RESUMS REUNIONS

RESUM REUNIÓ ENTRE SINDICATS I SCC (SALES) 03-10-23 (II)

168/2023

Avui ha tingut lloc la continuació de la reunió entre sindicats representatius i Caps de la SCC i SAUC convocada pel dia 3 d’octubre. Us traslladem els punts tractats avui:

 

RECURSOS HUMANS:

  • Abonament dietes pendents 2022: Està tot pendent que el Departament d’Economia autoritzi el seu pagament.
  • Manca comandaments Sales: Són conscients del greu problema estructural que tenen pel que fa a comandaments, sobretot caporals, i en aquest cas lligat també a la sobrecàrrega de feina d’aquests últims. Han passat informe per poder fer un oferiment a 10 comandaments a la Sala de Reus (com a prova pilot) en segona activitat per tal de fer tasques que permetin alleugerir les càrregues de feina actuals dels caporals (gestió expedients, enviar novetats, gestió hotels…) Ho ha de validar la comissió que està fent l’estudi d’aquestes funcions de segona activitat (16 de novembre tenim una COPSA extraordinària).
  • Manca d’efectius i dimensionament Sales: Creuen que la Sala de Reus es pot sostenir amb els números que tenen actualment amb els provisionals que van arribar a l’estiu i que es quedaran. Tot i això es perden 13 efectius al concurs de Trànsit i cal fer un oferiment per solucionar aquesta situació. També traslladem la problemàtica de la Sala de la RPMS que també perd efectius. Cal recuperar els efectius que es perden amb caràcter immediat i així ho traslladarem a SGRH.
  • Garanties de descans: Ens passen dades sobre denegació d’AP’s i altres permisos i insisteixen en que es donen molts més dels que es deneguen (a tall d’exemple aquest estiu passat: a la RPMB, 199 favorables i 24 denegats; a Sala Reus, 447 favorables i 84 denegats…). Recordem com sempre que ho gestioneu SEMPRE per ATRI per tal de no falsejar estadístiques.  Pel que fa al torn de treball, s’hauria de disposar de descans d’uns 10’ cada cert temps, hi estan d’acord però depèn molt dels incidents puntuals o “picos”. Ho estan treballant i s’estan demanant canvis en certes conferències per reduir aquesta sobrecàrrega (a tall d’exemple Ciutat Vella o Eixample a la RPMB, o altres conferències que van sobresaturades de comissaries, serveis regionals, PL’s…).

 

INSTAL·LACIONS:

  • Ventilació, manca d’espais, humidificació: Ens conviden a traslladar els temes que afecten a la Salut tant al Comitè de Seguretat i Salut Laboral, com a les subcomissions d’infraestructures i materials, mitjançant els tècnics de prevenció de riscos. Així ho fem sempre, i no sempre obtenim la resposta que volem, qualsevol tema relacionat amb incidències d’aquest tipus ho podeu traslladar directament al correu riscoslaborals@uspac.cat. La setmana passada va haver Avaluació de Riscos de la Sala Reus i estarem pendent de l’informe que ens facin arribar per si hi ha irregularitats traslladar-ho on pertoca.
  • Pernoctació Sala Reus: Es farà informe per poder autoritzar en els torns de 12h i de manera justificada quan no estigui ocupada per alguna emergència.

 

MATERIAL:

  • Ordinadors, qualitat aparells de so, ús simultani de canals i d’altres punts referent a materials: L’any que ve està previst canviar els ordinadors i es preveu que es vagin implementant millores en material i a nivell informàtic. El mes que ve tenen una reunió amb la DSIP per veure la viabilitat de modificacions de fènix, cartes buides, NAT i d’altres serveis… i buscar solucions per tal de millorar la comunicació i servidors. Ens recorden que el sistema GEMYC que es va iniciar com prova pilot a Reus, ha de permetre integrar totes les Sales en un sistema digital i així millorar les comunicacions, s’està treballant en una millora que solucioni certs problemes que genera (talls, comunicacions lentes…). També ens deriven a la subcomissió de materials per tractar tots aquests temes més específicament.

 

ALTRES:

  • Procediments i gestió alarmes: Ens informen que la intenció, amb la revisió del model actual, és unificar criteris, i crear una intranet corporativa específica per totes les Sales amb els mateixos procediments, pautes de treball i en la millora de l’aplicatiu informàtic. També són conscients de la problemàtica actual i l’afectació que té al servei la gestió d’alarmes i està en via de solució.

 

USPAC, L’ESCUT DEL MOSS@S

Sabadell, 26 d’octubre de 2023

 

OBRIR XAT
Bon dia! Aquesta és un missatge automàtic del whatsapp del despatx de la USPAC.
El nostre horari d'atenció al whatsapp és de dillums a dijous de 8h a 20h i divendres de 8h a 14h.
En cas d'atemptat amb lesions i baixa fora d'aquest horari, truca'ns.
Digues-me en que et puc ajudar i en breu et respondrem.