RESUMS REUNIONS

REUNIÓ CGINF – 05/06/2026

79/2026

El passat 5 de juny de 2026 es va celebrar la reunió periòdica entre les organitzacions sindicals i els responsables de la Comissaria General d’Informació (CGINF).

Us fem un resum dels punts més rellevants tractats durant la reunió:

LLIURES DESIGNACIONS (LD)

Pel que fa a les places de lliure designació, no s’ha facilitat cap previsió sobre futures convocatòries o modificacions.

Respecte a les places d’Anàlisi, se’ns informa que, en principi, no seran cobertes mitjançant aquest sistema.

HORARI ESPECIAL ESPECÍFIC

Es mantindrà l’actual horari especial específic, sense que es prevegin modificacions a curt termini.

QUADRANTS I NOU ACORD

Segons la informació facilitada, l’aplicació del nou acord no comportarà canvis en les seqüències actuals de treball.

Només es contemplen possibles modificacions puntuals quan existeixin necessitats del servei degudament justificades.

COMPLEMENT DE DISPONIBILITAT

La CGINF confirma que aquest complement no s’aplicarà de manera generalitzada a tots els efectius.

La seva assignació quedarà vinculada a la disponibilitat exigida per cada lloc de treball i a les necessitats operatives que determinin els comandaments de les diferents unitats.

En aquest sentit, s’informa que l’àrea d’Anàlisi Estratègica sí que percebrà aquest complement, argumentant-se que els seus efectius han d’aportar coneixements específics en moments puntuals i elaborar informes de caràcter complex.

Per contra, els efectius d’Anàlisi Operativa no el percebran.

UNITAT DE PROTECCIÓ I INFORMACIÓ (UPI)

Pel que fa a l’afectació del nou acord a la UPI, se’ns informa que els efectius integrats en un quadrant Q5 percebran el complement de nocturnitat.

Respecte als dies blaus, aquests s’assignaran en funció dels efectius operatius disponibles i de les necessitats del servei.

NOVA COMISSARIA AINF MN

No s’aporten novetats sobre el projecte de la nova comissaria.

L’única informació facilitada és que no es preveu que pugui estar operativa abans de l’any 2029.

DESCONNEXIÓ DIGITAL

La CGINF manifesta el seu compromís de respectar el dret a la desconnexió digital dels efectius.

En aquest sentit, es trasllada la voluntat d’evitar l’enviament de correus electrònics o missatges fora de l’horari laboral, excepte en aquelles situacions que tinguin caràcter urgent o operatiu.

Per qualsevol aclariment, dubte o aportació, podeu contactar amb els delegats i delegades de referència.

USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S