RESUM REUNIÓ CGMO 30-09-22
237/2022
TRÀNSIT
2a activitat: actualment hi ha un total de 49 efectius. És cert que n’hi ha diversos agents que la podrien demanar per edat, però de moment continuen operatius. Diuen que arreu del territori no hi ha problemes amb les places i més tenint en compte el creixement de la plantilla, en el proper concurs. A excepció de Lleida i Girona, on a dia d’avui no hi ha vacants, tot i que esperen treure alguna plaça, de 2a activitat, quan algú la demani.
La USPAC els hi recorda que tenim casos d’agents que han marxat de l’especialitat per manca de places en 2a activitat. La Divisió respon que és cert, però que estan cobrant el mateix import retributiu. A més, ens diuen que quan hi hagi vacants, si algú vol tornar, que li donaran tràmit i la SGRH haurà de solucionar quelcom.
Caporals Cap de torn i agents responsables: Arrel de les peticions sindicals, la Divisió de Trànsit va demanar, a la SGRH, crear unes places de caporal nivell 4 per realitzar funcions de Pentax (sergent) Operatiu. Això es va aprovar, i en breu es demanaran, als sectors necessitats, voluntaris per cobrir aquesta plaça de nivell superior. Consideren que en breu estarà solucionat amb Caporals. Ells diuen que és l’únic encaix normatiu que hi veuen.
La USPAC demana una compensació real per a tothom que fa funcions superiors al seu càrrec. Tant Caporals com agents que fan de responsables. La Divisió s’excusa dient que la SGRH no vol compensar aquests últims, ja que no troba “l’encaix normatiu”. Insistim, és important compensar cada dia que algú realitzar una tasca de responsabilitat superior al seu càrrec.
Quines funcions ha de realitzar un Sergent que fa de Pentax operatiu ?. Aquestes es troben recollides en algun document intern ?
La Divisió ens diu que no té regulades les funcions dels Sergents operatius. A més, ens diuen que cada Cap ART atribueix les funcions al Pentax Operatiu mitjançant comunicat intern de l’ART i allà s’especifiquen les funcions a realitzar.
Demanem que aquestes tasques han de venir regulades per la Divisió per evitar disparitat de criteris i funcions entre diverses ART. Alhora, es recorda que un Sergent en 2a activitat, tot i que no perd la graduació, està limitat a certes funcions laborals, ja que s’ha acollit a questa situació de manera voluntària.
Evitar el romanent en dies festius i cobrir serveis amb H.E o VAR15. Considerem que la Divisió/CGMO podria mirar més pels agents que estem cobrint les 24h/365.
La Divisió explica que no es pot fer en Var15, ja que aquest només contempla situacions i no és cap d’aquestes. A més, diuen que la Divisió únicament assenyala una O.P i és per a la Revetlla de Sant Joan. I que cada ART marca els efectius a activar; a més d’altres els dies festius/assenyalats i els miren de repartir. Que s’han realitzat 2500 hores, a l’estiu, d’OER.
Pel que fa al romanent, diuen que revisaran com es fa i qui hi va. Nosaltres insistim que es demanin voluntaris amb OER de tots els festius rellevants de l’any.
El tascó exigeix una patrulla fixa. Es demana, novament, que aquest muntatge de “conejat” de l’AP7 es faci mitjançant OER. La divisió està treballant perquè les patrulles no hagin d’estar al lloc del “conejat” i sigui els de manteniment qui es faci responsable. Antigament es feia amb VAR15, però la normativa no ho permet.
Efectius que abandonen trànsit i especialment a les metropolitanes. Diuen que en el darrer concurs només han marxat 10 de tot Catalunya, 4 dels qual a la RPMS.
Estan instruint diligències amb detinguts només a la RPMS, delictes específics de Trànsit. La Divisió diu que hi ha haurà un canvi del Codi Penal i de la Llei de Seguretat Viària. Que la Fiscalia demana a Trànsit que es faci més incidència al Codi Penal. S’està incrementant la instrucció de les diligències amb detinguts i serà tasca dels Vectors. Aquesta és la intenció de la Divisió.
ART Girona i altres que utilitzen vehicles d’USC. No tenen endoll per a evidencials. Diuen que no poden fer cap modificació, ja que l’assignació dels vehicles és provisional. La resta de material si que es pot. Es demana més evidencials, dels portàtils, com a mesura provisional mentre no tinguem els vehicles de trànsit.
Tenim un problema molt greu amb els vehicles, ja que la licitació ha quedat buida i per lo tant no tindrem nous patrulles al 2023. És una autèntica VERGONYA !!!
Molts incidents i llargues esperes amb les grues d’arreu de Catalunya. La divisió parlarà amb les assegurances per solucionar aquesta situació
Aquàtica: grau envelliment i “penositat” de treball. Es fa molta formació. Un increment de 12 efectius, en 1 any o any i poc. Prefectura ho va autoritzar. La SGRH està pendent de la publicació del proper concurs per a l’especialitat.
Nou decret d’estructura: la marítima/aquàtica quedarà fora de la Divisió de Transports. Aquàtica s’ha demanat que sigui nivell 4. Molta formació específica. Pendents del nou decret i podria ser que sigui reconegut aquest nivell d’especialitat.
Aprofitem per recordar-vos que davant de qualsevol manca de material, avaria de vehicles, cascs… feu una N.I i deixeu constància per escrit. Així mateix, teniu a la vostra disposició els telèfons dels delegats/des i el correu transit@uspac.cat .
USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S
01 d’octubre de 2022