els diferents casos de lipoatrofia de les sales de comandament.
S’aniran aplicant les diferents mesures que es troben reflectides en els diferents informes del Servei de Prevenció Técnica de Riscos Laborals, mitjançant la compra de diferents aparells o accessoris (humidificadors, rodes antiestàtiques en les cadires, etc.) i amb millores en les instal·lacions i mobiliari (connexió de les taules a la xarxa de terres, recollida de cables, etc.) en la mesura que sigui possible.
– Ciutat Vella.
Actualment no funciona cap dels dos ascensors. Problemes de manteniment en general a la comissaria i pàrquing insuficient pels vehicles policials.
Fa unes 2 setmanes que es va espatllar variador de freqüència de l’ascensor en funcionament, i ja s’està gestionant amb l’empresa de manteniment la seva reparació.
Els problemes de manteniment de la comissaria es van resolent a mesura que es van produint, amb l’empresa de manteniment multitècnic o empreses externes si és necessari.
Finalment, segons informa el SARPMB, el nombre de places de l’aparcament és suficient per als vehicles policials.
– Problemes als vestidors per manca d’aire condicionat.
Fins ara, els vestidors generalment no han estat climatitzats atès que no es consideren espais de treball continu. Tot i així la qüestió s’ha traslladat als serveis de Prevenció de Riscos i de Planificació i Infraestructures del Departament per la seva valoració.
– Climatització de la ABP Nou Barris.
Les obres s‘han iniciat fa poques setmanes, i es preveu que es finalitzaran en 7 mesos.
– Informació sobre la ubicació de noves comissaries previstes (Pla 2030) Ens informen que no és objecte d’aquesta subcomissió. S’informarà via les presentacions que es facin de Pla 2030.
– La Seu d’Urgell.
Edifici camí Ral CSUTEC ha descartat l’edifici ja que no s’adequa als requeriments funcionals necessaris i s’està en vies de desassignar l’edifici a la DGP i retornar-lo a Economia i Finances.
– Inundacions repetitives a l’ABP de Cerdanyola del Vallès.
Des del SRMLI de SGAS s’ha redactat una proposta per desviar al carrer lateral l’aigua que entra a l’edifici provinent del solar municipal. Planificació i Infraestructures i l’ajuntament de Cerdanyola es troben en converses per intentar resoldre aquesta situació. L’Ajuntament ha fet intervencions per netejar el clavegueram d’arrels i millorar l’evacuació des les aigües pluvials.
– ABP Vendrell.
Problemes sistemàtics amb la climatització.
La USPAC porta mesos fent seguiment de les obres a la ABP Baix Penedès i denunciant a inspecció de treball totes les irregularitats observades. Tanmateix, a les poques setmanes de la finalització de les obres que han costat una milionada, es torna espatllar la climatització. Parlant amb diferents serveis, ens comenten que el projecte s’ha executat malament. Des de l’administració ens comenten que han tingut que crear un nou projecte per complimentar el que s’ha executat (Next Generation de la UE).
– Inundacions a la CD de Salt.
Cada vegada que plou amb intensitat, l’aigua cau a barrals en les oficines.
Ens informen que aquest edifici es propietat de l’ajuntament de Salt i que la Generalitat esta en regim de lloguer. També ens diuen que el departament de Territori es el que s’ocupa de fer el seguiment per tal de que arreglin la fallada estructural que te l’edifici i que es la que provoca les inundacions del interior del immoble.
Aquest han sigut el temes més rellevants. Si teniu algun dubte/suggeriment, contacteu amb el vostre delegat.
USPAC; L’ESCUT DELS MOSS@S