TANCAMENT SECTORS DE TRÀNSIT: AFECTACIÓ A LES USC
4/2022
Des de la USPAC, hem presentat un nou escrit en relació al tancament de sectors, tot explicant quina és l’afectació real a les USC. Aquest cop l’hem enviat al cap de la CSUCOT, perquè considerem que li afecta plenament i més concretament a les Regions / ABP’S i a les USC de Móra d’Ebre, Montblanc, Igualada, Mataró, Sant Feliu de Guíxols i Olot, ja que els efectius de Seguretat Ciutadana són els qui han de donar resposta als diferents requeriments de Trànsit, quan els agents de l’especialitat no hi són o directament com el cas de l’escamot 5 en alguns sectors ja no existeix; i fins i tot en altres sectors directament han fet desaparèixer 2 dels 5 escamots existents.
Des de la nostra organització sindical s’ha parlat, en més d’una ocasió, amb els Caps afectats ( Sectors, ABP’S i Regions ), els quals manifesten que la manca d’agents de trànsit en els 6 sectors esmentats és un efecte en cadena, el qual provoca que les patrulles de les USC hagin de desatendre els seus serveis preventius de patrullatge o fins i tot requeriments de ciutadans per poder suplir les patrulles de trànsit, inexistents en els sectors anomenats.
Així doncs, no únicament els ciutadans que circulen per les comarques afectades no tenen un servei de qualitat quan ens requereixen, ja sigui per un accident, per una avaria, per una indisposició,… si no que els ciutadans de les ciutats i poblacions afectades també els hi manca un servei de qualitat, ja que les patrulles de seguretat ciutadana estan fent tasques que serien pròpies de trànsit.
Podríem explicar una infinitat de serveis i situacions reals que ens anem trobant, els companys/es que treballem, en aquestes zones afectades per un decisió desafortunada, i al nostre entendre errònia, de l’any 2016. Però bé, no volem allargar-nos més en aquest escrit.
Així mateix, no se li escapa a ningú que si als territoris afectats no hi ha patrulles de trànsit, no es poden realitzar els controls preventius a la zona. Alhora, quan una patrulla d’USC assisteix a un accident no pot fer la prova d’alcoholèmia i/o drogues al/s conductor/s implicat/es en l’accident. A més, si no hi ha ferits no anirà cap patrulla de trànsit d’un altre sector proper o de la pròpia ART.
Els efectius de trànsit han fet una gran tasca de prevenció i assistencial en aquests quasi 24 anys de servei a les vies de Catalunya. Han anat evolucionant i adaptant-se als canvis que la pròpia societat ha demanat; s’han format contínuament per donar un millor servei a la ciutadania i un llarg etcètera… no llencem aquesta gran feina feta els darrers 24 anys.
S’ha demanat per escrit i insistim: és de vital importància augmentar i alhora renovar la plantilla de trànsit, la qual està envellida. D’aquesta manera, tornarem a recuperar el servei preventiu i assistencial a les carreteres, comarques i sectors “tocats de mort”. És imprescindible que es torni a potenciar aquesta especialitat, tant important pel CME i per a tota la ciutadania, oblidada els darrers anys. Així mateix, demanem que es tornin a posar efectius als 6 sectors afectats i d’aquesta manera podrem donar un servei de qualitat, com la gent de tot el territori Català es mereix.
USPAC, L’ESCUT DEL MOSS@S
12 de gener de 2022