RESUM REUNIÓ REGIONAL SINDICATS I CAPS RPG 23-02-22

PDF

47/2022

Avui dimecres 23 de febrer s’ha celebrat la reunió regional entre sindicats representatius i Caps de la Regió Policial de Girona de manera telemàtica.
Us informen dels punts més rellevants:

• Comissaria de Portbou.
En relació a l’oficina de Portbou, hem demanat per la previsió d’inici de les obres, que permetin que els agents no hagin de rentar-se els plats i coberts al mateix lloc que les dents i les mans, travessar els espais comuns per anar del vestidor a la dutxa, o que la zona freda estigui al costat de la caldera i dipòsit de gasoil.
El Cap de la Regió ens informa que els responsables d’infraestructures han visitat les instal·lacions amb el tècnic de l’Ajuntament, valorant un projecte de canviar de lloc la caldera i dipòsit i fent una redistribució dels espais. Aquestes obres anirien a càrrec del Departament.
Per desgràcia, no hi ha cap data ni previsió de quan es realitzaran aquestes obres, amb la qual cosa, els agents continuaran en les mateixes condicions. Aquests extrems ja han estat denunciats a Inspecció de Treball i esperem que d’una manera o d’una altra, les seves condicions siguin finalment millorades.

• Efectius CD de l’Escala.
El Cap de la Regió ens informa que s’ha reunit amb membres Prefectura i aprofitat la visita del Director General de la Policia, per exposar-los les necessitat d’augmentar els efectius per aquesta CD, incloent la cobertura de caporals.
De moment, no hi ha cap data ni cap previsió de quan arribaran aquests reforços.

• Reforma façana edifici de trànsit per evitar que entri aigua en cas de pluges fortes.
El tema continua igual que estava, està pendent de l’estudi d’Infraestructures, ja que s’ha de fer una reforma integral que inclou l’eficiència energètica de l’edifici, i no hi ha previsió per aquestes actuacions.
En resum, tot continua igual i millor que els que estan allà destinats, no deixin res a prop de les finestres per si de cas.

• Material informàtic de l’antiga sala.
S’ha demanat que es faci una redistribució per les ABP’s de la Regió, ja que ens consta que hi ha mancances d’ordinadors.
La resposta és que no és potestat de la Regió fer un canvi de destinació d’aquest material, ja que és de lloguer i es gestiona de manera global a nivell del cos.

Doncs és una pena veure tot aquest material amuntegat amb les necessitats que hi ha al territori.

• Dutxa vestidor de dones de la comissaria de Lloret.
La Cap d’Administració ens informa que fa 15 dies que s’ha validat el projecte, i ara resten pendents de la planificació de l’empresa de manteniment.
La previsió és que les obres estiguin fetes abans de l’estiu.

• ACD de l’ABP de Girona.
Els monitors de les càmeres i les impressores ja funcionen.
Queda pendent la recol·locació dels extintors, en funció de com quedin finalment repartits els espais.
Pel que fa a la col·locació d’alguna mena de tirador per les portes de les garjoles, estan pendents d’una proposta per col·locar-los.
Ens diuen que els armariets dels objectes dels detinguts no es poden canviar de lloc, i estan a l’espera de l’arribada d’uns armariets més petits, de moment col·locaran una mena de cadenat a les portes per donar més seguretat.
Del tema del forat de les portes de les garjoles per passar els àpats, no se’ns ha dit res. Continuarem insistint, ja que som responsables de la seguretat de les persones que es troben allà.

• Cap de Torn Regional Operatiu.
El Cap de la Regió ens informa que aquesta figura ve derivada del tancament de la Sala, que es tracta d’un projecte estratègic implantat al cos, i volen augmentar el seu nivell fins a C21a.
Actualment hi ha 5 sotsinspectors (2 amb plaça provisional) i 2 sergents amb plaça provisional.
Pel que fa al Coordinador, ens informa que se l’ha nomenat des de la Regió, i que fa la gestió de planificació dels quadrants i informació que han de tenir durant el servei els Caps de Torn. També supleix els forats que no es poden cobrir segons les previsions.
Pel que respecta a les seves funcions, ens diu que són un referent pels Caps de Torn de les ABP, i són ben valorats per les ABP’s que es troben sense comandament en torns de nits i caps de setmana.
Respecte al conductor assignat, ens informa que a la resta de regions on està implantada aquesta figura, sempre és un efectiu de l’ABP el que fa aquestes funcions, respectant al màxim l’horari i si li pertoca dieta per sortida de comarca.
Es desconeix si es farà algun oferiment per augmentar el nombre de places.

• Parc mòbil.
A la regió es disposen de 91 vehicles, dels quals 55 són nous.
A nivell de tota la Regió es fa una redistribució en funció de la ràtio d’efectius/vehicles, tant de logotipats amb mampara, logotipats sense i 4×4.
Fins a finals d’any no arribarà cap més vehicle 4×4.
Vehicles NO logotipats no arribaran fins l’any 2023, i donada la greu maca de vehicles, es fa el repartiment en funció de les necessitats.
S’estan fent gestions per la cessió de vehicles judicialitzats.

• Formació.
Ens diuen que es segueix el que marca la Comissaria Tècnica, a banda de la formació que està realitzant els formadors de l’ARRO.
També hi ha algun projecte propi d’alguna ABP.

• Millores per augmentar la seguretat de les dependències policials.
Se’ns informa dels següents canvis:
– Càmeres de seguretat a format digital.
– Noves portes d’accés principal a les comissaries.
El tancament del perímetre amb lones d’ocultació només ho ha sol·licitat ARRO i la CD de l’Escala, on estan pendents de la reparació dels suports per poder col·locar-ho.

• Càmeres de vigilància edifici Trànsit.
Demanàvem el canvi del monitor que permet la visualització i control de les càmeres de l’edifici de l’ARRO, que es troba a la recepció de l’edifici de trànsit, per un de la mateixa mida que la resta.
No hem pogut aclarir si tenien coneixement o no d’aquesta petició.

Pel que fa al sistema de il·luminació de l’exterior dels edificis per tal que permeti una correcta visió per les càmeres, des d’Administració ens informen que s’està executant una partida RAM que afecta a diferents edificis en aquest sentit, incloent el de trànsit, però sense data d’execució.

• Sistema d’intèrfons de les comissaries.
Es demana que es faci una revisió dels actuals, i es canviïn aquells que es trobin més deteriorats.
Des d’Administració ens diuen que els que estan instal·lats són els validats per Infraestructures, i en cas que no siguin suficient, s’ha d’elevar a Prefectura.
Així ho farem, però de moment, els ciutadans que s’adrecen a les diferents comissaries afectades, hauran de continuar cridant per entendre’s amb l’agent d’edifici.

• Obres Comissaria de La Jonquera.
El Cap de la Regió ens informa que ja s’han iniciat les obres de la nova comissaria, amb un durada aproximada de 18 mesos.
Tot i això, ens diu que són conscients de la manca de seguretat de l’agent que atén als ciutadans, per aquest motiu, han insistit en la necessitat de col·locar una mena de mostrador o mampara, que des de Infraestructures estan treballant, tot i no tenir data.
També reconeixen la manca d’agents, caporals i la figura d’un sergent, i fins i tot, una unitat de paisà.

• Comissaria de Salt.
Des d’Administració ens informen que tant els vestidors com el dipòsit ja estan acabats.
Pel que fa a la modificació de les mesures de seguretat, no en tenien coneixement, ja que els caps no ho han traspassat, i que en cas de ser necessari, que ho facin arribar per la via corresponent.
Ens recorden que aquest edifici és de titularitat de l’Ajuntament.

• Comissaria de Banyoles.
Des d’Administració ens informen que s’ha hagut d’assumir l’arribada de més personal en l’espai disponible, i els canvis han estat tots consensuats amb el Cap de la Policia Local i el Cap de la comissaria.
Pel que fa l’opció de col·locar un mòdul com a vestidor o menjador provisional, s’està valorant des d’infraestructures, però el que cal és una solució definitiva.
El tema dels desaigües, que provoca que des del dia 27 de gener no funcioni la dutxa del vestidor de dones i alguns lavabos, ens informen que l’empresa contractista de les obres de la nova comissaria enviarà els seus tècnics per mirar-ho.
El resum és que casi un mes després, tot continua igual, i sense data de solució.

• Tancament sectors de trànsit d’Olot i St. Feliu de Guíxols.
Els caps de la Regió ens informen que ells ja han fet les seves valoracions i les han traslladat a Prefectura.

• Conferències de treball compartides.
Els Caps de la Regió són conscients d’aquesta situació i dels problemes que pot generar, així ho han elevat, i ens informen que la sala de Reus ha de rebre un reforç per fer front a l’estiu.

• Modificació de RLT de Girona.
Donat l’envelliment de la plantilla de la Regió, demanem una modificació i actualització. Els Caps Regionals ens informen que es fan peticions i valoracions de les necessitats i s’eleven a Prefectura, que no depèn directament d’ells.

• Més Tàssers i càmeres per les ABP.
A Nivell de Regió estan en la mateixa línia, però no depèn d’ells la decisió final.

• Amb la implantació de les mesures COVID, des de les OAC’s es demana la possibilitat d’instal·lar uns taulells a les recepcions, els quals servirien per signar documents i/o atendre als ciutadans sense la necessitat d’entrar als locutoris.

Administració ens informa que no han rebut cap petició en aquest sentit, i consideren que és una decisió que afecta a tot el cos, ja que s’hauria de fer un estudi de cada recepció.

• Torn de reforç de Q3.
Els caps de la regió ens diuen que aquest és un sistema d’horari en vigor i és un element més dels caps per la gestió dels efectius, ja que s’ha de donar un servei.
Però no s’ha d’oblidar que no es gestionen només efectius, es gestionen persones, amb unes circumstàncies personals i familiars que també es mereixen ser tingudes en compte, per poder fer una conciliació laboral i familiar real.

 

• Col·locació de prestatges i penjadors als vestidors.
Des d’Administració ens diuen que els espais són els que són i no donen per més, allà on s’ha demanat i s’ha pogut encabir, els han col·locat.

• Demanem un augment del pressupost de manteniment per la RP de Girona.
La Cap d’Administració ens informa que la quantia es determina en funció del personal i de l’antiguitat dels edificis, i que som la segona regió amb més pressupost.
També reconeix que els diners són els que són, per tant, no es pot arribar a tot.
Per tant, no són suficients i això fa del tot necessari que es tingui en compte un augment per fer una inversió en la millora dels llocs de treball.

Ens emplacen a altres reunions i grups de treball per donar resposta a la resta de qüestions traslladades, qualsevol queixa i/o incidència ens la podeu fer arribar mitjançant els nostres delegats/des o a rpg@uspac.cat.

 

USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S

Girona, 23 de febrer de 2022