RESUM REUNIÓ REGIONAL ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPCT 06-03-2024
29/2024
Avui, 6 de març de 2024, ha tingut lloc la reunió amb el Sots cap de la Regió, Servei d’Administració i sindicats representatius de la RPCT. Us informem dels punts aportats per la USPAC:
GENERAL:
- Hem fet arribar les darreres setmanes al Cap d’administració Notes Informatives sobre queixes pel tracte rebut i “males praxis” a la mútua Asepeyo: Ens respon que van elevar la queixa i no han obtingut resposta i ens diuen que totes les queixes al respecte li fem arribar. Ho hem elevat també a la Subdirecció General de Prevenció de Riscos, al CSSL i al Consell de Policia.
- Manca de vehicles logotipats. Tarragona, Reus, Salou: Ens diuen que hi ha 522 vehicles de substitució licitats. Previsió d’arribada, 1 desembre 2024.
- Problemàtica recollida i emmagatzematge de marihuana: Estan completament d’acord amb nosaltres i la problemàtica. Hi ha un pla pilot de recollida de marihuana i es podria valorar també l’opció de la recollida que proposem.
TARRAGONA:
- Places estacionament a l’interior de comissaria: Estan fent la reestructuració de tots els vehicles que s’estacionen a l’interior de comissaria i una vegada feta miraran la nova assignació.
- Olors últim lavabo del vestidor d’homes. Fa més d’un any que fa molta pudor. Ens consta que diversos tècnics han estat treballant, però encara no s’ha trobat una solució. Ens informen que tenen problemes no només amb aquest lavabo sinó amb tot el clavegueram de comissaria. Estan fent gestions al respecte.
- Informació general sobre la nova comissaria de Torredembarra. Com ja sabem, ja ha sortit l’oferiment i ho porta la tècnica. No ens poden concretar el número d’efectius. El 18 de març ja tindran tot el material i vehicles a Torredembarra i el dia 5 d’abril serà la inauguració. La instrucció la faran des de Torredembarra i els detinguts al Vendrell. Horari Q5 i un Cap d’OAC.
UI TARRAGONA:
- Impressora UI. Molt vella i sovint espatllada. Sol·licitem que sigui reemplaçada per una polifuncional igual que la resta de comissaria. Ens recorden que el Cap d’UI ha d’elevar la petició via informe i ho estudiaran.
OAC MALLAFRÉ:
- Seguretat a Mallafrè. Tenen aprovat el canvi de la porta posterior i en breu la podran substituir. En referència a la comissaria conjunta amb Guardia Urbana, ens informen que es va fer una reunió fa un mes aproximadament, i la proposta tira endavant.
SALOU:
- Ja són massa les reunions regionals en que demanem la reparació i una solució definitiva amb la porta d’accés a la zona d’OAC de la comissaria de Salou: Ens informen que el propietari no es fa càrrec ni tampoc l’empresa de manteniment. Estan plantejant el canvi total de la porta i donar una solució definitiva el més aviat possible.
- Porta d’accés pel personal: A l’anterior reunió ens van informar que estava parat per infraestructures. Ens continuen informant que està aturat a l’espera de l’execució de les obres dels vestidors.
- Retirada de les papereres del perímetre de comissaria. Faran les gestions oportunes per sol·licitar la retirada.
VALLS:
- Papereres a prop de comissaria, que ja vam advertir a la darrera reunió. Mateixa resposta, faran les gestions oportunes per la retirada.
SALA 112 REUS:
- Augment d’administratius a la Sala 112 de Reus. Actualment, les dues administratives gestionen a 269 persones. Recentment, ens hem trobat amb problemes de no imputació de judicis, horaris… El fet de fer teletreball tampoc ajuda. Sol·licitem mesures urgents al respecte.
Ens informen que ja s’han posat al dia i s’han generat totes les dietes a l’igual, que els fulls d’hores. Que són conscients de la problemàtica i des de la regió estan donant suport. S’ha demanat a la Subdirecció de Recursos Humans un increment de personal de tots els serveis d’administració el qual es traslladarà a Funció Publica. - El mes de setembre passat vam tenir puces/ xinxes a la Sala 112 de Reus. És DE VERGONYA que la neteja i desinfecció que es va dir que es faria encara no s’hagi fet. Hi ha companys que treballen tot el torn ( 8’30 i 12 hores ) en cadira de plàstic per por a un nou contagi. Sol·licitem explicacions al respecte. Ens comuniquen que el servei d’administració va traslladar la incidència. Que desconeixen el motiu perquè aquesta neteja i desinfecció no s’ha fet. Que no ens poden donar resposta ni solució i que ho traslladem a prevenció de riscos laborals.
Insistim, ÉS VERGONYÓS!! - Continuem amb queixes amb les cadires blaves. Incòmodes i moltes d’elles sense recolze caps i trencades. Hi ha previsió d’un canvi de cadires? Parlat a la reunió de Sales, s’estan fent informes al respecte.
CP MAS D’ENRIC:
- La furgoneta roda 8340 fa més de dos mesos que està al taller per una avaria al motor. Ens informen que des del 15/11/23 el vehicle està al taller però que els han informat que aquest divendres dia 07/03/24 estarà reparada. Ni el propi Cap d’Administració s’ho creu. Estarem pendents.
- Neteja dels vehicles. Continuem amb el problema, cada dia es destinen un nombre molt elevat d’efectius a reforçar APEN, pel volum de feina és molt complicat poder portar els vehicles a netejar, sigui a Tarragona, Salou o Reus. La solució seria que l’empresa encarregada es traslladi al CP un cop a la setmana a realitzar la neteja. Ens informen que estudiaran aquesta possibilitat. Parlaran amb l’empresa i centre penitenciari per veure viabilitat.
Si teniu més incidències i/o queixes les podeu traslladar directament al delegat/da de referència o a rpct@uspac.cat i ho elevarem immediatament.
USPAC, L’ESCUT DEL MOSS@S
Tarragona, 6 de març de 2024