RESUM REUNIÓ REGIONAL SINDICATS I CAPS RPG 15-11-22
274/2022
Aquest dimarts 15 de novembre s’ha celebrat la reunió regional entre sindicats representatius i Caps de la Regió Policial de Girona.
Us informen dels punts més rellevants:
Hem demanat quin ha estat l’afectació a la Regió en nombre d’efectius, de l’acord sobre de la nocturnitat, on s’oferia un torn fixe de nits, es van oferir un total de 133 de les quals només s’han cobert 23.
També ens informen que actualment a la Regió hi ha 89 persones en segona activitat, de les quals, 42 són comanaments, i aquesta dada anirà en augment.
Veiem que no anàvem tant errats quan expressàvem l’opinió dels nostres afiliats sobre l’error que era aquest plantejament i que no hi hauria seguiment per les USC.
Podeu llegir-ho al nostre comunicat al respecte
REUNIÓ PER TRACTAR LA PROPOSTA D’ACORD SOBRE NOCTURNITAT, VALS DE ROBA I COMANDAMENTS
Hem demanat informació sobre el nombre de vehicles de USC cedits a les ART, ja que aquestes es troben amb un parc mòbil en situació lamentable.
Ens informen que de moment s’han cedit 2 vehicles logotipats.
Podeu llegir-ho en el nostre comunicat:
Manca de vehicles de paisà. La situació de molts grups de 200 i de les unitats d’investigació cada cop és més greu, i la feina no disminueix, fins que no arribin els nous vehicles promesos, es demana la possibilitat de gestionar algun altre vehicle que pugui cedir alguna altra regió i/o servei central.
El Comissari Cap de la Regió ens informa que la situació actual és la que hi ha, amb una gran manca de vehicles, i tot i que ho han elevat, de moment, no hi ha resposta per part de la Prefectura, a nivell de regió s’intenta fer un repartiment en funció de la ràtio agents/vehicles.
Ens diu que avui mateix s’ha autoritzat l’ús d’un vehicle judicialitzat, cosa que tot i ser poc, ajudarà millorar mínimament la situació
Us deixem l’enllaç del nostre comunicat on denunciem la situació
https://uspac.cat/wp-content/uploads/2022/06/160.-Manca-de-vehicles-transit-tot-terreny-no-logotipats.pdf
Canvis d’agents d’escamots durant l’any policial. Aquests canvis a finals d’any implica canvis de quadrants, modificacions de vacances, augment de romanent .. ja sabem que la frase “necessitats de servei” és una eina que ho pot arribar a motivar tot.. però al final, som persones, que treballem amb persones i per a persones.
S’hauria de parlar amb la persona afectada i valorar la repercussió, ja que aquests canvis suposen en ocasions, conflictes alhora de la conciliació familiar i laboral.
El Caps de la Regió en prenen nota.
Tanques perimetrals a les comissaries. Reunió rera reunió insistim en aquest punt que afecta a la gran majoria de comissaries, en especial l’Escala, Palafrugell, Lloret…
Però ara la que es veu encara més afectada és la de la CD de Banyoles per la construcció d’un Mc Donalds just al costat.
Des del servei d’Administració i els Caps Regionals ens informen que en tenen coneixement, que ja s’ha elevat la petició i estan esperant resposta.
El que si confirmen és que fins que no hi hagi la col·locació definitiva de les tanques, no es col·locarà cap lona provisional.
Servei de reparació dels vehicles de rènting. Hem demanat informació al servei d’Administració sobre el fet que molts vehicles de rènting queden aturat durant setmanes o mesos als tallers, pendents de reparació, en molts casos per manca de peces. Ens diuen que els contractes d’arrendament inclouen el manteniment i reparació de les averies dels vehicles, i que quan detecten aquestes situacions, ho eleven a instàncies superiors.
S’han instal·lat cortines noves a diferents comissaries, però només en determinats despatxos o espais, demanen si hi ha data pel canvi de la resta de cortines que han quedat pendents. Ens informen que aquesta renovació es va poder fer amb una partida pressupostària de l’any 2021, i que han tornat a sol·licitar una nova licitació perquè es canviïn les que van quedar pendents i/o que s’han anat fent malbé durant aquest temps. No hi ha data prevista.
Recentment ha estat concedit el complement de Cap de Torn per a caporals destinats a USC Salt que estan fent aquestes funcions. Sol·licitem si es té coneixement si aquest complement també serà reconegut per als caporals actualment destinats a altres CD com per exemple la Jonquera o l’Escala, i que els caporals de la CD de Banyoles ja estan cobrant actualment.
Els Caps de la Regió ens diuen que van insistir molt per poder tenir aquests caporals en aquestes CD, i s’han cobert amb provisionals, de moment no tenim resposta sobre el fet que puguin cobrar el complement.
La resta de figures com coordinadors d’OAC, caporals de grups 200 i grups de proximitat, són places no reconegudes i per tant, sense cap complement.
Continuarem insistint en la importància d’aquestes figures i de la tasca que fan sense cap reconeixement.
Pel que fa la possibilitat que siguin cobertes les vacants que deixen agents/caporals/sergents que guanyen una plaça al concurs i que marxen comissionats, els Caps de la Regió ens diuen que és la CSUCOT la que decideix com es fa el repartiment i decideix si s’està pe sobre o no de la ràtio.
En anteriors reunió ja havíem exposat el problema de la recepció de l’oficina de Portbou, no és funcional i s’hauria d’habilitat un passa papers.
El Cap de la Regió ens informa que faran l’informe per sol·licitar-ho, tot i que ens diu que han sol·licitat l’espai de l’antic parc de bombers. Ja que l’espai seria més adequat, estan pendent d’autorització.
Panys i tiradors de les portes de l’ACD de Girona. Els problemes d’aquesta ACD ja els hem aportat en anteriors reunions, però el fet que ara s’espatllin els panys i que quedin les garjoles inutilitzades és un problema afegit que afecta i molt al servei.
La Cap d’Administració ens explica que es va poder trobar una solució la mateixa setmana, i segons el Cap de la Regió, tant el Cap com els agents de l’ABP estan contents amb la solució trobada.
Només quedaria pendent la col·locació d’alguna mena de tirador.
També ens informen que Infraestructures també s’ho està estudiant per si calgués alguna altra millora.
Teulada de l’ABP de La Bisbal, feta malt bé per la pedregada d’aquest agost passat, ens informa la Cap d’Administració que el pèrit va fer la visita el 13 de setembre i se li va presentar una pressupost per la reparació. A dia d’avui, encara s’està esperant resposta del pèrit i no hi ha cap data prevista per arreglar la teulada.
En relació a les obres de la nova CD de La Jonquera, la Cap d’Administració ens informa que si no hi ha cap imprevist, es preveu la finalització de les obres a finals del 2023.
Sala Reus. Els Caps de la Regió ens diuen que són molt conscients de la problemàtica, i que els problemes detectats els eleven a la pròpia Sala i a la CSUCOT, però de moment, és el que tenim. Per part seva no posarien cap inconvenient a que la Sala retornés al territori.
La situació actual de la casa l’hem denunciat reiteradament, podeu llegir els nostres comunicats al respecte.
https://uspac.cat/wp-content/uploads/2022/10/251.-Esperant-revisio-model-la-Sala-Reus-agonitza.pdf
De l’ARRO s’han tractat diferents temes. El primer, el parc mòbil, ja que tenen furgonetes pendents de reparació o d’ITV. Aquesta situació és recurrent i fa que en cas de necessitat, no hi haurien suficients vehicles pels equips.
Pel que fa al mur exterior, no hi ha perill de caiguda, i està pendent de reparació, previst que s’executi aquest any.
Pel que fa a la col.locació del material i armes a l’interior, el Sotsinspector ens informa que aquest problema és generalitzat a totes les ARRO i s’està buscant una solució.
Servei de neteja. La Cap d’Administració ens informa que el servei extra de neteja que es feia els diumenges, s’ha anat retirant, per la qual cosa, tornarà al servei ordinari anterior a la pandèmia que era de dilluns a dissabte.
Menjador de l’ABP de Girona. La Cap d’Administració ens informa que no disposen de pressupost per arreglar-ho aquest any, i queda pendent com a mínim fins al 2023.
USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S