RESUM REUNIÓ REGIONAL ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPCT 14-09-22
222/2022
Ahir, 14 de setembre, vam assistir a la reunió regional de la RPCT amb el Cap de Regió i el Cap d’Administració. Us fem un resum dels punts aportats exclusivament per la USPAC i si necessiteu ampliació o aclariment podeu contactar directament amb el delegat/da de la vostra zona:
General:
Estat del canvi i millora dels sistemes de videovigilància i les càmeres de les Comissaries.
Aquest el punt el vam traslladar a la subcomissió d’infraestructures del dia 8 de setembre i ens van respondre que l’adjudicació és bastant imminent. El Cap d’Administració ens diu que desconeix dates concretes.
Informació de com ha quedat el torn voluntari fixe de nits a les diferents comissaries de la Regió.
Aquests són els números:
Valls i Montblanc: només es va presentar 1 interessat, els caps van considerar que no hi havia necessitats i no han agafat ningú.
Falset: cap interessat, no i havia necessitat, i no s’ha cobert.
Cambrils: 4 interessats, hi havia necessitat de 6 efectius, han agafat els 4 presentats.
Reus: 1 interessat, hi havia necessitat de 4 efectius, han agafat l’únic interessat.
Vendrell: 2 interessats, hi havia necessitat de 7 efectius, han agafat els 2.
Salou: 1 interessat, un efectiu que farà torn fixe de nits
Tarragona: 1 interessat, es volia cobrir amb 4 efectius, només l’interessat.
Propera revisió per afegir efectius al torn fixe de nit ens informen que serà al febrer de 2024, a menys que algun dels efectius que ara hi ha renunciï.
Manca efectius Trànsit: Previsió de places que han de sortir al proper concurs de Trànsit i concretament les places del sector Montblanc.
L’intendent Cap de la Regió, ens informa que no tenen coneixement de cap previsió, i ens recomana elevar la queixa a Prefectura i a la Comissaria Tècnica, per descomptat que USPAC ja ho ha fet. Ens manifesten des de la SGRH que hi ha la previsió d’oferir unes 180 places de nova creació, no ens especifiquen quantes al sector. Tenim reunió de la CGMO la setmana vinent.
Se sap que passarà amb els companys que finalitzen les pràctiques a l’octubre?
Ens informen que no ho saben, que no és decisió seva. Realitzada la consulta a SGRH ens diuen que estan pendent de com queda el territori després del concurs general per fer la redistribució dels nous destins.
S’han fet reunions informatives amb els caps de les diferents ABP/CD, tal com ens informen a les reunions de la COPSA, per tal de donar a conèixer els catàlegs de llocs de treball que hi ha susceptibles d’ocupar en segona activitat, funcions que es poden fer, entre d’altres?
Si, l’intendent ens informa que el 22 de març d’aquest any i a la CD Cambrils es va realitzar una Reunió Regional amb Caps de Regió, Caps d’ABP, Caps de CD i Caps d’Unitat, on l’inspector de la Comissaria Tècnica Albert Moya va explicar i va donar a conèixer els catàlegs de llocs de treball susceptibles de ser ocupats en segona activitat i funcions.. Sembla que algun Cap no ho té clar, li farem memòria.
Tarragona:
Possibilitat d’espai conjunt d’instrucció a l’OAC Tarragona per tal de millorar el treball, deixant locutoris per denúncies i un únic espai ampli pels agents que facin la instrucció i el caporal responsable.
S’ha traslladat aquesta proposta al Cap de l’ABP Tarragonès que ha manifestat que ho veu amb bons ulls i que ho creu oportú, ho parlarà amb el Cap d’OAC i realitzaran un informe que serà estudiat.
Insectes a l’ACD.
El Cap d’Administració ens ha donat una resposta totalment incoherent, que si l’ACD es neteja cada dia, que si l’empresa que fa el control de plagues diu que és pel menjar que els detinguts no s’acaben, però cap solució al respecte. Això si, ens ha prohibit utilitzar cap insecticida als agents perquè contaminen, es nota que no hi baixa gaire a garjoles. Fins i tot el Cap de la Regió li ha recomanat un producte que podria resoldre el problema. Continuarem insistint en què cal cuidar als treballadors.
UI Tarragona: Manca d’ordinadors, pantalles dobles, discs durs, memòries USB, disc dur al núvol… manca d’espai per treballar, falten taules/cadires i vehicles.
Pel que fa a l’espai s’estan estudiant opcions, a nivell de material s’han demanat ordinadors, de moment han repartit dos portàtils que han estat assignats al Cap i Sots Cap d’UI, pel que fa a dobles pantalles ho han demanat a la DSIP però els han respòs que no pertoca pel lloc de treball. Memòries USB ens comuniquen que la Unitat de Gestió de Recursos ja no en facilita i que ara cal omplir un formulari per sol·licitar-ne. En quant a vehicles des del servei d’Administració ens diuen que fan el que poden per augmentar el parc mòbil però que, igual que passa a nivell particular, estan tenint moltes dificultats per adquirir-ne de nous, faran el possible perquè arribin l’any vinent.
Salou:
Seguim amb la manca d’espai a les dependències de CD Salou i als vestidors.
Segueixen esperant resposta de l’informe que es va fer on la solució proposada pels
Caps de la Regió, era instal·lar uns mòduls a l’exterior. Inicialment, se’ns havia informat que es descartava aquesta opció però sembla que des de la regió insisteixen que és el més adient.
Mala climatització als vestidors, és insuficient amb el “parxe” dels pingüins.
Preveuen que abans de l’estiu del 2023 estiguin les obres finalitzades, de moment no les han iniciat, però si que vam traslladar la consulta a la Subcomissió d’Infraestructures i ens van confirmar que aviat s’iniciaran.
Porta d’accés a dependències, això ja sembla les obres de la Sagrada Família.
Ens comuniquen que a causa de les obres que han d’iniciar per resoldre la climatització als vestuaris es farà més endavant. Ja no vindrà d’un any!!! La desídia de l’Administració és desesperant!
Continuem amb el cablejat de sota l’ordinador de porta.
El mateix dia de la reunió s’han instal·lat unes brides i sembla que està solucionat.
Estat del “tope” a la finestra del despatx de suport de l’ARRO a Salou.
El Cap d’Administració continua donant-nos llargues sobre aquest tema, ho hem traslladat a la Subcomissió d’Infraestructures i un responsable anirà a parlar directament amb els afectats.
ARRO Salou:
Afectació amb la resolució del concurs general a l’ARRO, previsió de quants efectius perdrà la unitat i si es té previst fer cap oferiment al respecte fins que hi hagi nou concurs.
L’intendent ens informa que l’ARRO perdrà 3 efectius un cop es resolgui el concurs i ens manifesta que un cop s’hagin incorporat al destí que han guanyat, s’estudiarà com cobrir aquests vacants i si cal fer un oferiment seguint els criteris que marca la instrucció 6/2022.
Montblanc:
Trànsit: Seguim amb la manca d’efectius perquè tampoc es va tenir en compte aquest destí en l’últim oferiment que va haver de trànsit, tot i eliminar un escamot. Serveis en torn nit fora de sector.
L’intendent ens manifesta que és conscient del problema i que entén que amb el proper concurs de Trànsit el sector Montblanc haurà de ser reforçat, ens explica que l’inspector Vilafranca ha fet
informes amb la previsió i demanda d’agents, però que el nombre d’efectius que s’hi destinin dependrà de Prefectura i de la Comissaria Tècnica. USPAC ja ha registrat diversos escrits al respecte.
Sala 112:
Insistim en les mancances que hi ha actualment d’efectius, l’actual concurs general deixarà aproximadament en -40 la cobertura actual.
El Cap de la Regió està d’acord amb la demanda del nostre sindicat però, ens recorda que la Sala no pertany a la RPCT, de tota manera ens diu que des de la regió es facilita que si algun efectiu vol anar comissionat a la Sala, amb les mancances que hi ha de personal, es mira de que hi pugui anar.
Reus:
UI Reus: Manca d’ordinadors, discs durs externs, memòries USB… A nivell operatiu és necessari reforçar el grup d’estafes (només amb un agent i els delictes han augmentat exponencialment). Manca de vehicles, perquè no s’estan reparant i que afecta a l’operativitat del grup.
Quant a materials i vehicles ens donen la mateixa resposta que a la pregunta que fèiem sobre UI Tarragona. Pel que fa a la necessitat de reforçar el grup d’estafes en aquesta ABP, han traslladat la pregunta a l’intendent Jaume Moron, Cap de l’ABP Baix Camp, i aquest ha respost que estan patint una sèrie de baixes laborals de llarga duració que els obliguen a fer mans i mànigues per poder cobrir diversos llocs de treball, i que no és ben bé del tot cert que només hi hagi un efectiu assignat a estafes, ja que, la feina es reparteix entre tota la unitat, però que hem d’entendre que hi ha prioritats. Tenen previst que s’incorpori aviat un caporal a UI Reus, però ja ens avisen que no anirà destinat al Grup d’Estafes.
CP Mas d’Enric:
Afectació al servei a la regió pel fet que la manca d’efectius a trasllats, faci que cada cop més indicatius d’USC passin a reforçar aquest servei.
Reconeixen que sobretot al mes d’agost hi ha una sobrecàrrega de serveis d’APEN a les USC, també recorden que amb la fugida d’uns interns que hi va haver fa uns mesos i seguint directrius han hagut de recolzar alguns serveis. Ens manifesten que és feina del Cap de Torn Regional decidir quina unitat d’USC ha de realitzar aquest recolzament seguint un ordre on figuren totes les USC de la regió, però que és complicat revisar si algun comandament no segueix aquests criteris si no aportem NI o dies i casos concrets.
Us recordem que no espereu a les reunions regionals per fer-nos arribar les vostres queixes, davant qualsevol incidència i/o queixa no dubteu a consultar al vostre delegat/-da o enviar-nos un correu a rpct@uspac.cat i ho traslladarem on pertoqui de manera immediata.
USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S
Tarragona, 15 de Setembre de 2022