RESUM REUNIÓ ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPCT 23-03-2022

PDF

69/2022

Dimecres, 23 de març, vam assistir a la reunió regional de la RPCT amb la Sots Cap de Regió, el Cap d’Administració, i aquest cop va assistir també el Cap de la Sala Regional de Comandament. Us fem un resum dels punts aportats per la USPAC i si necessiteu ampliació o aclariment podeu contactar amb el delegat/da de la vostra zona:

General:

• Hem demanat que se’ns informi de les tasques que realitza el Cap de Torn Operatiu. La Sots Cap de Regió ens va facilitar el comunicat intern 290/2021 on s’especifiquen els objectius, les funcions i el material del qual disposa l’indicatiu Mèdol 5, facilitarem aquesta informació als interessats/des.

• També vam demanar que se’ns informi de la composició i les tasques que es realitza des de l’Oficina del Mosso, així com si hi ha possibilitat que s’incorporin a aquesta destinació companys en segona activitat.

La intendenta ens va explicar que l’únic efectiu a l’Oficina del Mosso de la RPCT és l’intendent Jaume Giné, el qual en el seu dia es va oferir voluntari per ocupar aquest lloc en segona activitat, i no està previst que es reincorpori ningú més. Les tasques que realitza són interessar-se per l’estat de salut dels companys que pateixen lesions en acte de servei i se’ls ofereix ajuda a nivell institucional.

Des d’USPAC hem fet saber a la Sots Cap de Regió que creiem que aquesta destinació podria oferir molta més ajuda i assessorament als companys en temes administratius com poden ser els tràmits per la jubilació, segona activitat, excedències… i que podria ser un bon lloc per destinar-hi altres agents amb segona activitat.

Tarragona:

• Denunciem múltiples deficiències i errors en la imputació i els fulls d’hores dels efectius de l’AIC, demanem que es revisi i que s’arregli.

El Cap d’Administració ens informa que està en contacte amb el Cap i Sots Cap de l’AIC i ens diuen que han canviat el sistema i el circuit de recollida dels fulls d’hores reconeixent que els fulls d’hores no arribaven a Administració, revisaran i miraran cada cas concret per arreglar-ho.

Aquells efectius que hagin detectat alguna irregularitat relacionada amb aquest tema s’han de posar en contacte amb el Cap de l’AIC que és qui ho està gestionant segons ens informen, en cas que no es corregeixin els errors us recomanem que contacteu amb nosaltres.

• Hem reclamat que s’arregli d’una vegada el problema de males olors al vestidor d’homes, als lavabos del final.

El Cap d’Administració no ens ha donat detalls de què passava, però ens confirma que s’ha reparat i que actualment ja no fa pudor.

Salou:

• Demanem que es solucioni d’una vegada per totes la manca d’espai a les dependències de la CD Salou, que amb l’augment de plantilla cada cop és més preocupant, i any rere any se’ns fan promeses que mai es compleixen.

Ens responen que han descartat traslladar l’ARRO a l’edifici 112 com s’havia dit alguna vegada, des de la Regió ens diuen que elevaran un informe per intentar resoldre la manca d’espai i que plantejaran la construcció d’un mòdul prefabricat a l’exterior de la Comissaria. No hi ha data prevista ni res concret.

USPAC va portar aquesta queixa a la comissió d’infraestructures celebrada fa 15 dies i se’ns va dir que no tenien coneixement d’aquesta problemàtica, per aquest motiu el nostre delegat ha demanat a la Sots Cap de Regió celeritat a l’hora de confeccionar aquest informe, ja que, fa 3 mesos ja ens van dir el mateix i de moment seguim igual.

• Sol·licitem que es doni compliment al requeriment d’Inspecció de Treball que insta al Departament d’Interior a dotar la CD Salou d’un sistema de climatització adequat, arran de la denúncia interposada per la nostra organització sindical. Els “pingüins” no són una solució.

El Cap d’Administració comunica que s’està treballant en la instal·lació d’un sistema nou de climatització, però no ens concreta si estarà enllestit abans de l’estiu, també ens diu que sol·licitaran a totes les empreses adjudicatàries una posada a punt abans de l’estiu de tots els sistemes de refrigeració de la resta de dependències de la Regió.

• Porta d’accés a les dependències de Salou.

El Cap d’Administració ens diu que l’obra està licitada, ja que, ha entrat al ram d’infraestructures, tot i que a la passada comissió d’infraestructures se’ns va dir que no es posen d’acord en quina banda posar-la, veurem.

• També hem demanat que es repari el lavabo del vestuari de dones que fa pudor i surt l’aigua per fora.

No en tenien coneixement i enviaran algú de manteniment perquè s’ho miri.

ARRO Salou:

• Sol·licitem la incorporació d’un sergent a ARRO com a cap d’equip operatiu.

La intendenta Rocio Rubio ens diu que ja els hi agradaria, però no està prevista la incorporació de cap sergent a ARRO.

Montblanc:

• NO al tancament sectors trànsit: Abans de passar els punts de la reunió regional seguíem pendents de la decisió de revertir el tancament de sectors de trànsit que afecta aquest sector i un cop més tornàvem a demanar als Caps el seu suport. També hem preguntat pel possible canvi d’horaris que es va plantejar a Trànsit Montblanc i la implantació d’un Q3, amb el que no estem d’acord i hem proposat que es faci un oferiment tenint en compte agents que ja tenen l’especialitat de trànsit per reforçar aquesta destinació.

Segons reunió mantinguda d’USPAC amb Prefectura el 16-03-2022 ens van deixar clar que estaven d’acord amb el NO al tancament del sector de Trànsit Montblanc i la resta de sectors afectats i amb les reclamacions del nostre sindicat i que al Consell de Policia ens donarien més informació, així li ha arribat també a la Sots Cap de Regió. Ens explica també que van fer una consulta als agents per aquest possible Q3 i que es respectarà el NO dels agents. Des de Prefectura també ens van traslladar la intenció de reforçar aquests destins.

• Preguntem si a l’hora de donar AP’s i vacances als efectius de trànsit Montblanc es tenen en compte com a ART o només com a Sector, per un tema de conciliació.

Han traslladat la pregunta al Cap de l’ART i ha respòs que el sorprèn la pregunta perquè sempre s’intenta complaure el màxim, ens diuen que les vacances es donen per unitat tal com marca la instrucció i els AP’s per ART.

Falset:

• Indemnització companys “Filomena”, sabem data de pagament?

El Cap d’Administració ens informa que no tenen data.

• Manca de vehicles 4×4, està previst que arribi algun a territori?

El Cap d’Administració diu que se’n van comprar 60 vehicles a principis d’any però que desconeix quan i quants arribaran.

Reus:

• Seguim, una reunió més, preguntant per la substitució de la reixa de garjoles per una porta de seguretat com hi ha en altres ACD’s. USPAC ho ha demanat en les tres últimes reunions per seguretat i per salut del company que realitza servei a custòdia.

El Cap d’Administració ens informa que s’executarà el canvi el proper mes d’abril.

 

Sala 112 Reus:

• Les reclamacions sobre manca d’efectius i càrregues de treball, així com altres punts s’estan reclamant a nivell central donat que no pertoca a Regió però a nivell administratiu hem demanat que es revisin les cadires i es retirin i reposin aquelles que no compleixen normativa o que estan en mal estat, i la instal·lació de penjadors per la part interior dels W.C. per no haver de deixar el cinturó al terra.

En relació a les cadires ja se’ns va dir en anteriors reunions que el Servei d’Administració del Camp de Tarragona, no les havia triades i que eren les que la casa havia comprat i estaven homologades al 2021, ara, menys d’un any després d’adquirir-les ens informen que no compleixen l’homologació del 2022 i com deien els operadors no són les adequades, però que com ja estan comprades no les canviaran, les reposaran per les noves si se’n trenca alguna i no la poden reparar, VERGONYÓS!!! Pel que fa al tema dels penjadors als W.C. ens diuen que n’instal·laran.

CP Mas d’Enric:

• Igual que a Sala, les reclamacions pertoquen a nivell central (APEN), a nivell administratiu hem demanat la instal·lació d’un punt més de llum a la sala del brifing, i hem sol·licitat la incorporació d’un Tècnic de Suport No Policial que pugui ajudar en tasques administratives.

El Cap d’Administració ens respon que peticionarà la instal·lació de la llum al brifing a administració del Centre penitenciari, i en relació amb els TSNP la intendenta ens fa saber que davant una possible modificació del Decret de Segona Activitat, es vol eliminar la figura del TSNP i que no hi posaran ningú, en tot cas haurà de ser algú amb segona activitat i que ho demanem a la COPSA.

Vendrell:

• Hem tornat a reclamar una furgona de trasllats, ja és el segon cop que aquest sindicat ho reclama.

La Sots Cap de Regió ens respon el mateix que a l’última reunió, que reconeix que és necessari aquest vehicle i que ho estan mirant, se li trasllada que estarem pendents a veure si aquest cop va de debò.

Us recordem que no espereu a les reunions regionals per fer-nos arribar les vostres queixes, davant qualsevol incidència i/o queixa no dubteu a consultar al vostre delegat/da o enviar-nos un correu a rpct@uspac.cat i ho traslladarem on pertoqui de manera immediata.

 

USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S

25 de Març de 2022