RESUM REUNIÓ CGMO 02-06-22
143/2022
• Nou Decret d’estructura: diuen que resten pendents de la reunió quer es farà, el dia 08 de juny, amb el Comissari en Cap, els Caps de les Comissaries Generals i altres comandaments.
TRÀNSIT
• Renovació urgent dels vehicles: la USPAC ha denunciat, novament, el pèssim estat del parc mòbil de la nostra especialitat. La CGTPS no ens respon i ens remet a la subcomissió de vehicles, que s’ha de traslladar allà.
• Compensació cap de torn (P-50): Hi ha nous sergents, que han vingut en l’oferiment per cobrir la manca de P-50. Tot i això, on manquin sergents es farà amb caporals en funcions, mitjançant Comissió de serveis (durada de 6 mesos, i s’aniran prorrogant si convé) com es fa a les USC. Els Caps de les ART escolliran els Caporals que faran aquestes funcions.
Així mateix, els recordem que tenim agents fent funcions que no li pertocarien quan el Caporal no hi és. O bé, directament, no hi ha Caporal en aquell escamot. La Divisió i la CGMO consideren que no pot succeir quelcom… com es nota que des d’un despatx d’Egara tot es veu ben diferent. Trepitgin més el territori !!!
• Avaries armariets del Tarraco: diuen que és cert i que han tingut avaries en alguns vehicles. Per ex. a la central i a Ponent s’ha enviat a reparar varies vegades i s’han tornat a espatllar. Demanem que ho tinguin present i que el mecanisme sigui més reforçat en els propers vehicles.
• Mitjans tècnics i material a l’especialitat: és evident que necessitem augmentar el pressupost a la nostra especialitat. Manca de material en general. Exemples: Càmeres, paranys, cons, tauletes, etil. Evidencials (els últims Drager amb pantalla tàctil únicament funcionen a les Xenon; als Leon i Tarraco no hi ha manera pel tema corrent… ens trobem en alguns sectors que hi ha setmanes amb únicament 1 evidencial per a 4 o 5 patrulles).
Ens diuen que en breu obriran les càmeres de les tauletes (cal recordar que les tauletes fallen molt, actualment). Els últims paranys han vingut defectuosos i s’han retirat. El SCT està a l’espera de canviar les Broquetes per al nou digital (el de funda groga. I, puntualitzen, quan el material es faci malbé s’ha de comunicar al nostre servei d’administració i Cap de Sector.
• Cascs caducats a la Central i altres ART: No ens donen cap resposta concreta i ens deriven cap a la subcomissió de materials.
• Pantalons operatius: mateixa resposta. Ens deriven a la subcomissió materials.
• Romanent en dies festius: vostès es i ens pregunten “el per què” la nostra especialitat està quedant sense efectius i el motiu pel qual no vol venir ningú…?? doncs els hi donarem alguns motius: un d’ells seria el maltractament que rebem amb el romanent. Exemple d’enguany: Escamot 2 va anar a treballar obligat per a la mona i ara es demana gent d’aquest escamot per cobrir la revetlla de Sant Joan. És totalment injust que els efectius que cobrim tots els torns, festius i dies assenyalats… encara se’ns castigui més posant romanent en dies que tenim festa per torn.
Insistim, els dies festius/OP/dispositiu especials s’han de cobrir mitjançant H.E. i VAR 15. Ens diuen que el CME només té previst hores extres per al POEA. Així mateix, el pla d’estiu tindrà hores extres (ho gestionarà cada ART). El Romanent: ens diuen que és una gestió de la regió i de cada ART.
Denunciem, contundentment, el maltractament vers els efectius de trànsit.
• Sectors, concurs i augment de la plantilla: hem registrat diversos escrits al llarg del 2022, i també anys anteriors, sol·licitant solucions urgents per pal·liar la manca d’efectius i l’envelliment de la plantilla (últim comunicat).
És evident que la tasca de prevenció i de presència a les vies, s’ha vist reduïda els darrers anys per la manca d’efectius. Alhora, aquest inici d’any està sent d’una mortalitat i accidents greus molt elevat, per la qual cosa és molt necessari augmentar la plantilla el més aviat possible.
Per tot l’exposat, vàrem demanar un concurs oposició per aquest 2022 i no pas un oferiment provisional, el qual ha quedat demostrat que és un nyap. I vàrem demanar un esforç, a l’administració, per autoritzar aquest concurs. Finalment, la CGMO confirma que el darrer trimestre de 2022 es farà un concurs, i esperen que sigui amb moltes places de nova creació.
Voldríem saber la xifra d’efectius que té prevista la CGMO augmentar en els propers anys i quin topall d’efectius es marcaran ?. No ens han donat dades exactes, ja que les ha de validar la SGRH.
Demanem que s’ofereixin moltes places de nova creació per al proper concurs, especialment als 6 sectors afectats pel tancament i a sectors amb una minva d’efectius molt gran (com per exemple Vielha i tot el Pirineu…)
Ens diuen que han fet un informe complet per demanar l’augment de la plantilla i com d’envellida ho és. En quant al nyap d’oferiment, ens responen que primer tindrà preferència els efectius que es troben a l’especialitat.
• RLT de cap d’oficina d’accidents i cap d’oficina tècnica: tot pendent de les noves taules retributives i el nou decret pendent.
• Exigim més efectius durant el torn de nit. No podem treballar amb seguretat sent una única patrulla. Estem totalment venuts i quan tenim accidents en vies ràpides no podem treballar amb seguretat. Ens hi juguem la vida. Sol·licitem un mínim de 2 patrulles al torn de nit, per sector.
En aquest punt hi ha hagut discussió, ja que el Cap de la Divisió ha fet un discurs “molt bonic”, però gens realista. S’ha excusat amb la visió d’ART, els efectius totals de la regió, que tots som policies i un llarg etcètera… tot per dir que troba normal deixar dos agents sols cobrint kms i kms de xarxa viària. Resumint, els Caps es refugien en números i estadístiques per justificar què únicament deixi 1 patrulla al torn de nit, a la majoria dels sectors de Catalunya.
Comandaments, tinguin present que si un agent pren mal perquè vostès ordenen planificar únicament 1 patrulla, la USPAC anirà fins on faci falta i denunciarà a qui sigui el responsable d’aquesta situació.
ASA
• Condicions de les actuals instal·lacions: a la T1 son propietat d’AENA i no es pot fer cap obra. Tot i així, es tornarà a donar trasllat de les mancances de seguretat a Infraestructures perquè s’arregli.
• Gestió instal·lacions a l’edifici A al costat de la Terminal 2: pendent de la signatura d’un conveni entre AENA i la DGP. Les instal·lacions i obres estan finalitzades.
MARÍTIMA
• Formació física durant l’estiu: es continua fent, però de manera diferent. Des d’ahir tenim la 3a embarcació a l’Ametlla. En breu tindrem les 4 embarcacions en funcionament.
• Tripulació: ens diuen que el mínim han de ser 3 per fer servei, sinó no surt. I no hi ha cap directriu que digui què han de ser 2 a l’aigua per fer un rescat.
• Manca d’efectius: hi ha un projecte de desplegament. Hi ha 3 fases. Tot just s’ha completat la 1a. Ara, s’inicia la 2a fase on està previst un increment de personal i amb el material corresponent, el qual va lligat amb el nou decret d’estructura.
• Demanem que es faci un concurs oposició i que els agents ocupin les places en propietat, ja que actualment estan en comissions. La CGMO diu que així s’ha demanat a la Subdirecció i està previst per a aquest any o principis del 2023.
AQUÀTICA
• Oferiment per l’especialitat: està previst fer un C.O per al 2023.
• Modificació del nivell actual de l’especialitat: s’han fet gestions des de la CGMO perquè pugin de nivell 3 al 4, esperant el nou decret d’estructura.
ASTMET
• Estat de la gestió de les obres i ubicació dels efectius del carrer Bolívia: les obres començarien entre el 2n i 3r trimestre de l’any 2023. Els efectius no saben on aniran mentre durin les obres, la CGMO no en té coneixement.
• Auriculars pel servei de paisà: diuen que disposen de 20 auriculars especials per a l’emissora.
02 de juny de 2022