RESUM REUNIÓ CGMO 22-09-22
230/2022
GENÈRICA
La CGMO va realitzar un informe perquè en 2 anys s’arribi als 1400 efectius a l’especialitat de trànsit. El Comissari manifesta que s’ha demanat 171 efectius per al concurs de trànsit, al novembre. Ens diuen que tenen reunió, amb la SGRH, el dia 29/09/22 per concretar diferents aspectes del proper concurs.
Diferents peticions que hem realitzat per obtenir més voluntaris per a trànsit: Unes bases més assequibles en tots els aspectes i així tenir un temari més curt, ja que la normativa específica es farà al curs; Comptar amb la 28a promoció, ja que seran funcionaris de carrera i és possible que molts d’ells es vulguin presentar; eliminar les físiques al proper concurs; treure places sense necessitat de tenir el permís A; places específiques per territori. Totes aquestes peticions faran que tinguem moltes més opcions d’aconseguir revertir el dèficit d’agents a l’especialitat.
La CGMO vol fer una reserva de places femenines, ja que considera que la organització ja ha pres aquesta decisió.
⦁ Quina valoració fan els Caps de la futura desaparició de la CGMO amb el nou decret d’estructura ?… En quina situació quedarà l’especialitat de trànsit, la qual sempre ha estat objecte de debat, per si era necessària o no mantenir-la…
Ens diuen que la CGMO no pot desaparèixer, ja que tant la divisió de Trànsit i Transports són molt importants en el dia a dia de la seguretat viària de Catalunya. Han demanat que depengui de la Comissaria Territorial, íntegrament.
⦁ Problemes ordinadors: van lents i es pengen moltes vegades. A més, les pantalles estan cremades. Cap resposta concreta i ens remeten a les subcomissions. Farem, novament, la petició per escrit i via registre.
ASA
⦁ La intenció és passar els efectius a la nau A, però depèn d’AENA, ja que les instal·lacions i edificis ells en son responsables.
⦁ Instal·lacions T2: tenen present les peticions sindicals, però ídem al punt anterior… depenen de la validació d’AENA.
⦁ Sala ASA: el caps tenen present que s’han de fer relleus cada 4 hores, però per la manca d’efectius van fent relleus quan poden.
La USPAC va mantenir una reunió amb els nous cap d’USC d’ASA per demanar augmentar els efectius, els quals van veure positiva la petició de la USPAC.
Els agents de la Sala d’ASA tenen les següents tasques:
Incidents 112; gestions fènix; telèfon intern AENA (per on entren el 90% dels incidents); emissora interna AENA per on es comuniquen alertes locals, generals i alarmes; el telèfon de l’OAC de la T2; confecció del G02; comunicació interna amb altres cossos policials en les quals es tracten les funcions de seguretat aeroportuària. La Sala es troba allunyada de la comissaria. I a més a més la majoria del servei es realitza a peu, fet que dificulta els relleus urgents per qüestions òbvies, o bé un possible recolzament.
TRÀNSIT
⦁ Mitjans tècnics i material a l’especialitat: és evident que necessitem augmentar el pressupost a la nostra especialitat. Manca de material en general. Exemples: Càmeres velles, paranys, cons, etil. Evidencials (els últims Dräger amb pantalla tàctil únicament funcionen a les Xenon; als Leon i Tarraco no hi ha manera pel tema corrent… ens trobem en alguns sectors que hi ha setmanes amb únicament 1 evidencial per a 4 o 5 patrulles).
Ens diuen que els etilòmetres es reparen pel SCT. El circuit complet dura 1,5 mesos, entre la recollida, enviament i revisió. Hi ha reparacions que triguen més. A més, els evidencials 9510, un cop han fet les 1000 lectures s’han d’enviar al fabricant perquè faci un “reset” i esborri la memòria. La Divisió no ho pot fer.
Paranys i altres: la Divisió no té constància d’aquesta manca, però que quan es detecta la divisió envia material a les ART, o bé es distribueix entre sectors.
Problemes amb les actes: la Divisió no té cap notícia sobre això. Resten pendents de l’aprovació informàtica per a que totes les actes es facin impreses des de la tauleta, la qual tindrà accés a la intranet (petició feta des de fa temps).
Ordinadors: s’està actualitzant a Windows 10. Es recorda que si algú té problema, que faci la petició via interna.
⦁ Licitació i caducitat dels cascs: L’Inspector Moya diu que s’ha de portar a la Subcomissió de materials i equipaments.
És una vergonya i un despropòsit tot plegat. Cal recordar l’últim escrit que vàrem fer denunciant aquesta greu situació (comunicat).
⦁ Entrega de pantalons operatius: L’Inspector Moya (diu que s’ha de portar a la Subcomissió de materials i equipaments. Propera reunió el dia 29-09-22.
No té cap sentit que a dia d’avui continuem sense tenir pantalons operatius per a tothom… és patètic i vergonyós !!!
⦁ Gorres de beisbol: ídem al punt anterior, s’ha de portar a la Subcomissió. Ens diuen que la gorra no és específica de trànsit, serà la mateixa per a tot el CME.
⦁ Renovació urgent dels vehicles: la USPAC ha denunciat, novament, el pèssim estat del parc mòbil de la nostra especialitat. Ens diuen que hi ha una problemàtica mundial pels xips i això ho ha endarrerit tot. Un total de 79 logotipats i 18 no logotipats estan pendents de licitació. Els vehicles nous seran al 1r semestre 2023.
⦁ Romanent en dies festius i assenyalats: considerem que hi ha un greuge i un maltractament vers els efectius que estem treballant als escamots i com se’ns planifica el romanent. Insistim, els dies festius/OP/dispositiu especials s’haurien de fer mitjançant H.E. i VAR 15.
Ens diuen que el CME només té previst hores extres per al POEA. Així mateix, el pla d’estiu tindrà hores extres (ho gestionarà cada ART).
⦁ Exigim més efectius durant el torn de nit. No podem treballar amb seguretat sent una única patrulla durant el torn. Estem totalment venuts i quan tenim accidents en vies ràpides no podem treballar amb seguretat. Ens hi juguem la vida. Sol·licitem un mínim de 2 patrulles al torn de nit, per sector.
En aquest punt hi ha discussió, ja que els Caps de la Divisió es basen en estadístiques d’accidentalitat i s’obliden que pràcticament totes les actuacions conflictives es produeixen al torn de nit. Precisament, aquest és el torn on es fan més positius d’alcohol i drogues, per la qual cosa per estadística (que tant agrada als caps que s’ho miren des d’un despatx) és on tenim conflictes amb conductors i acompanyants sota els efectes de begudes i/o drogues.
A més, s’excusa que la planificació de trànsit és regional i no de sector. Que pot ser en un sector només hi ha una patrulla, però al del costat hi haurà més d’una. Que “bonic” es veu tot des d’Egara… i que diferent ho veiem al territori, on patim les conseqüències de la manca d’efectius i on la patrulla més propera pot estar a 40 minuts.
S’ha excusat amb la visió d’ART, els efectius totals de la regió, que tots som policies i un llarg etcètera… tot per dir que troba normal deixar dos agents sols cobrint kms i kms de xarxa viària. Resumint, els Caps es refugien en números i estadístiques per justificar què únicament deixi 1 patrulla al torn de nit, a la majoria dels sectors de Catalunya.
Senyors Comandaments, tinguin ben present que si un agent pren mal, perquè vostès ordenen planificar únicament 1 patrulla, la USPAC anirà fins on faci falta i denunciarà a qui sigui el responsable d’aquesta situació.
El proper dia 30 de setembre continuarem amb els punts pendents d’aquesta reunió. Aprofitem per recordar-vos que davant de qualsevol manca de material, avaria de vehicles, cascs… feu una N.I i deixeu constància per escrit. Així mateix, teniu a la vostra disposició els telèfons dels delegats/des i el correu transit@uspac.cat.
USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S
23 de setembre de 2022