REUNIÓ CGMO (II) 16-02-24
19/2024
Divendres, 16 de febrer, es va reprendre la reunió de “costellada” amb els Caps de la CGMO i membres de l’administració. Varen quedar uns 20 punts per tractar i com era d’esperar avui se’ns va dir que la majoria de punts no serien tractats a aquesta reunió. LAMENTABLE!!
Així mateix, dir-vos que farem un resum dels punts presentats i que no han respost.
TRÀNSIT
-Manca lots de recanvi (quan es trenca una o et quedes sense bateria no tenim recanvi; i substitució de les velles (fan poca llum i són molt pesades) per unes noves.
-Les carpetes metàl·liques haurien de desaparèixer dels vehicles policials de ser de plàstic dur i així evitar lesions en cas d’accident (ha succeït això).
-Lectors de matrícules quan arribaran? Ens diuen que no ho saben.
- Lector tacògraf: actualment només s’estan controlant un 30% com a molt del transport perquè la resta no tenen tacògraf digital.
- Canviar o millorar el sistema de descàrrega de dades de tacògraf (“Pinxos”), ja que donen molts errors. Ens diuen que estan treballant a millorar-ho.
- Llicència Globofeet: està autoritzada la compra de llicències de 10 ordinadors portàtils per als grups de transports.
-Manca d’actes auto-copiatives als sectors. Així mateix, tornem a demanar que s’adapti el sistema d’actes per imprimir-les des de les tauletes i reduir la paperassa que ha de realitzar una patrulla i optimitzar els recursos informàtics.
-Manca de Maletes rígides: ens diuen que les compra el SCT i no en tenen en estoc.
-Manca material i material vell: És un punt recurrent. No és acceptable que a la nostra especialitat encara portem evidencials, i altres, de l’època del canvi de competències (26 anys). Digitals petits que donen mesures errònies, tan aviat dona una taxa elevada com tens taxes baixes que posteriorment són positiu. Ara amb el fred encara ho notem més a les zones gèlides.
-Portàtils/tauletes als vehicles policials amb accés a base de dades i Intranet.
-Jaqueta de pluja: portem anys i panys reclamant una jaqueta/paravent de pluja de qualitat. És incomprensible que avui en dia tinguem una roba d’una qualitat pèssima, la qual si plou molt i estem exposats durant molta estona a la pluja, ens acabem mullant. En finalitzar l’accident o aquell servei sota la pluja, hem d’anar a canviar-nos perquè estem xops. A més, no tenim cap altra peça de roba de recanvi.
-Botes operatives: com el punt anterior, fa molt temps que ho reclamem. Necessitem unes d’operatives per a l’hivern que aturin l’aigua i el fred; i unes altres per a l’estiu i així poder fer front a les temperatures extremes del nostre territori.
-Pantalons operatius: continuem reclamant allò que se’ns havia promès i que encara no hem vist. Tothom ha de tenir 4 pantalons operatius.
-Uniformitat USC: El Comissari diu que és reglada i es pot portar.
-Tarifa per parany: la CGMO hi està d’acord amb aquesta petició.
-Patrulles amb boxer: com ens diu sempre el Comissari, vol exemples clars de les nostres demandes. A l’ARTMS es continua planificant com a patrulla principal un indicatiu amb Bòxer a rutes amb vies ràpides, sense possibilitat de tenir un suport/recolzament òptim. Es posa en perill la integritat dels companys i companyes.
-Criteris de selecció volta: el Comissari diu que es valora l’expertesa amb la conducció de bòxer durant el servei (la suma dels patrullatges/kms i qui més Var 15 hagi fet). Així mateix, el 95% dels efectius que hi aniran, han de ser “experts” amb la bòxer (a excepció dels conductors/es dels Caps, que aniran amb Pentax).
El darrer punt: els moss@s que havien finalitzat el curs a l’ISPC, els quals continuaran amb llicència d’estudi fins al dia 4/5 de març (tal com us vàrem avisar via missatge).
Companys/es, com heu comprovat la majoria dels punts d’aquesta reunió i de l’anterior se’ls han tret de sobre sense donar-nos cap tipus de resposta. Després, hem d’escoltar al Comissari dient que les prioritats de la CGMO són: la víctima i els mossos (això últim és poc creïble veient que no l’interessen les nostres peticions/demandes).
Aprofitem per recordar-vos que davant de qualsevol manca de material, avaria de vehicles, cascs… ho traslladeu al vostre Cap de la unitat o al servei d’administració de referència. Així mateix, teniu a la vostra disposició els telèfons dels delegats/des i el correu transit@uspac.cat per fer-nos arribar totes les incidències que succeeixin.
USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S
18 de febrer de 2024