MOTOCICLETES DE TRÀNSIT: UN PERILL PELS AGENTS I PER LA CIUTADANIA
137/2025
Des d’USPAC denunciem la situació crítica del parc de motocicletes de l’especialitat de Trànsit. La gran majoria d’aquestes motos superen els 12 anys de servei i acumulen en molts casos més de 150.000 quilòmetres, arribant algunes unitats a xifres extremes com 195.000 km. Aquesta realitat reflecteix una greu manca de previsió i gestió per part de l’Administració.
– Manteniment deficicient:
El manteniment de les motocicletes s’ha confiat a centres no especialitzats, les revisions dels quals resulten insuficients. A més, les comunicacions embarcades presenten fallades constants, dificultant les tasques policials a la carretera. Aquesta precarietat constitueix una negligència inacceptable en un servei en què la fiabilitat dels vehicles és essencial per garantir la seguretat.
– Avaries pel deficient estat i condicions deteriorades
La precarietat del parc mòbil ja ha tingut conseqüències directes. Recentment es va produir un accident per avaria en què es va trencar un cardan, la qual cosa demostra els riscos reals als quals estan exposats els nostres companys.
A més, el passat 18 d’agost de 2025, un efectiu de Trànsit va patir una greu incidència mecànica: la roda posterior de la seva motocicleta BMW RT 1200 es va bloquejar de manera sobtada en plena carretera, quan el vehicle acumulava 195.500 km. L’agent va haver d’esperar més de 5 hores l’arribada de la grua, en plena onada de calor, sense mitjans adequats d’assistència.
Aquest tipus de situacions són absolutament inacceptables, posen en risc la vida dels agents i comprometen la seguretat de la resta d’usuaris de la via.
– Responsabilitat de l’Administració
L’Administració ha demostrat una alarmant manca de previsió, permetent que les motocicletes arribin a un estat de deteriorament extrem. L’empresa que va guanyar la licitació del servei de manteniment no compleix amb els estàndards de fiabilitat i qualitat que requereixen aquests vehicle policials. Aquesta deixadesa posa en perill directe als motoristes de Trànsit i a la ciutadania.
Davant aquesta situació, des de la USPAC exigim que totes les motocicletes passin inspecció en un taller oficial de la marca i la retirada dels vehicles que no passin aquesta inspecció fins a la substitució per vehicles nous. Podem evitar més accidents que posin el perill els nostres companys.
USPAC; L’ESCUT DELS MOSS@S