REUNIÓ DIVISIÓ DE TRÀNSIT 28-10-21
257/2021
• Tancaments sectors: des del nostre sindicat s’ha treballat molt per revertir aquesta decisió errònia. Demanem que l’informe, que s’ha demanat des d’Interior, no atengui a interessos personals d’algú i que realment es tinguin en compte les demandes realitzades pels membres dels 6 sectors afectats.
Així mateix, considerem que hem d’aprofitar el moment actual per tornar a potenciar la nostra especialitat. És necessari augmentar la plantilla actual, la qual està molt envellida pel pas dels anys i a poca regeneració de la mateixa.
Cal recordar que la 1a promoció de trànsit va ser l’any 1998 i el desplegament complet a Catalunya va ser l’any 2000. Es va determinar que la plantilla havia de ser 1220 efectius. Passats 23 d’anys, l’augment de circulació per les vies catalanes ha sigut molt elevat, per contra la nostra plantilla no ha patit una minva d’agents. Alhora, hem vist com cada cop es creaven més grups, en detriment de les patrulles que han de donar cobertura i servei les 24 hores, 365 dies a l’any.
Així doncs, la nostra prioritat és augmentar la plantilla de trànsit en uns 250-300 efectius del topall marcat l’any 2000. D’aquesta manera es podran potenciar els grups específics com Transports, Investigació d’accidents, GRD, Mobilitat segura, en un futur un grup per a drons… i per suposat tornar a potenciar els 6 sectors que estan sota l’amenaça del seu “tancament”.
Els Caps de la Divisió ens diuen que han realitzat un informe en quant als tancaments de sectors. I manifesten que comparteixen moltes de les mancances que hem denunciat des del sindicat.
• Abandonament de l’especialitat al Pirineu: és una realitat i així us ho hem explicat més d’una vegada. Som conscients que poca gent hi vol anar, però cal potenciar el nombre d’efectius. El darrer oferiment, ha pal·liat una mica la greu manca d’efectius, tot i així convé augmentar la plantilla. Volem un compromís que es farà un concurs cada 2 anys i així sempre podrem reforçar el Pirineu.
Els caps comparteixen la nostra inquietud per la situació que es viu al Pirineu i faran tots els possibles per tornar a augmentar la plantilla.
• Funda pernera per als membres de trànsit. Els motius son evidents:
a. Pernera per tema seguretat; estem trencant elements de subjecció del cinturó a causa de la posició actual de l’arma.
b. Pernera per tema cuidar vehicles; només cal mirar com estan els seients dels vehicles (tapisseria trencada, i escuma del seient per tot arreu).
c. Pernera per operativitat: actualment, l’arma queda atrapada pel cinturó i en cas que s’hagués de fer una extracció ràpida, seria impossible.
d. Pernera per una salut corporal adient i no haver d’anar de conductor totalment desplaçat.
Ens diuen que han elevat un informe, el qual és en positiu, a la CGTPS per l’autorització de la funda tipus “pernera”. Estan pendents de resposta.
• Nous Pantalons operatius: els motoristes encara no els tenim. Considerem que és una gran despesa i innecessària fer servir pantalons de moto per anar de Quasar. El qual ha estat el pantaló de referència a la nostra especialitat, durant molts anys. Així mateix, demanem que els nous pantalons de trànsit tornin a ser de dues franges reflectants, en comptes d’una, ja que augmentem la visibilitat a la carretera i la seguretat pròpia dels agents, al ser més visibles.
Ells consideren que una franja és millor. Els nous pantalons, per a tota la plantilla, hauran d’esperar fins que s’entregui la nova uniformitat a les USC.
• La Xenon nova és petita a la zona del conductor: És una realitat que els agents més alts no hi cabem. Tant costa fer les coses bé ?; no podem agafar les mesures necessàries perquè tothom entri amb seguretat ?; Demanar estudi d’ergonomia previ, abans de donar el vist i plau a l’execució de la licitació ? Modificant l’amplada d’un armari s’aconseguiria, ja, una millora per a l’espai del seient del conductor.
Diuen que la CGTPS no comparteixen la demanda de la manca d’espai.
• Manca de material general Càmeres, etil. digitals, impressores amb lector de targetes, cons grans,… Accés des de la tauleta a la intranet.
• Efectius de nits: queda demostrat que sent un mínim de 2 patrulles per sector es poden fer els controls amb seguretat, assistir als accidents amb seguretat,… Així mateix, demanem que doneu discrecionalitat a cada Sector/ART perquè puguin planificar-ho. D’igual manera que si hi ha escamots que només volen treballar 2 efectius de nits, se’ls hi permeti per no fer tantes nits.
Li faran un tomb i miraran com fer-ho millor per donar una cobertura adequada.
• Renovació urgent de la plantilla de trànsit: això passa principalment per donar una sortida digna als efectius que vulguin marxar i així posar gent més jove i amb més energia. Ho veuen igual que nosaltres, necessitem una renovació.
• Indignació pels mossos que van fer el curs de trànsit. Esperem que aquest s’aprengui dels errors i a la propera edició no torni a succeir aquests desgavells.
Es justifiquen que la pandèmia va fer que el curs no anés bé i que el circuit de motos estava tancat i es van negar a obrir-lo. No obstant, prenen nota per fer les gestions necessàries per millorar quelcom per al proper concurs.
• Problema principal que es detecta a nivell operatiu és la manca d’efectius a les vies catalanes arreu del territori. Degoteig constant d’efectius cap a altres especialitats, USC, comissions de serveis i augment a les oficines, segones activitats,… efectius que no es supleixen per altres de nous.
• Planificació de serveis per prioritats 1, 2, 3 (ART MS), els quals perjudiquen el patrullatge preventiu volen obtenir mateixos resultats que quan la plantilla trànsit era més nombrosa. Volem que es faci un mixt entre serveis planificats i dinàmic.
• Sobrecàrrega de serveis cap setmana (ART MS: Tascó ( C-15, C-32 i AP-7 ), Servei Barça i Espanyol, acompanyament de les diferents personalitats sense tenir compte el servei ordinari ( accidents, incidents sala,… ).
• En alguns sectors, degut a aquesta manca efectius, s’estan denegant permisos constantment, la qual cosa provoca molt descontent i malestar entre la plantilla.
• Es podria tornar, com a recurs temporal, donar VAR15 o Hores extres per suplir aquesta manca d’efectius. El que estem demanant és que canviem les maneres de fer en quant al romanent. Per tant, que tots aquells dies festius i dies assenyalats de l’any, més les operacions sortides/tornades, més els dispositius especials de cada ART… siguin coberts amb hores extres i no amb romanent.
Un altre greuge a trànsit és veure que certs dispositius en dies assenyalats com per exemple, Sant Joan, on es planifiquen juntament amb altres companys/es (USC, ARRO), els quals ho fan cobrant mentre que trànsit ho fa de romanent.
Els caps de la DT afirmen que, la majoria d’aquests punts que hem plantejat, estarien solucionats amb una augment important de la plantilla de trànsit. O bé, una solució provisional seria utilitzar el Var-15/OER.
• Parc mòbil envellit, fins i tot els nous vehicles ja estan sobrecarregats de kms pel temps de servei que porten. És de vital importància que els vehicles de trànsit siguin renovats cada 4 anys i no pas cada 5 o com ara s’ha fet als 6 anys. Fem moltíssims kms a l’any i els motors dels mateixos funcionen totes les hores de servei, per la qual cosa es castiguen molt més.
Per què TOTS els vehicles nous aquest cop van assignats a les USC? L’any passat a les USC també se’ls en va dotar. Diuen que sols ens renovaran vehicles de paisà ?
Tenim Nissan Pathfinder amb 6 anys i més de 500.00 kms. Seat Leon amb quasi 6 anys i 400.000 kms. Mercedes Vito d’11 anys i més de 600.000 kms. Motos de 15 anys i més de 185.000. En definitiva, el parc mòbil és UNA VERGONYA !!!
Diuen que la culpa no és de la DT/CGMO. Van acceptar la “promesa” de la CGTPS, la qual és que cada any es renovarà un 20% del parc mòbil de cada sector/ART.
• Compensació Caporal de torn (Veler Pentax) i agent de responsable de torn. La divisió està mirant la manera de regular-ho de manera legal.
03 de novembre de 2021