INSISTIM: TANCAR ELS SECTORS DE TRÀNSIT POSA EN RISC LA POBLACIÓ!!
157/2020
El Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya i en concret la Comissaria General de Mobilitat va decidir reduir de 22 a 16 els sectors de Trànsit al territori català. Els 6 sectors a suprimir són els de Montblanc, Mataró, Sant Feliu de Guíxols, Olot, Igualada i Mora d’Ebre.
És de sentit comú la importància de la presència dels agents a peu de via, per tal de realitzar la tasca de control i assistencial però, també la preventiva, tan important per reduir els índexs de sinistralitat i mortalitat a les carreteres.
És també obvi que la reducció del nombre d’accidents i de víctimes en els mateixos és i ha de ser l´objectiu principal de totes les administracions i que un dels pilars d’aquestes polítiques de reducció d’accidents de trànsit i de disminució de les víctimes és la presència d’efectius de trànsit a les carreteres.
Des d´USPAC hem denunciat reiteradament la decisió d’eliminar aquests 6 sectors de Trànsit, que obeeix a una manca d’efectius de Mossos d’Esquadra que hi ha en general a tota Catalunya, fruit de molts anys sense cap promoció al cos.
En aquests 6 sectors, hi ha una manca evident d’efectius, que des de fa anys s’ha reclamat que s’augmentin, i aquests tancaments dels sectors afectaran de forma dràstica als efectius policials en aquests territoris, la qual cosa significarà una disminució encara més important d’efectius.
La seguretat arreu del territori, passa sense cap mena de dubte per tenir una correcta distribució dels efectius policials que vetllen per aquesta responsabilitat les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. Disminuir o suprimir aquests sectors de trànsit implica de forma directa un desequilibri en la prevenció i en la resposta activa davant de qualsevol situació de risc o requeriment, que en definitiva afecta a la seguretat de les persones.
En el darrer concurs de mobilitat de trànsit del Cos de Mossos d´Esquadra, es van excloure els 6 sectors afectats, això implica de forma directa la desaparició en poc temps d’aquests sectors de trànsit, amb les conseqüències que se’n deriven: temps de resposta policial molt superior a l´habitual, reducció dels efectius policials a la comarca per tal de prevenir i/o actuar davant de qualsevol situació que es requereixi o per conductes delictives i/o manca de prevenció sobre conductes de risc…
El patrullatge preventiu evita conductes de risc i és prioritari per poder reduir la sinistralitat, els accidents són una de les primeres causes de mort al nostre país, d’aquí l´enorme importància de mantenir i potenciar aquesta tasca preventiva, proactiva i de resposta immediata arreu del territori.
Al Ple del Consell Comarcal de la Conca, la setmana passada, es va aprovar per unanimitat de tots els grups polítics una moció contra la supressió del sector de trànsit de Montblanc i és per aquest motiu que ens hem adreçat a tots els grups parlamentaris perquè facin arribar a la resta d´ajuntaments i consells comarcals corresponents afectats, la següent proposta de moció perquè s´aprovi en el si dels mateixos:
– Que els ajuntaments afectats demanin al Departament d’Interior tota la informació relativa a la supressió dels sectors de Trànsit de Montblanc, Mora d´Ebre, Igualada, Olot, Sant Feliu de Guíxols i Mataró.
– Que els ajuntaments afectats manifestin la necessitat de mantenir polítiques actives de prevenció d’accidents de trànsit, de la qual són peça fonamental els agents de Mossos d’Esquadra, especialistes en aquesta problemàtica i la seva presència a peu de via.
– Que els ajuntaments afectats per la supressió de sectors comuniquin al Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya la seva oposició a qualsevol mesura que provoqui una disminució del nombre d’agents a aquest territori, que representaria un tracte desigual als ciutadans de Catalunya.
– Que comuniquin aquests acords al Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya i als Grups Parlamentaris del Parlament de Catalunya. I en cas de seguir amb aquesta decisió (refermada pel fet de no treure places per reforçar aquests 6 sectors en l´últim concurs) el Conseller d´Interior comparegui per donar les explicacions pertinents al respecte.
Recordin: amb decisions com aquesta, qui surt perdent és la seguretat pública, viària i els ciutadans de Catalunya. Esperem que rectifiquin en una decisió que va més enllà de ser poc encertada, una decisió totalment negligent.
AMB LA SEGURETAT PÚBLICA I VIÀRIA NO S´HI JUGA
USPAC, L´ESCUT DELS MOSSOS