GironaREGIONS POLICIALSRESUMS REUNIONS

RESUM REUNIÓ REGIONAL ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPG 07-07-2023

115/2023

El passat divendres, 7 de juliol de 2023, es va celebrar la reunió amb els Cap de la Regió, Servei d’Administració i Sindicats.

Han fet la presentació els nous Caps de la Regió, als quals els hi donem la benvinguda i desitgem molta sort i molta empatia amb els agents al seu càrrec.

Us informem dels punts més rellevants:

 

  • Hem demanat que ens informessin dels nombre d’efectius que han arribat a la regió per reforçar l’estiu. La Cap de la Regió ens informen que han arribat 43 efectius distribuïts:

19 a Blanes, 3 a Sant Feliu de Guíxols, 6 a La Bisbal d’Empordà, 7 a Roses, 3 a l’Escala i 5 a Figueres.

 

  • El nombre d’hores extres assignades a la Regió per cobrir l’estiu.

Ens informen que aquest estiu no hi ha hores assignades pròpiament a la Regió, cada ABP ha de fer la sol·licitud, en base a les seves necessitats, i elevar-ho a la Regió que ho traslladarà a la CSUCOT que és qui gestiona les hores assignades a USC, Sales i Trànsit.

A nivell de Regió, els Caps obren la possibilitat a que els Caps d’ABP que justifiquin la necessitat d’incloure a les UI en l’assignació d’hores extres, ho traspassin per fer la corresponent petició a la CSUCOT.

 

  • En relació a la informació que ha arribat des de la Regió de la reobertura de la Sala Regional prevista per a finals d’any.

Els Caps ens informen que només hi ha la confirmació de la reobertura per a finals d’any de la Sala, però que es desconeixen les condicions, nombre d’efectius, ubicació definitiva…

Que han fet un sondeig als agents que es trobaven allà destinats, per tenir una previsió dels que voldrien tornar, tot i que no tenen coneixement del nombre d’efectius que hi haurà assignats, i més tenint en compte que s’hauran de fer càrrec de la gestió de la RP Central., però que es farà un oferiment públic.

Preguntat a la Cap d’Administració sobre el tema, ens informa que ella oficialment no té coneixement, ni li ha arribat cap petició en relació a la ubicació de la Sala i/o gestió d’espais.

 

  • Hem demanat la previsió d’arribada de vehicles de paisà a la regió, en nombre i destinació.

La Cap d’Administració ens informa que de la previsió de vehicles que s’havien d’entregar, només pot confirmar que en data 06/07/23 s’han lliurat 13 vehicles de paisà, i cap a la Regió de Girona. Desconeix quan arribaran vehicles, tot i que sembla que haurien d’arribar en breu.

Si que ha informat que ha nivell de Cos, s’estan adquirint alguns vehicles dels que finalitzava el rènting, a l’espera de l’arribada dels nous (vehicles de trànsit, ARRO…)

Si que confirma dues licitacions de 529 i 162 vehicles que es farien al 2024.

 

  • Previsió d’ampliació de vestidors, especialment amb previsió de l’arribada de noves agents femenines, per evitar solucions d’emergència. La Cap d’Administració ens informa…

La Cap d’Administració ens informa que

La manca de previsió i actuacions, farà que en breu, els problemes de manca d’espai als vestidors de dones sigui un problema greu, i de moment, sense cap resposta ni solució a curt termini.

 

  • Comissaria de Sant Feliu de Guíxols.

Problemes d’espai amb la col·locació de noves guixetes. La Cap d’Administració ens informa que no hi ha cap més possible solució, que l’espai és el que és i tampoc és possible la instal·lació de “pingüins”, ja que les lectures de temperatura que han fet són correctes. Es compromet a intentar instal·lar algun tipus de ventilador.

Pel que fa als problemes de filtracions per la marquesina de l’entrada, sembla ser que el problema no és d’aquí ni de les obres que es van fer, l’aigua prové d’un lateral i s’acumula en aquest punt que és per on “surt”, s’ha informat a Infraestructures perquè s’ho estudiïn.

 

  • Escales de l’ABP de La Bisbal, vam presentar denúncia a Inspecció de Treball que ha instat a l’Administració a posar solució al problema.

La Cap d’Administració ens informa que està en estudi, i que el termini d’execució total seria de 10 mesos, a contar des del mes de maig.

 

  • En relació a les obres pendents de millora de l’oficina de Portbou, hem demanat si s’ha rebut resposta de l’Ajuntament per confirmar quan les portaran a terme.

La Cap d’Administració ens informa que contactaran amb l’Ajuntament per recordar el tema.

 

  • En relació a l’equiparació de la USC de Salt amb la de Banyoles, per tal que es puguin reconèixer les figues de Cap d’OAC, USC.. que estava pendent de la validació per part de la Comissaria Tècnica, la Prefectura i la Subdirecció General de Recursos Humans, el Sotscap de la Regió ens informa que ja està validat, pendent de signatura i de dotació per poder-se fer efectiu.

 

  • CD Banyoles. Ampliació del vestuari de dones i del menjador de Banyoles.

La Cap d’Administració ens confirma que de moment no hi ha acord en com fer la millora, si obra definitiva o “barracons” provisionals.

Donat que és un problema que s’arrossega de fa molt de temps, els Caps de la Regió manifesten que també faran la petició de col.locar barracons, ja que no hi ha cap data ni previsió de solucionar-ho ni a curt ni mig termini.

 

  • Tanca perimetral de la comissaria de l’Escala.

La Cap d’Administració ens informa que tot i que l’expedient de contractació ja està adjudicat i la previsió era que estigués abans de l’estiu, no hi ha data concreta per l’inici.

 

  • Problemes d’emmagatzematge amb la marihuana comissada a les comissaries. Es té coneixement de quan es podrà traslladar al magatzem central.

La Cap de la Regió ens informa que el magatzem central encara no està obert i no hi ha data, estan pendents de validar procediments interns.

Fins que no sigui efectiu, no hi ha cap més solució.

 

També ens informen que s’ha pogut habilitar una furgoneta a la Regió per poder fer els trasllats de substàncies, i no haver de desplaçar-se per disposar d’una.

  • Possibilitat que el servei d’administració de la RPG tingui, a disposició del comandament o responsable que considerin oportuns els Caps de la Regió, un fons de maniobra per adquirir aigua i/o menjar davant situacions excepcionals i justificades que ho requereixin. Especialment per a perllongaments en dispositius o situacions més penoses (incendis, inundacions, nevades, estàtiques en festes rave…) situacions on els relleus, mobilitat i altres queden limitats.

La Cap d’Administració ens informa que en situacions on es treballa conjuntament amb Bombers, hi ha l’acord que siguin ells els que gestionin també les necessitats dels agents del CME, i és el Cap de l’Operatiu de Mossos el que ho ha de sol·licitar a bombers.

En el cas d’altres serveis planificats i/o necessitats, el Cap de l’Àrea, via jeràrquica, és qui té que fer la sol·licitud del subministrament d’aigua i/o altres necessitats.

 

  • Previsió de millores en els edificis de la RPG amb el Programa de Impulso a la Rehabilitación de Edificios Públicos (PIREP).

La Cap d’Administració ens informa que és Infraestructures del Departament la que decideix els edificis on es fan les millores, i s’ha escollit l’edifici de Muga-0. Està previst la col·locació de plaques solars, millorar la il·luminació, substitució de caldera, fusteria exterior…

 

USPAC, L’ESCUT DEL MOSS@S

10 de juliol de 2023

OBRIR XAT
Bon dia! Aquesta és un missatge automàtic del whatsapp del despatx de la USPAC.
El nostre horari d'atenció al whatsapp és de dillums a dijous de 8h a 20h i divendres de 8h a 14h.
En cas d'atemptat amb lesions i baixa fora d'aquest horari, truca'ns.
Digues-me en que et puc ajudar i en breu et respondrem.