ES REITEREN EN LA DECISIÓ DE SUPRIMIR ELS SECTORS DE TRÀNSIT EN DETRIMENT DE LA SEGURETAT VIÀRIA
10/2021
USPAC va portar al Consell de la Policia el punt sobre el tancament dels sectors de trànsit arreu del territori. Hem denunciat, infinitat de vegades, que aquesta decisió perjudica greument a la seguretat viària i pública. I en conseqüència als ciutadans de les zones afectades. I és que des de la Comissaria General de Mobilitat va decidir, l’any 2016, un nou plantejament per a trànsit, en el qual dels 22 sectors actuals es passaria a 16. Suprimint els sectors de Sant Feliu de Guíxols, Olot, Mataró, Igualada, Montblanc i Móra d’Ebre.
Aquesta decisió ha fet que en l’últim concurs ja no es reforci amb efectius aquests sectors, amb les conseqüències de deixar en moltes franges horàries el territori descobert. No tan sols deixen morir els sectors sinó que amb aquesta decisió desapareix la tasca de prevenció tan ben feta en els últims anys arreu del territori.
S’amplien els temps de resposta en cas d’accident; menys patrullatge preventiu; menys controls al territori i una desatenció total als ciutadans de les zones afectades i a tots els usuaris de pas d’aquestes vies i comarques afectades.
La resposta de Prefectura, no ens deixa de sorprendre, NO RECTIFICARAN.
Des d’USPAC vam traslladar la queixa a tots els Grups Parlamentaris. Insistint que aquesta decisió afectava al temps de resposta policial, molt superior a l’habitual, a la reducció dels efectius policials a les comarques afectades, tant per prevenir com per actuar davant qualsevol situació que se’ls requereixi. També al patrullatge preventiu i controls per evitar conductes de risc, tan bàsiques per poder reduir la sinistralitat i en conseqüència els possibles resultats lesius.
És per aquest motiu que, davant el posicionament dels nostres comandaments respecte a una decisió que considerem del tot negligent i una omissió de la nostra responsabilitat per tal de donar seguretat a la xarxa viària arreu de Catalunya, instem als nostres superiors polítics a fer un pas endavant i no que desatenguin la funció de servei públic que requereix una especialitat com la de trànsit a tot el territori per igual, sense discriminar zones ni sectors a tot el territori de Catalunya.
USPAC vol respostes i les vol de caràcter immediat i urgent: mereix un ciutadà de Montblanc, Sant Feliu de Guíxols, Móra d’Ebre o Mataró un tracte diferent a un de Tarragona, Girona, Barcelona o Lleida? Decisions com aquesta juguen en detriment de la seguretat de tots. Esperem una rectificació al respecte.
USPAC, L’ESCUT DELS M