RESUMS REUNIONSTrànsit

RESUM REUNIÓ CGMO 02-12-21

277/2021

El dijous, 02-12-21, vàrem fer la reunió trimestral de la Comissaria General de Mobilitat (CGMO), en la qual hi havia els caps de la mateixa i d’administració. Com de costum, aportem moltes demandes i mancances, però rebem poques solucions. Us deixem un detall dels punts presentats i de les respostes que varen donar:

• Tancaments sectors i augment de la plantilla: des del nostre sindicat s’ha treballat molt per revertir aquesta decisió errònia. Fa poc, ens vàrem reunir amb els Caps de la Divisió i hem insistit molt perquè, realment, es tinguin en compte les demandes realitzades pels membres dels 6 sectors afectats i de tots els sindicats.

Als Caps de la CGMO us demanem que lluiteu per l’especialitat. Considerem que hem d’aprofitar el moment actual ( https://web.gencat.cat/ca/actualitat/detall/El-nou-Pla-de-Seguretat-Viaria-2021-2023-vol-reduir-un-15-les-victimes-mortals ) per tornar a potenciar trànsit. És necessari augmentar la plantilla actual, la qual està molt envellida pel pas dels anys i la poca regeneració de la mateixa.

El nou Pla de Seguretat Viària 2021-2023 vol reduir un 15% les víctimes mortals. És evident que la millora de les vies i la millora dels vehicles han influït molt en la reducció de víctimes mortals, però no oblidem la gran feina que realitzem els agents que formem part d’aquesta important especialitat (trànsit). Aquesta tasca de prevenció i de presència a les vies, s’ha vist reduïda els darrers anys per la manca d’efectius. Així doncs, demanem un augment de la plantilla.

Cal recordar que la 1a promoció de trànsit va ser l’any 1998 i el desplegament complet a Catalunya va ser l’any 2000. Es va determinar que la plantilla havia de ser 1220 efectius. Passats 23 d’anys, l’augment de circulació per les vies catalanes ha sigut molt elevat, per contra la nostra plantilla ha patit una minva d’agents. Alhora, hem vist com cada cop es creaven més grups, en detriment de les patrulles que han de donar cobertura i servei les 24 hores, 365 dies a l’any.

Així doncs, la prioritat de la USPAC és augmentar la plantilla de trànsit en uns 250-300 efectius del topall marcat l’any 2000. D’aquesta manera es podran potenciar els grups específics com Transports, Investigació d’accidents, GRD, Mobilitat segura, en un futur el grup per a Drons… i per suposat tornar a potenciar els 6 sectors que estan sota l’amenaça del seu “tancament”.

Companys/es, en aquest punt hem treballat molt i així us ho hem fet arribar cada reunió, escrit, denúncia, etcètera al llarg d’aquests anys. Els caps de la CGMO es van limitar a respondre que s’està realitzant un informe al respecte, tal i com va anunciar el Director General en sessió el Consell de la Policia.

Així mateix, ens confirmen que des de la CGMO s’ha fet un informe demanant l’augment de la plantilla, la qual reconeixen que està minvada i envellida pels pas dels anys. Un exemple, la mitjana d’edat és de 48/49 anys (això ho diu tot).

Des de la USPAC vàrem demanar els números reals dels efectius que estem als escamots i per tant donem cobertura les 24 hores i 365 dies a l’any. No ens van donar aquesta xifra, però es comprometen a donar-la. Ara bé, ens va donar els números de 2a activitats actuals, més els efectius pendents, adaptacions laborals i altres,… i com era de preveure, ens trobem en números rojos.

• Renovació urgent de la plantilla de trànsit: és important la jubilació anticipada, però tots sabem que no és suficient per la renovació de la plantilla. És de vital importància convocar un concurs aquest 2022, en el qual hi hagi places de nova creació. Així mateix, també cal regular i millorar una sortida digna als efectius que vulguin marxar de les especialitats, com si tenen altres policies.

Els caps estan d’acord, així s’ha explicat més amunt, en l’augment i renovació de la plantilla de Trànsit. Hem de fer lo possible perquè així sigui.

• Uns dels problemes principal que es detecta, a nivell operatiu, és la manca d’efectius a les vies catalanes arreu del territori. Degoteig constant d’efectius cap a altres especialitats, USC, comissions de serveis, augment a les oficines, segones activitats,… en definitiva, efectius que no es supleixen per altres de nous.

Considerem que aquest punt ha quedat respost més amunt.

• Test de drogues: és una vergonya que els sectors ens quedem sense material per fer les proves. Coses com aquestes no poden succeir. Ens donen la raó i s’excusen que molts cops és qüestió dels concursos/licitació dels tests.

Insistim que no pot succeir, alhora que demanem més implicació del SCT.

• SCT: hi ha unes discrepàncies sèries entre les ART i el SCT, demanem als caps de CGMO que actuïn i exigeixin solucions. Ens diuen que estan en vies de solucionar-ho i creuen que en breu donaran resposta positiva a la manca de grues quan el vehicle no disposa d’assegurança i altres casos similars.

• Mitjans tècnics i material a l’especialitat: demanem un augment el pressupost a la nostra especialitat. Manca de material en general com Càmeres, etil. Digitals, impressores amb lector de targetes (ens han arribat de noves i per error no porten incorporat el lector de targetes per fer la lectura dels conductors), cons, paranys, accés des de la tauleta a la intranet i que pugui fer les fotos,…

Un altre exemple: no disposem, ni hi ha data per adquirir-ho, del lector de tacògraf en dinàmic mentre realitzem patrullatge. D’aquesta manera, aturarem a aquells vehicles que detectem infraccions.

Responen que ells també volen disposar del millor material per a Trànsit i per a Transports, però és una qüestió de pressupostos i ells estan “lligats de mans i peus”. No obstant, ens expliquen que estan treballant el millor material possible, alhora que tenen projectes importants per substituir l’AUTOCAD, potenciar la funció de les Tauletes i poder fer molt més; la digitalització de les actes…

• Demanem un mínim de 2 patrulles en torn de nit, d’aquesta manera podrem treballar amb seguretat. Evidentment, en aquells sectors més grans que siguin els efectius que considerin des de l’ART. Els caps tornen a donar les respostes de sempre: que durant la nit, entre setmana, les incidències són inferiors. Els recordem que la seguretat dels agents està per sobre de tot. I si manquen efectius, doncs és evident que cal augmentar la plantilla de trànsit.

• Veler Pentax: ens diuen que estan pendents d’un serrells per compensar, provisionalment, els caporals que fan funcions de sergent. Ara bé, la intenció és que vinguin nous sergents i per això han fet un oferiment per recuperar efectius, a l’espera del concurs.

Pel que fa a compensar als agent que fan de “responsables”, no preveuen cap compensació pel moment. Considerem que és totalment injust, alhora que instem a tots els companys/es que no facin cap figura que no els correspon.

• Estudi vehicles adequats pel CME: en base a la última reunió regional de la RPPO, ens varen dir que la CGMO fa un estudi informant de les necessitats en quant als vehicles que s’han de dotar a cada zona. Així doncs, demanem que es tingui en compte que per exemple al Pirineu és necessari disposar d’un vehicle 4×4 pur. Considerem que si el millor vehicle 4×4 és el Toyota Land Cruiser, tal i com tenen altres funcionaris de la Generalitat com Bombers, DARP,…

D’igual manera que és necessari que els vehicles de trànsit del Pirineu siguin tots 4×4 i rodes de contacte a l’hivern. Ens diuen que aquests punts s’ha de tractar al fòrum adequat, o sigui a les comissions de materials que depenen de Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CSLL).

No obstant, ens diuen que al Pirineu tots els vehicles de 4 rodes són tracció integral o 4×4. Ens detallen la xifra actual.

• Demanem, com a recurs temporal per suplir la manca d’efectius, disposar de més hores de VAR15 o OER per cobrir serveis i sobretot per dies assenyalats. Resumint, demanem que tots aquells dies festius i dies assenyalats de l’any, més les operacions sortides/tornades, més els dispositius especials de cada ART… siguin coberts amb hores extres i no amb romanent.

Un altre greuge és veure que certs dispositius, en dies assenyalats com per exemple Sant Joan, on ens planifiquen controls juntament amb altres companys/es (USC, ARRO), els quals ho fan cobrant mentre que trànsit ho fa de romanent.

Els caps ens diuen que no disposen d’aquestes hores i que totes les hores estructurals estan destinats al POEA i al dispositiu ORIS. No obstant, diuen que si d’ells depengués es donarien aquestes hores extres per cobrir quelcom.

• Parc mòbil envellit: fins i tot els nous vehicles ja estan sobrecarregats de kms pel temps de servei que porten. És de vital importància que els vehicles de trànsit siguin renovats cada 4 anys i no pas cada 5 o com ara s’ha fet als 6 anys. Fem moltíssims kms a l’any i els motors dels mateixos funcionen totes les hores de servei, per la qual cosa es castiguen i s’espatllen molt més.

Tenim Nissan Pathfinder amb 6 anys i més de 500.00 kms. Seat Leon amb quasi 6 anys i més 400.000 kms. Mercedes Vito d’11 anys i més de 600.000 kms. Motos de 15 anys i més de 185.000. En definitiva, el parc mòbil és UNA VERGONYA !!!

Demanem, novament, que els vehicles passin revisions extraordinàries als 2 anys per comprovar l’estat dels amortidors. Alhora, que deixem constància de la importància d’aquest element tan important per la seguretat activa del vehicle.

Ens emplacen a portar-ho al CSSL. La CGMO no pot fer-hi res.

• Manca d’actes auto-copiatives: ens diuen que això és un aspecte propi de cada ART, ja que és qui ha de demanar quelcom a la Divisió.

• Càmeres unipersonals: ens diuen que estan totalment d’acord amb les nostres demandes, però que no és un qüestió que depengui de la CGMO, sinó de la Prefectura i del nou model Policial que s’ha de debatre al Parlament.

Per acabar, us recordem que es mantindran reunions trimestrals amb la CGMO, per la qual cosa totes aquelles propostes, queixes o incidències… ens les podeu fer arribar al correu electrònic transit@uspac.cat o bé mitjançant els vostres delegats/des.

04 de desembre de 2021

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbetbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88
OBRIR XAT
Bon dia! Aquesta és un missatge automàtic del whatsapp del despatx de la USPAC.
El nostre horari d'atenció al whatsapp és de dillums a dijous de 8h a 20h i divendres de 8h a 14h.
En cas d'atemptat amb lesions i baixa fora d'aquest horari, truca'ns.
Digues-me en que et puc ajudar i en breu et respondrem.