RESUM REUNIÓ REGIONAL RPMS 19/06/2020

Download Now

92/2020

 

Ahir es va celebrar la reunió Regional entre sindicats i caps de la RPMS; cap i sots cap regió, cap oficina suport regional, cap administració i representant relacions laborals de la Subdirecció General de Recursos Humans.

1. Planificació revetlla Sant Joan: Ens informen que part del dispositiu es farà amb hores extres. Demanem que es doni prioritat a qui no hagi gaudit d’hores extres i en vulgui participar i que de la mateixa manera si algun company té que treballar sense hores extres que es consulti qui ha treballat els últims anys en aquesta revetlla, per a que no tinguin que “pillar” sempre els mateixos.

2. Sala RPMS: Ens informen que es reincorporaran 10-12 agents l’1 de juliol dels que finalitzen les pràctiques i 2 agents marxen al pla d’estiu. Demanem una revisió de la modificació que es vol fer d’unificar conferències i que es tinguin en compte els comentaris dels agents que hi treballen des de fa temps i es valori la seva experiència. Ens diuen que no s’aprovarà de moment aquesta modificació fins que no arribin els nous efectius i estiguin adaptats a les funcions de la Sala.

Actualment la plantilla és de 8 caps de torn 10 caps de sala 89 operadors, amb un índex d’incapacitats temporals del 22% de la plantilla. USPAC considera per les dades facilitades a les diferents sales que es necessària un revisió de les necessitats de les sales per a que sigui un servei més equilibrat de condicions laborals i càrregues de treball.

3. Manca d’efectius i comandaments: Ens informen que:

– 29 de juny s’incorporen els agents del pla d’estiu.
– 1 de juliol s’incorporen 60 efectius que finalitzen les pràctiques.
– 1 d’agost es reincorporaran 130 efectius en pràctiques a la regió, 60 d’ells a l’ABP Hospitalet.
– 18 efectius marxen al Pla d’estiu a altres regions

Són conscients de la manca de comandaments a la regió i esperen que en breu surtin els concursos de comandaments, caporal, sergent i sots.

4. Proves PCR A data 22 de juny els hi consten les següents dades a al regió:

Afectats 374, altes 332, confinats 42, ingressats 0

Proves realitzades:

1a prova 220 195 negatius 23 positius 2 sense resultat
2a prova 37 32 negatius 5 positius
3a prova 7 6 negatius 1 positiu
4a prova 1 0 negatius 1 positiu
5a prova 1 0 negatius 1 positiu

Per haver aconseguit la realització de les PCR a Mossos hem pogut aturar el contagi entre companys i familiars.

5. Directrius que ha rebut la regió sobre el còmput d’hores que companys a la espera de la pràctica de les proves PCR per ser aturades pel Departament d’Interior i Salut han acumulat. Sots cap regió manifesta que la Subdirecció ens diuen que tenen que fer i el representant de relacions laborals manifesta que les hores pujaran el romanent i es planifica festa, no es donarà permís per deures inexcusables, que és l’únic criteri que hi ha establert. Ens veurem als Jutjats lògicament. El permís per deures inexcusables no és interpretable i concreta en quin casos s’ha de donar. Ens imaginem quins interessos hi ha per no concedir aquest permís. El temps ens donarà la raó.

6. Empreses que han realitzar la desinfecció de vehicles i dependències policials. Ens informen que hi ha hagut diverses empreses que han realitzat la neteja, que no s’ha fet per torn de treball, en alguns casos s’ha fet setmanalment i altres a petició del comandament de l’ABP. Les comissaries van començar a activar aquest servei directament però per no marxar del pressupost van tenir que treure la directriu que el servei d’administració ho tenia que activar. Com sempre, estalviant!! Des de la Subdirecció General de prevenció de riscos laborals els hi ha fet enviar el llistat d’empreses i les dates de neteja i desinfecció realitzades.

7. Stock de mascaretes FPP2, pantalles facials i ulleres, guants, granotes i peücs, gel,… emmagatzemats: Ens informen que no hi ha un stock important a la regió i que tot el material es gestiona i emmagatzema des de la Divisió Tècnica de Planificació de la Seguretat. Es reparteix a petició del servei.

S’estan instal·lant dispensadors de gel de paret a les comissaries i les mampares s’ha donat prioritat a les OAC’s

8. Vilafranca del Penedès. USPAC es sorprèn que des d’administració no es té coneixement de les inundacions de la zona breafing i passadís de trànsit, seran els únics que no els hi arriben els vídeos de les inundacions cada vegada que plou. Sobre la porta del pàrquing que porta trencada més d’un any es comprometen a donar-nos dilluns resposta documental de quan es repararà. Si no tenim documental concreta ho denunciarem a inspecció de treball, portem un any comunicant-ho!!!

9. Hospitalet de Llobregat. USPAC demana que es faci una revisió de l’accés a dependències. Preferim no aportar més dades. Ens respondran la viabilitat i repararan el que no funcioni.

10. ABP Gavà. Són conscients de la manca d’efectius i comandaments. Els caporals que facin de cap de torn els hi estan fent comissions per a que cobrin com a caps de torn. Es reforçarà amb efectius que arribaran en pràctiques i dels que finalitzen les pràctiques.

11. Investigació a nivell regional: Els serveis de guàrdia de CODEX s’activen des de la sala regional.
Altres activacions no es contemplen, qui estigui de guàrdia té que esperar a la activació de la sala.

Sant Feliu de Llobregat, 23 de juny de 2020