RESUM REUNIÓ REGIONAL ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPTE 19/02/2020

PDF

20/2020

El passat 19 de febrer vam assistir a la reunió regional de la RPTE amb el Cap i Sots cap de la Regió, la Cap d’Administració, Suport Regional i el Cap de la Divisió de Trànsit.
Van ser molts els punts aportats per USPAC, fem resum i si necessiteu ampliació o aclariment podeu contactar directament amb el delegat/da de la vostra zona:

Punts generals a nivell regional:

-Conferència de treball 306: Ens comuniquen que s’està implantant un projecte d’integració de sales i per tal de fusionar diferents territoris amb un sol canal, han efectuat un estudi de serveis i incidents dels diferents canals de treball. Hi ha tres fases de treball amb les que s´està treballant:
1- Distribuir la càrrega de treball dels operadors de sales: D’aquesta manera es reparteixen les zones de sobrecàrrega de comunicació i incidents entre diferents operadors, equilibrant zones de baixos incidents amb altres on tinguin una elevada càrrega d’incidents.
2- Tauletes: Amb un futur pròxim, els agents (la patrulla) carregaran els serveis, identificacions des de la tauleta i la sala, únicament serà per passar incidents o comunicació de requeriments.
3- Gestió de cues: Les sales crearan una figura on faran una gestió dels incidents, i els aniran passant a les patrulles classificant el tipus de servei i prioritat.
Ens parlen també d´una prova pilot, a nivell també tecnològic que està pensat per millorar les càrregues de treball.
USPAC ha portat tant a aquesta reunió com a l´anterior a la RPCT, aquesta queixa, donat que per una banda ens trobem amb la sobrecàrrega de treball pels operadors de Sala i per l´altra a la manca de seguretat al carrer en alguna conferència, com la 306 que va massa sobrecarregada i on costa molt comunicar, en cas d´urgència.
Els caps de regió ens diuen que han entregat unes graelles a les diferents comissaries, per tal d’anotar les possibles deficiències que hagin amb les sales i amb el resultat, s’aniran buscant solucions. Us demanem que en feu ús i si hi ha cap incident ho anoteu

-Telefonia mòbil: Zones com Gandesa o altres poblacions de l’Ebre, sofreixen mancances de cobertura als telèfons de caps de torn. Els caps regionals ens comuniquen que estan buscant solucions amb Vodafone i disposar de doble targeta cada telèfon mòbil.

-Grups de rural: Ens comuniquen que a Móra i Gandesa, s’ha eliminat aquesta figura per què la feina ordinària de les patrulles és exclusiva a tasques rurals, per tant, s’han reforçat els escamots amb els efectius que estaven a Rural i així optimitzar el servei.

-Dispositiu Toga: No depèn ni de Regió ni de Prefectura, tot i que s´ha rebaixat. Ara mateix aquest servei el realitza pràcticament del tot USC. Esperen que en breu finalitzi.

-GNP Investigació: És un tema que s’ha tractat al grup de treball que es va crear a nivell de cos, i de les conclusions que es va arribar han de ser validades pel Consell de la Policia perquè es puguin aplicar a nivell regional i sigui cada regió qui pauti les GNP.

ABP Gandesa

-Banderes que tapen la visualització de les càmeres: La cap d’Administració ens comunica que elevarà aquest punt a la comissió de seguretat, però els caps regionals ens comuniquen que de moment, lligaran aquesta bandera per tal que no tapi la visualització de la càmera, prioritzant així la seguretat, com demanàvem.

-Furgoneta Ford Trànsit: Els caps regionals ens comuniquen que li van esmentar al cap de l’ABP que la primera prioritat i seguint per aquest ordre s´ha d´utilitzar: Vehicles mampara, vehicles 4×4 i furgoneta (és a dir, la furgoneta seria la tercera opció) i si hi ha més d’una patrulla, la segona patrulla hauria d´agafar la furgoneta. Des del dia 3 de febrer aquesta furgoneta està a Móra.

-Suzuki Vitara 4×4: Està donat de baixa des de finals del 2019, no se substituirà fins a la nova entrega de vehicles tot i que es fan moltes gestions amb tallers, per tal de poder-los reparar.

-Roba i proteccions per les motocicletes: Ens comuniquen que per USC, només es poden entregar guants i cascs, amb aquests dos materials les motocicletes ja es poden agafar. Supervisaran i revisaran el material que hi ha a Gandesa.

-Investigació: Volem entregar un escrit que ens fan arribar els companys d’UI, però els caps regionals ens comuniquen que aquest document o les queixes que hagin s´han de traslladar primer al comandament de la unitat per intentar solucionar-ho. Parlarem directament amb UI Gandesa per intentar trobar solució als temes que ens heu passat.

-Problemes amb la calefacció i càmeres de seguretat: L´última reparació que es va fer a la calefacció va ser el dia 21 de gener i segons ens diuen, ara funciona correctament igual que les càmeres de seguretat. Amb tot i això, faran controls durant tots els torns de treball per supervisar que funcioni tot amb condicions òptimes de treball.

CD Móra d’Ebre:

-Agents pendents d’imputacions d’hores i denegacions de comandes extraordinàries d’uniformitat: La cap d’Administració, ens comunica que anirà presencialment a la comissaria per tal de parlar directament amb aquests tres agents i solucionar el problema.

– Parc mòbil: Ens comuniquen que el vehicle 4×4 CME7133 el qual no funcionava la calefacció, ja es va reparar el dia 30 de gener i ara mateix funciona correctament i per altra banda, el vehicle CME7109 el qual va trepitjar una garrafa d’un producte químic, ens comuniquen que aquest producte era un insecticida herbicida. Es va portar tres cops a netejar, també es va portar a la Seat però, des de l’exterior segueix fent olor. La setmana passada van elevar aquest afer a prevenció de riscos laborals.

Trànsit Móra d’Ebre:

-Entrega de full de peticions, anomalies i queixes que ens fan arribar els companys de trànsit: Com ens ha passat amb els companys d’investigació de Gandesa, no volen recollir aquest document. Des de la nostra organització treballarem amb cada punt d’aquest document i els nostres delegats us donarem resposta.

-Redistribució del sector de trànsit i tancament: USPAC segueix estant en total desacord del tancament d´aquest sector i es demana que per una qüestió d´efectivitat i proximitat pugui cobrir també la comarca del Priorat. El cap de la Divisió de Trànsit, ens comunica que ha de ser la Sala qui requereixi als sectors de trànsit per proximitat de serveis i que aquest afer, no depèn d’ell.
Ens recorden també la visió regional implantada a nivell de cos des de fa temps a Trànsit.

-Adaptacions mèdiques: Recordem un cop més que les adaptacions mèdiques s´han de complir. El cap de la Divisió ens comunica que s´està fent tot i que moltes d´aquestes adaptacions no són massa concretes en el seu redactat i dóna peu a diferents interpretacions. Ens traslladen que cada cop n´hi ha més, ara mateix 23 adaptacions mèdiques.

CD l’Ametlla de Mar:

-Serveis a Tortosa: Ens queixem que són molts els dies en què els companys de l’Ametlla realitzen servei a Tortosa. Els caps regionals ho neguen i consideren que si per necessitats de servei, s´ha de donar suport a les comissaries de la regió, sobretot per cobrir els diferents dispositius, s´ha de fer. Ens diuen que aquest fet és aplicable a l´inversa, quan s´ha hagut de reforçar servei des de Tortosa.

-Anomalies amb la gestió de suport: Ens comuniquen que els caps, sempre supervisen i valoren els AP i s’intenten donar sempre que puguin. Des del dia 1 de febrer l’Administració imputa l’AP i el comandament es qui l’atorga o no, les oficines de suport només ho gestionen. Recordem que sempre s´ha de demanar els permisos per ATRI, perquè quedi així constància de les denegacions

Un cop més us recordem que no espereu a les reunions regionals a fer-nos arribar les queixes, davant qualsevol incidència i/o queixa no dubteu a consultar al vostre delegat/da que ho traslladarà on pertoqui de manera immediata.

Tortosa, 21 de febrer 2020