MANCA D’EFECTIUS TRÀNSIT I MAL DIMENSIONAMENT DE L’ESPECIALITAT

PDF

197/2022

La manca d’efectius que estem patint al cos, fruit d’anys sense promocions i que s’agreuja en el període d’estiu on s’han de fer autèntics equilibris per garantir les vacances dels companys i companyes, és una problemàtica de tot el cos i que es pateixen a totes les especialitats.

La minva d’efectius a trànsit en els últims anys, fa que en aquesta especialitat la problemàtica sigui especialment sagnant.

Si la setmana passada denunciàvem sectors en torn de nit amb una única patrulla o fins i tot unipersonal, aquesta setmana continuem igual, enmig d’un augment exponencial d’accidents greus que han augmentat els morts a les nostres vies catalanes en l’últim any, els efectius que vetllen per garantir la seguretat viària a peu de carretera són mínims.

A la reunió amb la CGMO que vam tenir al febrer de 2022 ens van passar dades reals d’efectius a trànsit: un total de 1148 efectius, repartits de la següent manera:

793 efectius a escamots, un 69% del total, alguns tenen adaptacions.
247 efectius en situacions especials (2a activitat, adaptacions laborals…)
La resta, 108 efectius, serien caps i altres.

I és que cal un bon dimensionament també dels efectius que tenim a l’especialitat, no pot ser que hagi destins amb més gent a les oficines que a peu de carrer, i més en períodes on augmenta considerablement els desplaçaments a les carreteres, un exemple: caps de setmana a una regió com pot ser la RPTE coberts amb tres únics efectius que van d’accident en accident, amb incidents que s’acumulen, controls… i mentre a oficines es quintuplica la cobertura.

Cal d’una banda, garantir els drets de les persones que per manca d’aptituds físiques han d’ocupar temporalment un lloc de treball adaptat o han de passar a segona activitat (per tant, no haurien d’entrar a la RLT perquè la seva situació administrativa ha canviat) però són moltes les que estan al 100% de les seves aptituds físiques i que ocupen un lloc al despatx mentre al carrer els efectius no arriben.

És per aquest motiu que considerem que cal dimensionar correctament els efectius de l’especialitat de trànsit, més enllà de l’augment evident que necessita la plantilla i així ho hem sol·licitat a la SGRH.

 

USPAC, L’ESCUT DEL MOSS@S
3 d’agost de 2022