RESUMS REUNIONS

RESUM REUNIÓ CGMO 09-02-24

17/2024

El proppassat 9 de febrer es va fer una nova reunió de “costellada” amb els Caps de la CGMO i membres de l’administració. Com veureu, a la majoria de punts no ens responen o bé no resolen res. A més, els punts que afecten el material i equipament de la nostra especialitat i, alguns d’ells, directament a la nostra seguretat es limiten a respondre que “ho elevem a la subcomissió de materials” (quan ells saben que ho hem portat allà i ningú dona una solució). En definitiva, nova cúpula de la CGMO, però vells costums: “qui dia passa any empeny i pilotes fora”… LAMENTABLE!!

 

TRÀNSIT

-Fi Curs especialitat; Calendari pràctiques i formació: hem demanat diverses vegades, tant a la SGRH com a la Divisió de trànsit que la gent que estava fent el curs tenia informació contradictòria. Una vergonya i una manca de respecte. Comissaria Superior Tècnica: no dona cap resposta al·legant a la SGRH (“Ole Tú”).

El dia 12 de febrer, us vàrem informar, via missatge, de les dates d’incorporació dels efectius exempts a la fase de pràctiques; dates llicències d’estudis i inici pràctiques.

 

-Formació: als efectius històrics se’ls hi farà un reciclatge de normatives i altres al sector/ART quan s’incorporin al destí.

 

-Cobertura torn de nit: demanem, novament, que ha d’existir uns mínims de 4 agents per donar seguretat a aquest torn (els sectors més grans, efectius proporcionals). Se’ns dona la resposta de sempre (les planificacions de la setmana d’R, aniran en funció de les conveniències de la Divisió de trànsit o de l’ART).

Tenim uns caps que vetllen més per les estadístiques que per la seguretat dels moss@s que estem les 24h/365 dies de l’any a peu de carretera. Patètic!!

 

-RLT: denunciem que hi ha moss@s demanant un lloc de 2a activitat, per edat o minva de capacitats psico/físiques, i estan rebent com a resposta que han de marxar de l’especialitat, ja que no hi ha cabuda al seu sector. No és just ni digne per aquells/es que han fet 25 anys torns. Alhora, tornem a insistir que aquests efectius no poden comptar dins de la RLT com a operatius. A més, s’han de poder cobrir aquestes places amb nous moss@s.

Resposta: pilotes fora i que hi ha la COPSA per tractar aquestes qüestions (evidentment, allà també s’ha demanat quelcom).

 

-Agents i caporals fent tasques de comandaments operatius: la CGMO regularà en aquestes “atribucions” en un document?. Si es fa de Pentax perquè se li planifica com una patrulla normal i, a més, ha d’estar supervisant el servei?. El Comissari fa pilotes fora i diu que és qüestió del Cos i que ho elevem al Consell de la Policia.

 

-Romanent en dies festius i assenyalats: considerem que hi ha un greuge i un maltractament vers els efectius que estem treballant als escamots i com se’ns planifica el romanent als agents que estem cobrint les 24h/365 dies de l’any.

La mateixa resposta de sempre… a més, qui la dona no ve mai a treballar en caps de setmana, nits, festius, ni dies assenyalats.

 

-Optimitzar el temps de les patrulles: demanem que els documents/actes es puguin fer a peu de carretera. Mentre això no arriba, necessitem documents autocopiats.

 

-Vector: demanem que se li doni la rellevància que es mereix aquesta unitat i se’ls deixi de maltractar constantment.

 

-Vehicles nous. Hi ha gravació d’imatge; ens grava el so de l’interior dels vehicles policials?. Ens diuen que NO. Demanem, una llum frontal i als laterals del Pont.

 

-Sectors abandonats: no els han portat cap vehicle nou. Han de treballar amb vehicles que treuen un fum contaminant o que tenen milers de kms/hores i no funcionen bé. Els caps reconeixen que no es van repartir correctamente els vehicles.

 

-Motos: ens remeten al Sots Cap de la DTPS (l’Intendent Saumell) i a la subcomissió. Val a dir, que a partir d’aquest punt ja no ens van donar resposta a cap altre.

 

-Vehicles en propietat (de 8, 9 i + de 10 anys) que cauen a trossos i constantment estan al taller. Surten rentables aquestes reparacions?. Per quan tenim prevista la següent renovació de vehicles? Els Tarracos vells estan en un estat molt lamentable i constantment avariats. A més, surten del taller igual que entren (avariats).

 

-Nous TARRACO: hem tingut infinitat d’avaries/incidències… portes posteriors que s’obren en moviment; vidres posteriors trencats per culpa d’una peça que no fa la seva funció i NO subjecta la safata de l’evidencial; ponts policials que NO funcionen ni llums ni acústics a la setmana d’arribar i s’han de portar al taller; evidencials nous comprats i algú no va calcular que no hi cabien al maleter; la llum posterior de LED no hi és, i no es veu per omplir documents mentre es fan les proves d’alcohol i/o drogues. I així podríem continuar posant exemples dels NYAPS constants i continus que patim els moss@s que estem al servei. Tampoc es pot fer servir el kit antipunxades, ja que s’ha eliminat la connexió de 12v davantera. Faria falta uns cables més llargs.

 

-No tenim lots de recanvi. Ens trobem en un accident on les patrulles estem hipotecades durant 5 o 6 hores regulant i ens quedem sense bateria (exemple: accident diumenge 7 de gener a Tàrrega.). Un company havia d’estar carregant i l’altre regulant. És inaceptable!

 

-Exemple de trànsit de Tremp on no poden agafar el Tarraco, perquè ha arribat sense rodes de contacte. Durant la reunió ens confirmen que s’ha solucionat. A més, només tenen Pathfinder i una xenon vella. Així han de treballar els moss@s ?

 

-Start Stop dels vehicles fa malbé els evidencials vells. Hauríem d’anul·lar aquest sistema. A més, caldria comprar més evidencial Drager 7510 (“la maleta”).

 

-Manca de material i molt vell. És un punt recurrent. No és admissible que a la nostra especialitat encara portem evidencials de l’època del canvi de competències (26 anys). Digitals petits que donen mesures errònies, tan aviat dona una taxa elevada com tens taxes baixes que posteriorment són positius. Ara amb el fred encara ho notem més a les zones gèlides. Ens agrada la nostra feina, però la volem fer en condicions i material que funcioni correctament i actualitzat.

 

-Vestuari: és imprescindible que tothom disposi de 4 unitats de pantalons; exemple els companys/es de nivell 2 ( dos de motorista i dos operatius ). Continuem fent una despesa innecessària portant els pantalons de motorista pel patrullatge diari.

 

-S’ha parat l’entrega de cascs nous (última generació) perquè aquests només enllacen amb les motos noves. Un nou NYAP d’aquells que planifiquen l’entrega de material i no veu que tenim motos obsoletes.

 

Aquesta manca de resposta dels punts de materials és una autèntica vergonya.

Val a dir, que aquestes reunions de les Comissaries Generals són 0 productives. S’aporten diversos punts de tota mena i sempre ens donen excuses com a resposta.

 

Així mateix, encara no ens han convocat per tractar els punts restants.

 

Aprofitem per recordar-vos que davant de qualsevol manca de material, avaria de vehicles, cascs… ho traslladeu al vostre Cap de la unitat o al servei d’administració de referència. Així mateix, teniu a la vostra disposició els telèfons dels delegats/des i el correu transit@uspac.cat per fer-nos arribar totes les incidències que succeeixin.

 

USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S

14 de febrer de 2024

 

OBRIR XAT
Bon dia! Aquesta és un missatge automàtic del whatsapp del despatx de la USPAC.
El nostre horari d'atenció al whatsapp és de dillums a dijous de 8h a 20h i divendres de 8h a 14h.
En cas d'atemptat amb lesions i baixa fora d'aquest horari, truca'ns.
Digues-me en que et puc ajudar i en breu et respondrem.