RESUM SUBCOMISSIÓ DE MATERIALS I EQUIPAMENTS 07-03-2024
32/2024
Dijous, 7 de març de 2024, vam assistir a la Subcomissió de Materials. Us fem un resum dels punts més importants aportats per la USPAC:
GENERALS
- Insistim que s’hauria de dotar de guants d’hivern als treballadors, tipus polar o similar: De moment no està previst.
- Entrega de vehicles: Els 4×4 s’estan repartint encara i a finals d’any arribarà una altra remesa de 4×4.
- Estudi per calcular les revisions per temps de motor i no per quilòmetres? Es continua treball amb el canvi de sistema.
- Camises amb +5 de dona sense estoc: A finals de març començarà a arribar.
- Companya nova de trànsit, no disposa d’uniformitat per manca de talla: Fins maig/juny no arribarà, tenint en compte que s’hagi fet la petició correctament.
- Les comandes s’han de fer sempre per extraordinària? Si, sense d’ordinària.
- Previsió de data d’entrega dels “Busca-polos”: S’està acabant de mirar i es tramitarà un menor.
- Problemàtica amb les reposicions de cadires: Va haver un problema amb la compra i en principi arribaran a l’abril-maig.
- Sembla ser que a Cervera manca algun vehicle mampara: Ens responen que no els consta.
- Problemes greus de reparacions no efectuades o mal realitzades per part de RODI: Han contractat un enginyer per tal de comprovar aquestes incidències. Quan passi, data, lloc i número de roda.
- Reposició de plaques balístiques, hi ha gent que porta un any esperant: Les talles, que no hi ha estoc, no arribarà fins al maig/juny previsiblement.
- Possibilitat que els vehicles amb Start-Stop estigui desconnectat i possibilitat d’apagar totes les llums dels vehicles: Per normativa no es pot. S’està mirant però no és fàcil. Tema llums també és molt difícil, per normativa.
RMPB URIA
- Impressores insuficients i s’espatllen molt sovint: S’ha de demanar a la CGTIC.
RPAPA i RPP I LLOCS DE MOLT FRED
- Dotació de folre interior de les jaquetes noves amb més gramatge: Pendent de les proves per part de Pirineu. S’ha demanat que ho provin diverses persones.
CGIC i CGINF
- Se sol·licita un estudi dels mitjans tècnics que disposa el CME (geolocalitzadors, càmeres de vigilància, lectors matrícules i totes les eines necessàries per aquesta unitat), si són suficients per la demanda actual, temps d’espera de les peticions, característiques tècniques (molts són obsolets): Només ens responen que es reposaran aproximadament unes 60 balises de 4G, en general ens diuen que hi ha moltes coses que demanen que no depenen d’ells i qui fa la distribució es l’àrea. LA RESPOSTA ÉS INADMISSIBLE.
- Demanem un estudi de la despesa en mitjans tècnics i formació durant l’any 2023 dels agents de les Àrees Centrals i els agents de les AIC de la resta del territori: Ens diuen que això s’ha de demanar a l’àrea.
- Inversió prevista durant l’any 2024 en mitjans tècnics i formació: No ho saben.
- Estudi per dotar de roba de motorista i cascs de paisà? Segueix en curs.
- “Pinganillos” individuals per higiene, la Comissaria General d’Investigació Criminal està d’acord que és necessari: S’ha de demanar a RESCAT.
- S’ha finalitzat l’entrega de vehicles? Falten molt pocs per entregar.
GRUPS DE PAISÀ
- Tenim alternativa similar a la jaqueta d’investigació? Responen que NO.
TRÀNSIT
- A Tremp, havien d’arribar dos Tarraco i només ha arribat 1 i els han portat un Qasqai en condicions pèssimes d’un altre lloc: Ens diuen que manca per repartir vehicles. No trigarà en arribar.
- Dotació de pantalons operatius per a tot el personal de la Divisió.: Al maig-juny arribaran i s’aniran repartint. La idea és de dotar a motoristes 2-2 i la resta 4.
- Dotació d’armilla airbag: S’ha vist un sistema a SICUR que sembla bastant bo.
- Parc de motocicletes. Continua la previsió de 2024? Ara mateix es troba aturada.
- Als vehicles nous, no hi ha lloc per material addicional, quan s’ha d’anar a treure un parany, aquest s’ha de traslladar als peus dels seients posteriors amb el risc que comporta: Ens diuen que, per ara, no es farà res.
- Els comunicadors dels cascs nous no enllacen amb les motos antigues que són gran part del parc mòbil: Ens diuen que s’ha solucionat la incidència.
- Es va anular la presa de corrent del davant dels vehicles nous i no arriba a les rodes davanteres: Se solucionarà.
- El material evidencial no encaixa bé al lloc assignat al maleter: A l’hora de dissenyar l’espai només va arribar un dels models que hi ha i no es va tenir en compte la resta de models perquè no ho sabien.
- Problemes amb el pont i il·luminació de maleter: S’està revisant.
- Es trenquen els vidres posteriors per una peça: S’està arreglant.
- Manca de lots de recanvi amb el nou sistema de càrrega: Ho tindran en compte.
- Retirar carpetes metàl·liques i posar de plàstic per evitar lesions: Ara es posaran de PVC. Les metàl·liques són residuals.
- Quan s’entregarà els lectors de matrícules nous? Els “pinxos” no funcionen correctament: Els pinxos és un tema de CGTIC. Els lectors en breu.
- Activar les tauletes per tal de poder imprimir les actes al lloc: S’ha de traslladar a la CGTIC.
- Equip d’aigua adequat per trànsit: Ara mateix no hi ha pressupost.
- Els “Tàrraco” nous són model 2021 i donem molts problemes. Ho saben, però ara mateix sembla ser que és un problema de totes les marques, per la qualitat de l’oli de la nova normativa de contaminació.
APEN
- Continua sense ser viable els vehicles unimampara i l’autocar? Si.
- Furgonetes noves, continua la previsió a finals de 2024? Si.
- Problemes d’espai a l’hora de fer els trasllats de centre a centre amb les pertinences dels interns: S’està intentant solucionar amb una “Kangoo”.
BRIMO / ARRO
- Continua la previsió d’arribada de les furgonetes a finals 2024? En principi si, hauria d’arribar a final de 2024. 23 furgonetes per BRIMO, 64 furgonetes per ARRO i 4 de comandament.
- Sistemes d’obertura hidràulica, previsió d’entrega, dotació i formació? Aquest primer any és impossible substituir tots. S’ha de mirar quants i on fa falta. En principi s’està mirant ariets i kits hidràulics d’obertura. La previsió és poder cobrir aquesta necessitat entre 2024-25. S’ha de fer la instrucció i comprar una porta d’entrenament, la formació es farà cada 6 mesos i sense el curs no podran fer servir les eines. Hi haurà especialistes, no serà tothom.
- Mantes ignífugues dels vehicles petites, per quan el canvi? Ho tenen en compte.
- Insistim en compatibilitzar un uniforme de dos peces i la granota: Per ara ens diuen que NO, USPAC deixa clar que no es vol substitució de granota, sinó que es demana compatibilitzar les dues uniformitats.
- Granotes i jaqueta fetes a mida, problemes de talles i subministrament: Farem gestions directament amb el Cap de Secció de SGEL.
- Solució per la protecció balística facial? Per ara no hi ha res.
- Les furgonetes estan molt malmeses i la combustió és molt dolenta, fins i tot es queixen els ciutadans. Sembla que el problema podria ser que els filtres no es canvien quan toca: Són conscients de l’estat de les furgonetes, no es pot fer res.
- Tenim informació de com van les proves de les botes noves? Falta l’informe i continuarà el procediment.
- Com i qui decideix qui forma part dels grups de treball per provar el material? Els provadors ho decideix l’intendent i quan es demana especialistes, el cap d’àrea.
- Manca de material balístic, no totes les furgonetes es troben equipades: Ha arribat molt material i s’està fent redistribució d’aquest. Ara canviarà atès que les unitats passaran de ser de 7 a 6 efectius. Hi haurà més equips equipats i a més s’ampliarà material. Aproximadament hi haurà uns 58 equips de 6 persones.
- Problemàtica per canvi de talles de jaquetes: Ens diuen que facin la petició motivada i ho miraran.
TEDAX
- Ha estat assignada la licitació dels robots nous? Si, dos robots per TEDAX i un robot per GEI. Adjudicats i portaran els robots per fer les proves de valoració.
GEI
- Vehicle blindat antic, hi ha previsió d’augment de vehicles (inclòs alguna motocicleta)? No hi ha previsió.
MARÍTIMA
- Parc mòbil: S’està ampliant tant parc mòbil terrestre com parc mòbil aquàtic. De material s’ha demanat d’urgència material de salvament i de navegació.
- Les botes de dotació no son nàutiques i rellisquen a l’embarcació.S’està corregint.
Sabadell, 11 de març de 2024