Comunicacions amb els agents de servei i fora de servei.
74/2025
Benvolgut,
En diverses ocasions, hem adreçat escrits al Director General de la Policia per posar en coneixement l’ús de mitjans fora de l’organització policial per part de certes unitats, amb la finalitat de contactar amb els agents durant els dies de festa.
Hem rebut com a resposta que l’únic canal oficial és la trucada telefònica, destinada a comunicar a l’agent qualsevol circumstància relacionada amb el servei que presta a l’organització.
No obstant això, ens trobem novament amb casos en els quals s’utilitzen aplicacions com WhatsApp, Telegram o altres mitjans fora de la cobertura i regulació de la PGME per contactar amb els agents.
A més, hem tingut coneixement que aquests mateixos canals s’empren encara avui dia per realitzar comunicacions internes, com ara l’inici i la finalització del servei, així com altres informacions confidencials, en un entorn que no forma part de l’organització i que podria posar en perill la confidencialitat i seguretat dels agents i de la ciutadania en general.
Per tot això, sol·licitem:
- Conèixer quins són els canals oficials per realitzar comunicacions quan un agent es troba fora de servei.
- Saber per què s’utilitzen canals fora de l’entorn de la PGME per donar l’inici i la fi del servei, així com altres informacions, quan aquestes ja són recollides a través de les sales i els seus operadors, que constitueixen entorns segurs.
- Conèixer quina és la normativa que regula aquestes comunicacions fora dels entorns segurs de treball (whatsapp, telegram,..) més enllà dels PNTs que ofereixen les directrius corresponents a aquest tema.
Agrairíem la vostra atenció i la vostra resposta per tal d’adequar i garantir la seguretat i confidencialitat en les comunicacions internes i donar les ordres oportunes als diferents serveis de com efectuar les comunicacions.
Atentament,
David LIJARCIO COBO
President de la Unió Sindical de la Policia Autonòmica de Catalunya
12 de maig de 2025