RESUM REUNIÓ DE SINDICATS I CAPS DE LA CGMO 19-01-23

PDF

11/2023

Us traslladem els punts tractats més importants a la reunió d’avui:

 

GENÈRICA

Incidència a la CGMO del Decret de nova estructura: no disposen d’altra informació que la tractada en anteriors reunions. Resten a l’espera de la publicació del decret.

 

ASTMET

Novetats sobre la unitat i ubicació dels efectius: el futur de la unitat resta pendent de la publicació del nou decret. No ens poden dir res més.

 

ASA

ASA, novetats nou edifici i ubicació efectius: es va elevar a l’intendent Alfaro. Pendent de l’aprovació de la Prefectura. Pendents dels acords entre AENA i la DGP.

 

TRÀNSIT

Augment plantilla de la plantilla al proper concurs: necessitem, amb caràcter urgent, un augment de la plantilla i sobretot una regeneració, ja que aquesta està molt envellida. La SGRH va manifestar que es convocaran 171 efectius.

La C.G Tècnica diu que ha previst les jubilacions, comissions, adaptacions, segones activitats…). Alhora, es plantegen futurs oferiments per pal·liar mancances en llocs puntuals. Això si, prèvia sol·licitud de les ART perjudicades a la CGMO.

En primer lloc, des de la USPAC manifestem que 171 efectius són insuficients i així mateix ho vàrem traslladar al Conseller, DGP i SGRH. Alhora, insistim que les places s’han d’oferir arreu, que portem anys deixant morir diferents sectors en no treure places a concurs, ni oferint les resultes, la qual cosa provoca que indrets tan allunyats com el Pirineu (sobretot Vielha i Tremp) estiguin abandonats del tot.

En segon lloc, recordem que la nostra especialitat no és atractiva, excepte per a les darreres promocions, per la qual cosa demanem que deixin de maltractar als efectius de trànsit i se li doni la importància que té. Al proper concurs podran participar tots els funcionaris de carrera, inclosa la 29a promoció. Demanem que si no es cobreixen totes les places, que aquestes s’ofereixin a la 30a promoció. Hem fet peticions per fer més atractiu trànsit i que més gent es vulgui presentar:

 

  • Unes bases més assequibles en tots els aspectes i així tenir un temari més curt, ja que la normativa específica es farà al curs.
  • Eliminar les proves físiques al proper concurs.
  • Treure places sense necessitat de tenir el permís A.
  • Places específiques per territori. Totes aquestes peticions faran que tinguem moltes més opcions d’aconseguir revertir el dèficit d’agents a l’especialitat.

 

En tercer lloc, tenim queixes dels Vectors d’arreu, i especialment de la RPMS, els quals tenen una càrrega de treball molt important. Molts volen marxar del Vector.  A la RPMS s’està fent la instrucció de detinguts, però els agents no han rebut cap tipus de formació. Necessitem augmentar els efectius d’aquest grup tan important, alhora hem d’alliberar-los d’altres serveis rutinaris del dia a dia. Els Vectors han d’estar per a la investigació d’accidents, instrucció dels mateixos, i sobretot han de rebre tota la formació necessària.

Renovació urgent dels vehicles. No ens cansarem de dir-ho a cada reunió… tenim un parc mòbil lamentable en tots els sectors, i en d’altres ni tan sols suficients vehicles per patrullar. Sol·licitem que s’adopti mesures excepcionals i ens traspassin vehicles d’USC per fer-los anar de Pentax, mentre aquests no arriben. Es pot posar tot el material actual i els evidencials haurien de ser els maletins portàtils que ja disposem (però comprar-ne més).

Romanent en dies festius i assenyalats: considerem que hi ha un greuge i un maltractament vers els efectius que estem treballant als escamots i com se’ns planifica el romanent als agents que estem cobrint les 24h/365 dies de l’any.

Efectius torn de nit. La Divisió de trànsit i la CGMO ens deixa “venuts” planificant una patrulla per sector. Estem totalment venuts. Un ex: quan tenim accidents en vies ràpides i no podem treballar amb seguretat. Ens hi juguem la vida.

Senyors Comandaments, tinguin ben present que si un agent pren mal, perquè vostès ordenen planificar únicament 1 patrulla, la USPAC anirà fins on faci falta i denunciarà a qui sigui el responsable d’aquesta situació.

 

MARÍTIMA

Futur Marítima i sector Barcelona: només hi ha un embarcament. Els sectors ara mateix són 3 (Vilanova, Ametlla i Palamós) amb un total de 32 efectius. La CGMO va demanar una base nàutica a l’entorn metropolità, però fins que s’augmenti la especialitat no podrà ser.

El concurs està previst per l’any 2024. Ara bé, el DGP va manifestar que enguany es faria un concurs o bé un oferiment.

Horari 2-2-3: la CGMO diu que va ser un horari pactat entre el cap i tots els membres de la unitat. La USPAC manifesta que aquest horari no és adequat per a la conciliació laboral/familiar. Alhora, provoca una inestabilitat horària. El Comissari manifesta què quan s’augmentin els efectius es miraran altres quadrants.

 

La CGMO ens convocarà a una propera reunió per tractar els punts restants. Qualsevol manca de material, avaria de vehicles, cascs… feu una N.I i deixeu constància per escrit. Així mateix, teniu a la vostra disposició els telèfons dels delegats/des i el correu

 

transit@uspac.cat.

USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S

19 de gener de 2023

 

OBRIR XAT
Bon dia! Aquesta és un missatge automàtic del whatsapp del despatx de la USPAC.
El nostre horari d'atenció al whatsapp és de dillums a dijous de 8h a 20h i divendres de 8h a 14h.
En cas d'atemptat amb lesions i baixa fora d'aquest horari, truca'ns.
Digues-me en que et puc ajudar i en breu et respondrem.