FURGONETES BRIMO i ARRO: AVALUACIÓ ERGONÒMICA
193/2023
Ahir, 13 de desembre, vam tenir una reunió amb el SPRL i representant de CGTEC, per tal d’iniciar una avaluació ergonòmica de les actuals furgonetes de BRIMO i ARRO per tal de millorar la seguretat activa i passiva dels seus usuaris. Alhora també, se’ns ha informat de les noves propostes de modificacions i millores per les noves furgonetes (BRIMO i ARRO) que han d’arribar en les pròximes licitacions.
Tot i l’arribada de nous vehicles, la intenció és mantenir els vehicles actuals que es trobin en millors condicions (serà difícil coneixent les avaries constants que pateixen) però la nova licitació no ha de comportar la “substitució 1×1” del parc mòbil actual.
Com a novetat per les noves furgonetes, ens avancen que seran de 6 ocupants (ara 7), la motivació respon a la necessitat de garantir la seguretat dels ocupants, amb la correcta distribució i subjecció del material de dotació i personal que un equip operatiu pot arribar a dur en el seu servei ordinari.
Mantenir les 7 places comportaria vehicles de dimensions superiors als actuals, impedint la maniobrabilitat per determinades zones urbanes, així com un sobrepès o la necessitat de permisos de conducció superior al tipus B.
Hem traslladat que la reducció de 7 a 6 efectius, pot comportar canvis en l’operativa policial, en aquest sentit, en són plenament conscients, i els comandaments operatius ja ho tindrien previst.
Altres millores que incorporaran els nous vehicles entre altres seran elements per la correcta subjecció de l’armament, així com la millora de la “defensa davantera” i proteccions addicionals, que estaran adaptats per garantir tots els dispositius de seguretat activa i passiva del vehicle, sensors d’estacionament, anticol·lisió, i altres.
Totes les parts ens emplacem a inicis de 2024 (gener/febrer) per fer l’avaluació ergonòmica dels models actuals més utilitzats, així com aportar les millores que considerem oportunes.
USPAC, L’ESCUT DELS MOSSOS
Sabadell, 14 de desembre de 2023