GRÀCIES A LA INCOMPETÈNCIA DEL DEPARTAMENT D’INTERIOR, ELS MOSS@S JA PATRULLEN A PEU I SENSE VEHICLES MAMPARA (I)

Download Now

103/2020

Cotxes trencats, cotxes sense reparar, en alguns els Mossos es claven les molles al cul i l’esquena, en altres es claven ferros que surten dels pre-marcs de les portes als braços,… Motos trencades, motos sense reparar, en algunes els hi tremola el manillar i certes llums no funcionen,… Vehicles de trànsit amb més de 500.000 quilòmetres i milers d’hores de funcionament, amb el motor destrossat,… Algun necessita un pal d’escombra per subjectar la porta del maleter, furgonetes de trànsit que treuen un fum pel tub d’escapament que ofega als agents, vehicles de paisà minúsculs on els agents toquen al sostre… I la majoria d’ells passen més temps al taller que patrullant.

Aquest és el parc mòbil dels Moss@s d’Esquadra en els últims anys. Vehicles amb un rènting ampliat fins a més de 3 anys. Vehicles retirats del servei per no poder-se realitzar la reparació, i així una sèrie d’incidències fins que arriba la realitat que vivim els Moss@s, el patrullatge a peu, sense vehicles mampara o utilitzant vehicles sense logotipar.

A Barcelona fa mesos que patrullen a peu i ni tan sols se’ls ha facilitat ni targeta de metro ni cap mena de suport per poder traslladar-se amb garanties cap a un servei al ciutadà, el gran perjudicat de la pèssima gestió i deixadesa del parc mòbil de Mossos.

En alguns destins, els Moss@s han de realitzar el servei amb un vehicle sense mampara, inclús s’ha hagut de fer el trasllat d’un detingut en aquests vehicles que no tenen separació entre agents i detinguts. És normal veure quatre mossos uniformats en un vehicle de paisà per no tenir vehicles disponibles?

Ara com ara hi ha una licitació de vehicles, 410 per ser concrets, i aquesta licitació, novament d’un rènting de 5 anys!!!

Els vehicles, en funcionament les 24 hores del dia, 365 dies a l’any, després de quatre anys ja no són segurs, són inestables, unes verdaderes cafeteres!!! Tornen a posar en perill la seguretat i integritat física de TOTS els agents que estem a primera línia.

Al passat Comitè de Seguretat i Salut Laboral del dia 26 de juny de 2020, vam preguntar quants vehicles disponibles hi havia al nostre cos policial i es van negar a contestar. Suposem que els hi feia vergonya donar xifres de com està d’obsolet, vell i pobre, el nostre parc mòbil.

Barcelona, 10 de juliol de 2020